Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   de plaag van privé-nummers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141067)

Den Duisteren Duikboot 30 juni 2010 11:37

de plaag van privé-nummers

Iemand ervaring met het opsporen/blokkeren van lieden die werkelijk niets beters te doen hebben dan je op te bellen m.b.v. een (anoniem) privé-nummer om vervolgens wat te giechelen en weer in te haken?

Ik begrijp overigens niet waarom het niet verboden is anoniem te bellen.

suqar_7loe 30 juni 2010 11:44

Als het blijft aanhouden kun je eens naar de flikken stappen. Maar of die u kunnen helpen, is een ander verhaal. Of info vragen aan uw provider, mss dat die u verder kunnen helpen.

Raf 30 juni 2010 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4846616)
Iemand ervaring met het opsporen/blokkeren van lieden die werkelijk niets beters te doen hebben dan je op te bellen m.b.v. een (anoniem) privé-nummer om vervolgens wat te giechelen en weer in te haken?

Tegen wie zijn kar heb je nu weer gereden?

bgf324 30 juni 2010 11:50

Citaat:

Gewoon niet oppakken. :-o

Den Duisteren Duikboot 30 juni 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4846640)
Als het blijft aanhouden kun je eens naar de flikken stappen. Maar of die u kunnen helpen, is een ander verhaal. Of info vragen aan uw provider, mss dat die u verder kunnen helpen.

De flikken, dat gaat mij wat te ver. Aan de provider heb ik niet veel: druk 1, druk 2... Tot je een aantal opties krijgt waar je niets mee bent.

Anna List 30 juni 2010 11:56

Citaat:

wie pakt er nu zijn gsm op als het nummer niet meegestuurd wordt ?!?
meer zelfs, ik pak zelfs niet op als hij/zij niet geprogrammeerd zit bij mij ...

Den Duisteren Duikboot 30 juni 2010 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4846671)

Ik neem hem ook niet meer op.

Overigens, als het alleen maar om kwaadaardigaards gaat, waarom is het dan mogelijk om met zulke nummers te bellen?

Herr Flick 30 juni 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4846679)
Ik neem hem ook niet meer op.

Overigens, als het alleen maar om kwaadaardigaards gaat, waarom is het dan mogelijk om met zulke nummers te bellen?

Ge zet gewoon uwe send caller id af op uwe GSM he, ...

Anna List 30 juni 2010 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4846685)

idd

9 kansen op 10 iemand uit zijn heel directe omgeving.

suqar_7loe 30 juni 2010 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4846664)
De flikken, dat gaat mij wat te ver. Aan de provider heb ik niet veel: druk 1, druk 2... Tot je een aantal opties krijgt waar je niets mee bent.

Als het aan blijft houden dan zou ik wel overwegen naar de flikken te gaan, ge hebt hier wel te maken met een stalker hé of misschien een geheime aanbidder/aanbidster :oops:

Geduld hebben hé tot je iemand van uw provider aan de lijn krijgt.

Den Duisteren Duikboot 30 juni 2010 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4846685)

Zo gaat de ander te werk. Maar de vraag was waar zo'n optie goed voor is. Zou dat niet verboden moeten worden?

Herr Flick 30 juni 2010 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4846708)
Zo gaat de ander te werk. Maar de vraag was waar zo'n optie goed voor is. Zou dat niet verboden moeten worden?

ja dat is een andere discussie, ...

Probleem is dan dat ge heel wat technologie moet gaan veranderen omdat onmogelijk te maken.

1 uw gsm

2 de apparatuur bij uw provider

3 de apparatuur bij grote bedrijven...

ik kan caller id `s afzetten op telefoon niveau, of op bedrijfsniveau, ik kan zelf die caller id `s een ander nummer geven, in de pool van nummers die ik beheer.

Maar mijn provider kan ook zeggen, alles wat begint met da nummer krijgt gewoon de extentie xxx op het einde, ... wat ik zelf ook ingeef.

Je kan dat dat doen als je enkel wil dat mensen u terugbellen op de receptie bvb...

Als iemand dus iets uitsteekt in het bedrijf dan komen ze bij onze provider, en die gaat de flikken naar mijnen baas en mij sturen... want wij beheren de laatste 3 digits achter het hoofdnummer.

Het is dus allemaal niet zo simpel...

suqar_7loe 30 juni 2010 12:24

Normaal zou je uw gsm zo kunnen instellen dat het geen anonieme telefoontjes accepteert. De anonieme beller krijgt dan een berichtje van de provider dat de ontvanger geen anonieme telefoontjes opneemt.

Txiki 30 juni 2010 13:18

Och, dat gaat wel over. Gewoon niet oppakken. Ge moet niet altijd meteen naar de flikken lopen om het minste gezever van een paar bietekwieten.

Renesse 30 juni 2010 15:36

Citaat:

Last van verlegen, verliefde bakvissen, boot?

MaGNiFiCaT 30 juni 2010 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4846671)
meer zelfs, ik pak zelfs niet op als hij/zij niet geprogrammeerd zit bij mij ...

Maar allé u bent dan wel erg onbereikbaar? Wat als het een belangrijke oproep is?

MaGNiFiCaT 30 juni 2010 16:38

Citaat:

Gewoon negeren zal wel over gaan.

Derk de Tweede 30 juni 2010 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4847193)
Gewoon negeren zal wel over gaan.

Op welke lettergreep de klemtoon ?

filosoof 30 juni 2010 16:40

Citaat:

Weinig aan te doen, behalve klacht neerleggen wegens stalking en/of dat nummer blokkeren in je gsm (indien het nr meegestuurd wordt. Alle gsmnrs zijn privé en met de overdraagbaarheid weet je ook al niet bij welke operator de beller zit. )

Derk de Tweede 30 juni 2010 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4847199)
Weinig aan te doen, behalve klacht neerleggen wegens stalking en/of dat nummer blokkeren in je gsm.
Alle gsmnrs zijn privé en met de overdraagbaarheid weet je ook al niet bij welke operator de beller zit.

Of je mobiel gewoon weggooien en een nieuwe kopen:

Bij het Kruitvat kost nu een mobiel 12, 50 met 15 euri beltegoed.
Als je hem dus niet koopt heb je dus eigenlijk recht op een knaak.

Mijn Sagem uit 1996 doet het nog steeds by-the-way.
Was een elfstedentochtaanbieding voor 500 gulden, zeg maar 210 euro, maar omdat je altijd genaaid wordt door die euro, eerder 1 op 1 500 euro.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be