Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Geert Wilders verteld de waarheid over de Islam. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141086)

rikus 30 juni 2010 23:04

Geert Wilders verteld de waarheid over de Islam.

Geert Wilders verteld de waarheid over de Islam.

kijk Hier de video

suqar_7loe 30 juni 2010 23:07

Welke waarheid?

http://www.youtube.com/watch?v=aFuV7Nb3Jrw

Diego Raga 30 juni 2010 23:37

Deze oa: http://forum.politics.be/showthread....0856&page=4#68

Mahalingam 1 juli 2010 09:33

Bekijk dit eens:
EenVandaag
Het begint ongeveer halverwege.
Het hele interview met Wafa Sultan hier:
Getuige Wafa Sultan over rechtszaak Wilders

alice 1 juli 2010 09:49

Dappere mevrouw en ik heb haar al rake dingen horen zeggen!

Snerror 1 juli 2010 11:40

suqar_7loe, geloof jij alles wat in de Koran staat? Dus ook dat ongelovigen afgemaakt mogen worden?

nihao 1 juli 2010 13:19

DE waarheid over DE islam.
Klasseren naast 'Waren de Goden Kosmonauten ?'

Snerror 1 juli 2010 13:28

'De waarheid' staat in de Koran.

suqar_7loe 2 juli 2010 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848420)
suqar_7loe, geloof jij alles wat in de Koran staat? Dus ook dat ongelovigen afgemaakt mogen worden?

Ja, ik geloof in God en de Koran is mijn gids. Je hebt opgeheven verzen die niet van toepassing zijn op deze tijd, je hebt verzen die vervangen zijn, ... dus om de Koran echt te begrijpen dien je de tafsier te raadplegen. De koran die wij lezen (in de Nederlandse taal) is slechts een interpretatie van de betekenis.

Neen, ik heb het recht niet een niet-gelovige te doden (alleen bij wettige zelfverdediging).

Dixie 2 juli 2010 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4848229)
Dappere mevrouw en ik heb haar al rake dingen horen zeggen!

32 jaar moslima zij kent dus wel het wereldtje8O

alice 3 juli 2010 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4850929)
Ja, ik geloof in God en de Koran is mijn gids. Je hebt opgeheven verzen die niet van toepassing zijn op deze tijd, je hebt verzen die vervangen zijn, ... dus om de Koran echt te begrijpen dien je de tafsier te raadplegen. De koran die wij lezen (in de Nederlandse taal) is slechts een interpretatie van de betekenis.

Neen, ik heb het recht niet een niet-gelovige te doden (alleen bij wettige zelfverdediging).

Dat van die opgeheven verzen klopt maar u vergeet er toch iets bij te vermelden. De meer gematigde verzen getuigen van de woorden van uw profeet in Mekka en uitgerekend deze werden herroepen door veel gewelddadiger verzen die de profeet zou hebben uitgesproken in Medina.
De vraag is dus in hoeverre uw Koran een gids is wat interpretatie van uw kant mogelijk maakt of werkelijk de boodschap van God zou bevatten waarbij geweld legitiem is om uw geloof te verdedigen.

Bobke 3 juli 2010 13:37

Citaat:

Zoals we weten zijn die oude boekjes nogal voor eigen en meestal foute interpretaties vatbaar.
Waarom gooit ge ze niet gewoon weg en gaat ge niet zelf op zoek naar die God ?

Snerror 3 juli 2010 15:21

Citaat:

Als je dat echt meent heb ik geen enkel probleem met jou geloof.

suqar_7loe 3 juli 2010 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4851738)
Als je dat echt meent heb ik geen enkel probleem met jou geloof.

Waarom zou ik niet menen wat ik zeg? Denk je dat ik geweld goed keur ofzo? Ook ik ben tegen extremisten en mensen die moorden uit eigen begeerten. Jouw probleem is het over dezelfde kam scheren van alle moslims en de vooroordelen die je klakkeloos overneemt. Keer uw rug eens naar de vooroordelen en ga zelf eens op onderzoek uit.

liberalist_NL 3 juli 2010 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4847770)

Dat zei Arabist Hans Janssen eerst ook; die is daar nu ook op terug gekomen. De schrik is als je ontdekt hoe mainstream die islamistische gedachten wel niet zijn. Niet 1 �* 2%, nee, tientallen procenten moslims zijn antiwesters. En dat is zorgelijk.

