![]() |
de plaag van privé-nummers
Iemand ervaring met het opsporen/blokkeren van lieden die werkelijk niets beters te doen hebben dan je op te bellen m.b.v. een (anoniem) privé-nummer om vervolgens wat te giechelen en weer in te haken?
Ik begrijp overigens niet waarom het niet verboden is anoniem te bellen. |
Als het blijft aanhouden kun je eens naar de flikken stappen. Maar of die u kunnen helpen, is een ander verhaal. Of info vragen aan uw provider, mss dat die u verder kunnen helpen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
meer zelfs, ik pak zelfs niet op als hij/zij niet geprogrammeerd zit bij mij ... |
Citaat:
Overigens, als het alleen maar om kwaadaardigaards gaat, waarom is het dan mogelijk om met zulke nummers te bellen? |
Citaat:
|
Citaat:
9 kansen op 10 iemand uit zijn heel directe omgeving. |
Citaat:
Geduld hebben hé tot je iemand van uw provider aan de lijn krijgt. |
Citaat:
|
Citaat:
Probleem is dan dat ge heel wat technologie moet gaan veranderen omdat onmogelijk te maken. 1 uw gsm 2 de apparatuur bij uw provider 3 de apparatuur bij grote bedrijven... ik kan caller id `s afzetten op telefoon niveau, of op bedrijfsniveau, ik kan zelf die caller id `s een ander nummer geven, in de pool van nummers die ik beheer. Maar mijn provider kan ook zeggen, alles wat begint met da nummer krijgt gewoon de extentie xxx op het einde, ... wat ik zelf ook ingeef. Je kan dat dat doen als je enkel wil dat mensen u terugbellen op de receptie bvb... Als iemand dus iets uitsteekt in het bedrijf dan komen ze bij onze provider, en die gaat de flikken naar mijnen baas en mij sturen... want wij beheren de laatste 3 digits achter het hoofdnummer. Het is dus allemaal niet zo simpel... |
Normaal zou je uw gsm zo kunnen instellen dat het geen anonieme telefoontjes accepteert. De anonieme beller krijgt dan een berichtje van de provider dat de ontvanger geen anonieme telefoontjes opneemt.
|
Och, dat gaat wel over. Gewoon niet oppakken. Ge moet niet altijd meteen naar de flikken lopen om het minste gezever van een paar bietekwieten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of je mobiel gewoon weggooien en een nieuwe kopen: Bij het Kruitvat kost nu een mobiel 12, 50 met 15 euri beltegoed. Als je hem dus niet koopt heb je dus eigenlijk recht op een knaak. Mijn Sagem uit 1996 doet het nog steeds by-the-way. Was een elfstedentochtaanbieding voor 500 gulden, zeg maar 210 euro, maar omdat je altijd genaaid wordt door die euro, eerder 1 op 1 500 euro. ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be