![]() |
CD&V: ‘Winnaars moeten leren toegeven, verliezers moeten kunnen opeisen.'
|
Citaat:
We behandelen de CD&V net zoals iedere andere partij. Momenteel is de CD&V zoals een gewond dier, dat laat je beter even met rust, net daarom is het goed dat de partijvoorzitters pas donderdag op appel moeten verschijnen. |
Citaat:
Het lijkt mij dat een verstandige, Vlaamsgezinde toekomstige voorzitter van de CD&V gewoon best de Belgicisten bij de SPA dropt (het gaat immers toch vooral over de vakbond) en het dan terug "aanmaakt" met de N-VA op het ogenblik dat die laatste zich heeft kapot gereden voor de ploeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De nederlaag heeft volgens mij reeds traumatische proporties aangenomen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Lees mijn tekst nog eens en nog eens en nog eens, tot je begrijpt wat ik geschreven heb (zie hieronder). Citaat:
|
CD&V moet haar programma niet opzij gooien voor eenr egeringsdeelname, niet dat dat de eerste keer zou zijn, maar enige bescheidenheid zou hen toch sieren. Ik zou het belang van de afgelopen week zeker niet onderschatten. Ik heb de indruk dat hun ego gekrenkt is omdat De Wever eerst de andere machten aan bod liet komen en deze meer tijd gaf (wat evident is) dan de politieke partijen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar hou er rekening mee dat CD&V dezelfde rol zal spelen als de VLD sinds 2007. Dat mag dan wel een destructieve rol zijn, zoals VLD heeft mogen ervaren, maar mission accomplished: Leterme is out, CD&V is net niet gehalveerd, het kartel is gesprongen, staathervorming: 0,0. Ik denk dat het niet goed is als verliezers mee in de regeringsonderhandelingen stappen, rancune weet je wel. Alleen zijn er op PS en N-VA na geen winnaars. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een fenomeen die de laatste 5 jaar voorkomt is dat vuile politiek wordt afgestraft. CD&V heeft zich voor de verkiezingen en nu ook na de verkiezingen bezondigd aan smeerlapperij. Wel als ze op die manier verder doet zal ze daar nogmaals voor de rekening krijgen. Vroeger konden partijen tamelijk gemakkelijk weg met dergelijke fratsen, maar het wordt moeilijker. Ik stel vast dat de bevolking steeds minder vergeet. Bewijs is dat VLD nog eens klop gekregen heeft. N-VA mag zich niet laten verleidien tot dit soort vuile politiek. |
Citaat:
|
Citaat:
CD&V ziet ook wat de constructieve houding van N-VA de N-VA opgeleverd heeft. Zelfs Torfs is niet zo dom om nu politeke spelletjes te gaan spelen. Ik denk dat iedere partij begrepen heeft dat het voor de kiezer genoeg geweest is, maw, de speeltijd is voorbij, tijd voor ernstig werk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be