Snerror 3 juli 2010 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4851742)
Waarom zou ik niet menen wat ik zeg? Denk je dat ik geweld goed keur ofzo? Ook ik ben tegen extremisten en mensen die moorden uit eigen begeerten. Jouw probleem is het over dezelfde kam scheren van alle moslims en de vooroordelen die je klakkeloos overneemt. Keer uw rug eens naar de vooroordelen en ga zelf eens op onderzoek uit.

Mijn probleem is dat veel moslims klakkeloos overnemen wat er in de Koran staat.
Ik weet ook wel dat de meesten geen extremisten zijn, maar als mensen (gelijk wie) een bepaalde tekst/boek boven hun eigen rationele denkvermogen gaan stellen is dat altijd gevaarlijk. Zeker als er zulke dingen in het betreffende boek staan.

Kallikles 3 juli 2010 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4851754)
Dat zei Arabist Hans Janssen eerst ook; die is daar nu ook op terug gekomen. De schrik is als je ontdekt hoe mainstream die islamistische gedachten wel niet zijn. Niet 1 �* 2%, nee, tientallen procenten moslims zijn antiwesters. En dat is zorgelijk.

Antiwesters? Ja dat is zorgelijk. Waarom haat iedereen dat "Westerse" imperialisme toch?

Dit Amnesty Internationalreport legt het uit:
http://www.amnestyusa.org/violence-a....do?id=1021170

Citaat:

Sexual violence against Indigenous women in the USA is widespread -- and especially brutal. According to US government statistics, Native American and Alaska Native women are more than 2.5 times more likely to be raped or sexually assaulted than other women in the USA. Some Indigenous women interviewed by Amnesty International said they didn’t know anyone in their community who had not experienced sexual violence. Though rape is always an act of violence, there is evidence that Indigenous women are more like than other women to suffer additional violence at the hands of their attackers. According to the US Department of Justice, in at least 86 per cent of the reported cases of rape or sexual assault against American Indian and Alaska Native women, survivors report that the perpetrators are non-Native men.

Sexual violence against Indigenous women is the result of a number of factors including a history of widespread and egregious human rights violations against Indigenous peoples in the USA. Indigenous women were raped by settlers and soldiers in many infamous episodes including during the Trail of Tears and the Long Walk. Such attacks were not random or individual; they were tools of conquest and colonization. The underlying attitudes towards Indigenous peoples that supported these human rights violations committed against them continue to be present in society and culture in the USA. They contribute to the present high rates of sexual violence perpetrated against Indigenous women and help to shield their attackers from justice.

liberalist_NL 3 juli 2010 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4851822)
Antiwesters? Ja dat is zorgelijk. Waarom haat iedereen dat "Westerse" imperialisme toch?

Dit Amnesty Internationalreport legt het uit:
http://www.amnestyusa.org/violence-a....do?id=1021170

Ah ja, en in Nederland worden Islamitische vrouwen ook vaker verkracht? Het lijkt mij dat het hier omgekeerd is. Nederlandse vrouwen worden door immigranten vaker verkracht dan door wie ook.
Citaat:

,,Hoewel de daders een tamelijk gemiddelde persoonlijkheidsstructuur hadden, waren zij als laagintelligent beoordeeld, met een gebrekkige gewetensontwikkeling'', schrijven de onderzoekers in het NSCR-rapport. Dat tweederde van de daders bij een groepsverkrachting van allochtone afkomst is, hangt wellicht samen met het gegeven dat allochtone jongeren vaak delicten in groepsverband plegen. ,,En misschien is er een link met het beeld van man-vrouwrelaties in allochtone kring'', zegt Hendriks voorzichtig.
http://www.nd.nl/artikelen/2004/dece...ng-als-vermaak

suqar_7loe 3 juli 2010 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4851801)
Mijn probleem is dat veel moslims klakkeloos overnemen wat er in de Koran staat.
Ik weet ook wel dat de meesten geen extremisten zijn, maar als mensen (gelijk wie) een bepaalde tekst/boek boven hun eigen rationele denkvermogen gaan stellen is dat altijd gevaarlijk. Zeker als er zulke dingen in het betreffende boek staan.

Hier ga je weer eens in de mist, weer kom je terug met de vooroordelen. Bron aub, dat 'veel moslims' alles klakkeloos overnemen wat in de Koran staat..

Heb je ooit de koran gelezen met de tafsier boeken ernaast?

Bobke 3 juli 2010 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4851836)
Hier ga je weer eens in de mist, weer kom je terug met de vooroordelen. Bron aub, dat 'veel moslims' alles klakkeloos overnemen wat in de Koran staat..

Heb je ooit de koran gelezen met de tafsier boeken ernaast?

Lijkt mij juist zijn woorden te bevestigen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be