Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   assertiviteit of asociaal ? ouders procederen tegen kleuterjuf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141072)

Eigenzinnig 30 juni 2010 15:09

assertiviteit of asociaal ? ouders procederen tegen kleuterjuf

http://www.hbvl.be/limburg/zonhoven/...tot-slaan.aspx

Het kan tegenwoordig niet gek genoeg zijn...
Een kleuterjuf die even uitvloog tegen een 'pestettertje' met de woorden '" ze zouden je zelf eens moeten schoppen om te weten van het is" werd prompt voor de rechtbank gedaagd voor 'het aanzetten tot geweld'

Omdat de bewuste kleuter geen kwetsuren had en zijn verhaal nogal onsamenhangend werd de zaak geseponeerd...

Wat vinden jullie van de 'moderne' ouders :
Assertieve mensen die hun kinderen willen beschermen tegen machtsmisbruiken van onderwijzend personeel ?

Asociale etters die zichzelf en hun kroost als het centrum van de wereld beschouwen ?

Khwajagan 30 juni 2010 15:11

Ik vind het wel een beetje onduidelijk als ik dat bericht lees, maar enfin, ik vind dat ouders hun kinderen zo wie zo niet naar dat achterlijk indoctrinatie instituten moeten brengen, schandalig!

Eigenzinnig 30 juni 2010 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan (Bericht 4847034)
Ik vind het wel een beetje onduidelijk als ik dat bericht lees, maar enfin, ik vind dat ouders hun kinderen zo wie zo niet naar dat achterlijk indoctrinatie instituten moeten brengen, schandalig!

Het ging niet over een koranschool maar over een kleuterschool..op het potje leren zitten is geen achterlijke indoctrinatie..:lol:

Khwajagan 30 juni 2010 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4847039)
Het ging niet over een koranschool maar over een kleuterschool..op het potje leren zitten is geen achterlijke indoctrinatie..:lol:

ik heb het ook over de kleuterschool en niet over de koranschool
Ik vind het een schandalige instelling die al volgens mij vroeg beginnen met indoctrinatie.
Kinder weg van moeder, wat ik er de afgelopen periode van geleerd heb, is extreem traumatisch en wordt volgens onderzoekers enorm onderschat.

Bobke 30 juni 2010 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan (Bericht 4847048)
ik heb het ook over de kleuterschool en niet over de koranschool
Ik vind het een schandalige instelling die al volgens mij vroeg beginnen met indoctrinatie.
Kinder weg van moeder, wat ik er de afgelopen periode van geleerd heb, is extreem traumatisch en wordt volgens onderzoekers enorm onderschat.

Klopt, het is bewezen dat die kinderen een belangrijke leerachterstand oplopen in vergelijking met kinderen die thuisgehouden worden. :?

an1958 30 juni 2010 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4847031)

Een kleuterjuf die even uitvloog tegen een 'pestettertje' met de woorden '" ze zouden je zelf eens moeten schoppen om te weten van het is" werd prompt voor de rechtbank gedaagd voor 'het aanzetten tot geweld'

Omdat de bewuste kleuter geen kwetsuren had en zijn verhaal nogal onsamenhangend werd de zaak geseponeerd...

Assertieve mensen die hun kinderen willen beschermen tegen machtsmisbruiken van onderwijzend personeel ?

Asociale etters die zichzelf en hun kroost als het centrum van de wereld beschouwen ?

Ik zie nergens of dat zogezegd ettertje eerst iemand geschopt had.
Wat was de aanleiding,waarom die lerares die woorden aan die kleuter zei?
Een onsamenhangend verhaal volgens de rechter,?Hoe oud was die kleine?
Omdat ik hier nergens iets van lees,kan ik natuurlijk geen objectief antwoord geven.Maar ik kan er moeilijk inkomen,dat die lerares door haar uitspraak,kinderen tot geweld zou hebben aangezet.
Maar spreken van assertieve mensen die willen beschermen,en machtsmisbruiken van onderwijzend personeel,en asociale etters,vind ik toch nog al straffe uitspraken.Wilde ze niet zeggen,je zou zelf eens moeten voelen
wat dat is?Veronderstelt toch wel,dat er iets is aan voorafgegaan.
En dan moet je als lerares toch reageren,met de nodige aanmaningen,om dit niet meer te doen.
Maar om daarvoor naar de rechter te stappen...Kan dat niet in de school zelf ,aan de hand van niet overdreven feiten,maar in zijn juiste context geplaatst, opgelost worden???Is vroege aanrakingen met het gerecht,wel verantwoord voor zulke kleine kinderen???

