Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   het gaat te traag voor CD&V! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140995)

lollysticky 27 juni 2010 15:53

het gaat te traag voor CD&V!

Citaat:

'We zijn al een week klaar om te onderhandelen. Ik doe elke morgen mijn brievenbus open maar de uitnodiging is er nog altijd niet in gevallen', aldus de voorzitter.
Jonges toch... de tjeven, de postjespakkers, de mensen van de grote zwier, hebben commentaar op De wever omdat zijn informatie opdracht te lang zou duren. Excuseer mij nu even, maar... is dit niet een van de kortste informatie-opdrachten die we al gezien hebben de laatste jaren (rekening houdende met de eind-datum die dewever zich voorlegt)? hebben de tsjeven het beter gedaan met hun 4589485984958 pogingen?

Enfin... volgens het wit kerkelijk konijn en deheer Beke kan et niet vlug genoeg gaan! Ze ruiken de postjes en de broek zit al op de knieën.

linkjes: Standaard, HLN

fonne 27 juni 2010 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4841745)
Jonges toch... de tjeven, de postjespakkers, de mensen van de grote zwier, hebben commentaar op De wever omdat zijn informatie opdracht te lang zou duren. Excuseer mij nu even, maar... is dit niet een van de kortste informatie-opdrachten die we al gezien hebben de laatste jaren (rekening houdende met de eind-datum die dewever zich voorlegt)? hebben de tsjeven het beter gedaan met hun 4589485984958 pogingen?

Enfin... volgens het wit kerkelijk konijn en deheer Beke kan et niet vlug genoeg gaan! Ze ruiken de postjes en de broek zit al op de knieën.

Hopelijk krijgen ze helemaal geen uitnodiging om te onderhandelen.

Vette Pois(s)on 27 juni 2010 16:26

Stikgefrustreerd zijn ze, de zelfverklaarde goed bestuurders met hun beschaafde aanpak.

toccata 27 juni 2010 16:55

Jullie zoeken toch echt wel spijkers op laag water hoor.

lollysticky 27 juni 2010 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4841821)

allee kom... de CD&V kan zijn afgunst voor de N-VA niet onder stoelen of banken steken. Hun hele campagne draaide om "N-VA dit slecht, N-VA dat slecht"... thijssen kon er niet over zwijgen. Indien je bij de "vlaamse" partijen een partij moet selecteren die dewever het liefst ziet ten onder gaan, dan gok ik wel op de tsjeven ze :p

gehuigert 27 juni 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4841929)
allee kom... de CD&V kan zijn afgunst voor de N-VA niet onder stoelen of banken steken. Hun hele campagne draaide om "N-VA dit slecht, N-VA dat slecht"... thijssen kon er niet over zwijgen. Indien je bij de "vlaamse" partijen een partij moet selecteren die dewever het liefst ziet ten onder gaan, dan gok ik wel op de tsjeven ze :p

Ik twijfel tussen CD&V en VB. Beiden zijn veel kiezers aan NVA verloren, en NVA is nog steeds degene die zich effectief wil profileren op het communautaire (tot voor kort toch het monopolie van het VB), terwijl CD&V meer de nadruk legt op hun staatsmanschap (en je kan toch niet verwachten van niet traditionele partijen dat zij staatsmannen worden, niet ;-) ?)

Firestone 27 juni 2010 18:12

Citaat:

²

Sommige N-VA supporters op dit forum moeten nog leren dat de politiek niet gestopt is op 13/6.
De N-VA zal van de andere partijen evenveel cadeautjes krijgen als ze zelfs voor hen overhad in het verleden.

guido 007 27 juni 2010 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4841781)
Stikgefrustreerd zijn ze, de zelfverklaarde goed bestuurders met hun beschaafde aanpak.

Nooit opgeven......... todat ik de handdoek in de ring werp (MT).

guido 007 27 juni 2010 18:27

Citaat:

Wij zoeken helemaal niets.
Bart heeft een agenda opgesteld en tot nader order worden de partijvoorzitter op donderdag 1 juli uitgenodigd.

Wie Bart kent weet dat Bart opjutten een averrechts effect kan hebben.

guido 007 27 juni 2010 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4841929)
Indien je bij de "vlaamse" partijen een partij moet selecteren die dewever het liefst ziet ten onder gaan, dan gok ik wel op de tsjeven ze :p

Denk ik niet.

guido 007 27 juni 2010 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4841950)
²

Sommige N-VA supporters op dit forum moeten nog leren dat de politiek niet gestopt is op 13/6.
De N-VA zal van de andere partijen evenveel cadeautjes krijgen als ze zelfs voor hen overhad in het verleden.

