Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
(Bericht 4842235)
Meneer Dewever zijn informatieopdracht mag nu wel niet te lang meer duren vind ik. In Nederland was men al na enkele dagen bezig de partijvoorzitters aan het consulteren voor de vorming van de nieuwe regering. Oke het gaat daar zeer moeizaam, maar men heeft daar wel al verschillende poging tot onderhandelen gedaan.
Hier is men nog altijd bezig met tijdvulling en show zoals Didier Reynders het de vorige keer schandalig lang heeft gedaan.
Dus beste Bart het mag vooruit gaan.
|
ongeveer 2 weken had hij aangekondigd.De rol van een informateur is na te gaan hoe de kaarten liggen.Wat zijn de parameters (economisch,sociaal middenveld,...) waaronder een nieuwe regering zou moeten samengesteld worden,en wie zouden de mogelijke politieke partners kunnen zijn.Blijkbaar waren het verzamelen van cijfers en het leren van de diepere inzichten van het middenveld een grote job.
Wat "show" betreft,ik herinner me dag na dag "Didier Big Smile manager" die in- en uit een auto stapte.Ik heb de indruk dat de enigen die BDW zien ,de mensen zijn die hij spreekt in zijn funktie van informateur,en de toevallige aanwezigen in zijn favo frietkot.Er lekt echt niks uit in de pers....hetgeen goed en begrijpelijk is....
Gezien alle "klassieke" partijen al toegezegd hebben "positief" te willen meewerken kan dit gedeelte in een dag of 2 afgewerkt worden.
De formateur echter zal het echt moeilijk gaan krijgen...dan komen de dada's op tafel....:?
|