Khwajagan 30 juni 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4847112)
Klopt, het is bewezen dat die kinderen een belangrijke leerachterstand oplopen in vergelijking met kinderen die thuisgehouden worden. :?

thx, soms vind ik het fijn als ik me in mijn idee begrepen voel.
Ik denk echt dat de meeste mensen dit enorm onderschatten en ik heb
een zwaar vermoeden dat de staat dit opzettelijk doet. Maar goed is weer heel andere discussie.

an1958 30 juni 2010 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4847031)

Ik zie nergens of dat zogezegd ettertje eerst iemand geschopt had.
Wat was de aanleiding,waarom die lerares die woorden aan die kleuter zei?
Omdat ik hier nergens iets van lees,kan ik natuurlijk geen gedacht vormen,over wat een reactie zou kunnen zijn van mijnentwege.
.Maar ik kan er moeilijk inkomen,dat die lerares door haar uitspraak,kinderen tot geweld zou hebben aangezet.
Maar spreken van assertieve mensen die willen beschermen,en machtsmisbruiken van onderwijzend personeel,en asociale etters,vind ik toch nog al straffe uitspraken.
Wilde ze niet zeggen,je zou zelf eens moeten voelen
En dan moet je als lerares toch reageren,met de nodige aanmaningen,om dit niet meer te doen.
Maar om daarvoor naar de rechter te stappen...Kan dat niet in de school zelf ,aan de hand van niet overdreven feiten,maar in zijn juiste context geplaatst, opgelost worden???Is vroege aanrakingen met het gerecht,wel verantwoord voor zulke kleine kinderen???

Eigenzinnig 30 juni 2010 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door an1958 (Bericht 4847115)
Ik zie nergens of dat zogezegd ettertje eerst iemand geschopt had.Wat was de aanleiding,waarom die lerares die woorden aan die kleuter zei?
Omdat ik hier nergens iets van lees,kan ik natuurlijk geen objectief antwoord geven.Maar ik kan er moeilijk inkomen,dat die lerares door haar uitspraak,kinderen tot geweld zou hebben aangezet.
Maar spreken van assertieve mensen die willen beschermen,en machtsmisbruiken van onderwijzend personeel,en asociale etters,vind ik toch nog al straffe uitspraken.Wilde ze niet zeggen,je zou zelf eens moeten voelen

Citaat:

Die zou zelf even voordien een schoolkameraadje ten val hebben gebracht, waarbij dat kind kwetsuren opliep.
..pootje lap zeiden we vroeger..

Eigenzinnig 30 juni 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan (Bericht 4847121)
thx, soms vind ik het fijn als ik me in mijn idee begrepen voel.
Ik denk echt dat de meeste mensen dit enorm onderschatten en ik heb
een zwaar vermoeden dat de staat dit opzettelijk doet. Maar goed is weer heel andere discussie.

:lol::lol:

:? = sarcasme

kelt 30 juni 2010 16:57

ik ben nog van een generatie die thuis een extra "lap rond de oren kreeg" als moeder of vader vernam dat ik op school gestraft was.Mijn ouders gingen er altijd van uit dat de leerkracht wel reden had,dat ik dus tijdelijk de familie "te schande gemaakt had" en verder...er deugd van had :twisted:

an1958 30 juni 2010 17:34

Assertief of asociaal?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4847112)

Dus kinderen die thuis gehouden worden,zouden geen leerachterstand oplopen in vergelijking op kinderen die naar school gaan,als ik U goed begrijp.
Bedoel je dan dat die kinderen thuisonderricht krijgen???
Dan moet je zelf wel voor onderricht zorgen,of schaf jij je een zogezegde "ongeindoctrineerde persoon??? aan die je zelf betaalt???
Niet iedereen wilt dat,of kan zich dat permiteren.
( Heb indoctrinatie ergens op dit forum vermeld zien staan,vandaar mijn reactie Heeft uiteraard met leerachterstand waarvan sprake bij U,niets te maken.)
En hoe gaan de kinderen dan later in het sociale leven staan,als ze nooit met andere kinderen in contact zijn geweest,en zouden moeten geleerd hebben zich weerbaar en assertief op te stellen.
Verschuif je het proces van sociaal leren leven,hiermee niet enkel naar een latere datum uit???Of wil je er soms einzelgangers van maken?