En dat is????

guido 007 27 juni 2010 18:30

De tijd van politieke spelletjes is voorbij. De traditionele partijen hebben dit begrepen. De kiezer heeft een zeeeeeeeeer duidelijk signaal gegeven

Scherven A. Mok 27 juni 2010 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4841984)
De tijd van politieke spelletjes is voorbij. De traditionele partijen hebben dit begrepen. De kiezer heeft een zeeeeeeeeer duidelijk signaal gegeven

Tuurlijk, net als toen het VB 25 % haalden zeker. :lol:

Vette Pois(s)on 27 juni 2010 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4842005)
Tuurlijk, net als toen het VB 25 % haalden zeker. :lol:

Uitstel van executie.

an1958 27 juni 2010 20:37

Het gaat te traag voor CD&V

Citaat:

Vind dat het vlugger gaat,als vorige keer.Dus uw tijd afwachten,als hij gekomen is,zul je wel geroepen worden.Haast en Spoed,is zelden goed.Alles dus op tijd en stond,nietwaar???

Max van Dietschland 27 juni 2010 20:53

Meneer Dewever zijn informatieopdracht mag nu wel niet te lang meer duren vind ik. In Nederland was men al na enkele dagen bezig de partijvoorzitters aan het consulteren voor de vorming van de nieuwe regering. Oke het gaat daar zeer moeizaam, maar men heeft daar wel al verschillende poging tot onderhandelen gedaan.

Hier is men nog altijd bezig met tijdvulling en show zoals Didier Reynders het de vorige keer schandalig lang heeft gedaan.

Dus beste Bart het mag vooruit gaan.

Max van Dietschland 27 juni 2010 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door an1958 (Bericht 4842204)
Vind dat het vlugger gaat,als vorige keer.Dus uw tijd afwachten,als hij gekomen is,zul je wel geroepen worden.Haast en Spoed,is zelden goed.Alles dus op tijd en stond,nietwaar???

Trager dan de grote Didier Reynders (talk)show in 2007 zal je waarschijnelijk nooit meer vinden.

Max van Dietschland 27 juni 2010 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4841975)
Wij zoeken helemaal niets.
Bart heeft een agenda opgesteld en tot nader order worden de partijvoorzitter op donderdag 1 juli uitgenodigd.

Wie Bart kent weet dat Bart opjutten een averrechts effect kan hebben.

Zijn dat alle partijvoorzitters uitgenodigd ? Ook het Vlaams Belang. Ik kan mij niet voorstellen dat een Vlaams nationalistische partij een andere Vlaams nationalistische meteen al gaat uitsluiten ?

kelt 27 juni 2010 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4842235)
Meneer Dewever zijn informatieopdracht mag nu wel niet te lang meer duren vind ik. In Nederland was men al na enkele dagen bezig de partijvoorzitters aan het consulteren voor de vorming van de nieuwe regering. Oke het gaat daar zeer moeizaam, maar men heeft daar wel al verschillende poging tot onderhandelen gedaan.

Hier is men nog altijd bezig met tijdvulling en show zoals Didier Reynders het de vorige keer schandalig lang heeft gedaan.

Dus beste Bart het mag vooruit gaan.

ongeveer 2 weken had hij aangekondigd.De rol van een informateur is na te gaan hoe de kaarten liggen.Wat zijn de parameters (economisch,sociaal middenveld,...) waaronder een nieuwe regering zou moeten samengesteld worden,en wie zouden de mogelijke politieke partners kunnen zijn.Blijkbaar waren het verzamelen van cijfers en het leren van de diepere inzichten van het middenveld een grote job.

Wat "show" betreft,ik herinner me dag na dag "Didier Big Smile manager" die in- en uit een auto stapte.Ik heb de indruk dat de enigen die BDW zien ,de mensen zijn die hij spreekt in zijn funktie van informateur,en de toevallige aanwezigen in zijn favo frietkot.Er lekt echt niks uit in de pers....hetgeen goed en begrijpelijk is....

Gezien alle "klassieke" partijen al toegezegd hebben "positief" te willen meewerken kan dit gedeelte in een dag of 2 afgewerkt worden.

De formateur echter zal het echt moeilijk gaan krijgen...dan komen de dada's op tafel....:?

bgf324 27 juni 2010 22:24

Citaat:

Niet te geloven.

Als BDW na kerstmis nog bezig zit met onderhandelen hebben ze maar recht van spreken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be