Steve_M 30 juni 2010 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door an1958 (Bericht 4847277)
Dus kinderen die thuis gehouden worden,zouden geen leerachterstand oplopen in vergelijking op kinderen die naar school gaan,als ik U goed begrijp.
Dan moet je zelf wel voor onderricht zorgen,of schaf jij je een zogezegde "ongeindoctrineerde persoon??? aan die je zelf betaalt???
( Heb indoctrinatie ergens op dit forum vermeld zien staan,vandaar mijn reactie Heeft uiteraard met leerachterstand waarvan sprake bij U,niets te maken.)
En hoe gaan de kinderen dan later in het sociale leven staan,als ze nooit met andere kinderen in contact zijn geweest,en zouden moeten geleerd hebben zich weerbaar en assertief op te stellen.
Verschuif je het proces van sociaal leren leven,hiermee niet enkel naar een latere datum uit???Of wil je er soms einzelgangers van maken?

Ik denk dat je je ironiemeter eens moet laten nakijken.;-)

Khwajagan 30 juni 2010 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door an1958 (Bericht 4847277)

Lees aub het werk van John Taylor Gatto, deze beantwoord ook Uw vragen.
Hij is een ex-leraar die stopte toen ie zag hoe het onderwijs kinderen
schade toebracht.Hij heeft toen een zeer diepgaande studie vh schoolsysteem gemaakt. Als U het eenmaal doorheeft hoe een en ander echt werkt zult U volgens mij Uw kind nooooit meer naar een 'school 'willen sturen en ik reken daar de Universiteit ook onder.
Kort voorbeeld"; De school, het 'educatiesysteem' is opgezet door industrialisten die goede, niet-kritische werknemers wilden die makkelijk te managen zijn. Dat is een belangrijke sleutel.

Khwajagan 30 juni 2010 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4847281)
Ik denk dat je je ironiemeter eens moet laten nakijken.;-)

Ook al bedoelt hij het ironisch, het trieste is dat het volgens mij wel klopt.

cdekeule 30 juni 2010 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan (Bericht 4847034)

Precies! Volledig mee akkoord, de meeste ouders hebben geen flauw benul!

Khwajagan 30 juni 2010 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule (Bericht 4847546)
Precies! Volledig mee akkoord, de meeste ouders hebben geen flauw benul!

ook ironie? Hoop het niet dus.

cdekeule 30 juni 2010 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan (Bericht 4847547)
ook ironie? Hoop het niet dus.

Waarom? Verbaast het je dermate iemand tegen te komen die tot dezelfde conclusie is gekomen?

Khwajagan 30 juni 2010 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule (Bericht 4847554)
Waarom? Verbaast het je dermate iemand tegen te komen die tot dezelfde conclusie is gekomen?

Nee totaal niet. maar hierboven stond ook een artikel dat iemand het er mee eens was en ging daar op in, tot ik te horen kreeg dat het ironisch bedoeld was.

Ik ervaar het juist als bijzonder fijn als er mensen zijn die dit ook zien.

Dus bedankt voor je bijdrage. ken je het werk van John Taylor Gatto?

Bobke 30 juni 2010 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan (Bericht 4847535)
Lees aub het werk van John Taylor Gatto, deze beantwoord ook Uw vragen.
Hij is een ex-leraar die stopte toen ie zag hoe het onderwijs kinderen
schade toebracht
.Hij heeft toen een zeer diepgaande studie vh schoolsysteem gemaakt. Als U het eenmaal doorheeft hoe een en ander echt werkt zult U volgens mij Uw kind nooooit meer naar een 'school 'willen sturen en ik reken daar de Universiteit ook onder.
Kort voorbeeld"; De school, het 'educatiesysteem' is opgezet door industrialisten die goede, niet-kritische werknemers wilden die makkelijk te managen zijn. Dat is een belangrijke sleutel.

Eigenaardig.
Was hij dan zelf niet naar school geweest dat hij niet eerder tot die conclusie kwam ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be