Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   70 maagden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141090)

Snerror 1 juli 2010 08:32

70 maagden

Geloven moslims echt dat ze 70 maagen mogen bestijgen in de hemel? Of moeten we dat metaforisch zien?

rikbe 1 juli 2010 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848076)
Geloven moslims echt dat ze 70 maagen mogen bestijgen in de hemel? Of moeten we dat metaforisch zien?

72.

http://www.wikiislam.com/wiki/72_Virgins

Anna List 1 juli 2010 09:06

blijkbaar niet in bourka ...

Snerror 1 juli 2010 09:20

Worden die dan alle 72 gestenigd? :D

porpo 1 juli 2010 09:41

Citaat:

Geloof jij in ""de hemel""?

Mahalingam 1 juli 2010 10:17

Geloof jij in "de hel"?

Snerror 1 juli 2010 10:32

Nee, ik geloof in geen van beide.

Den Duisteren Duikboot 1 juli 2010 10:42

Citaat:

Nu krijgen we natuurlijk een hoop niet-moslims die ons komen vertellen wat moslims denken. :-)

Er staat overigens nergens dat ze mogen bestegen worden. Ik neem aan dat dat spontaan verondersteld wordt, omdat het tenslotte om het paradijs gaat, maar in de gemiddelde Tuin van Eden zit er dan ook altijd een addertje in het gras. :-)

Dixie 1 juli 2010 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4848140)
blijkbaar niet in bourka ...

waarschijnlijk werd hun maagdenvlies chirurgisch hersteld ...

Snerror 1 juli 2010 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4848327)
Nu krijgen we natuurlijk een hoop niet-moslims die ons komen vertellen wat moslims denken. :-)

Er staat overigens nergens dat ze mogen bestegen worden. Ik neem aan dat dat spontaan verondersteld wordt, omdat het tenslotte om het paradijs gaat, maar in de gemiddelde Tuin van Eden zit er dan ook altijd een addertje in het gras. :-)

Gewoon heel de tijd naar kijken en niet aankomen! Dat moet de hel zijn. ;)

Inno 1 juli 2010 12:07

70 maagden? staat er specifiek in de koran dat het vrouwen zullen zijn?

yassine 1 juli 2010 12:22

Citaat:

Klik Houri voor meer info ;)

Snerror 1 juli 2010 12:39

Margaret Nydell states that mainstream Muslims regard this belief about 72 virgins in the same way that mainstream Christians regard the belief that after death they will be issued with wings and a harp, and walk on clouds.

Dat valt nog mee dan neem ik aan.

nihao 1 juli 2010 13:08

70 maagden met een snor :(

porpo 1 juli 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848314)
Nee, ik geloof in geen van beide.

Ok, voor jouw is er dan "geen" hemel. Als ik geloof dat het stad Antwerpen niet bestaat, dan ga ik toch logischerwijs niet vragen hoeveel inwoners het telt, klopt het of niet, Snerror?

Snerror 1 juli 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4848565)
Ok, voor jouw is er dan "geen" hemel. Als ik geloof dat het stad Antwerpen niet bestaat, dan ga ik toch logischerwijs niet vragen hoeveel inwoners het telt, klopt het of niet, Snerror?

Maar ik kan je toch vragen of je echt in de stad Antwerpen geloofd?

Dixie 1 juli 2010 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 4848565)

het verschil is dat de Stad Antwerpen bestaat en god niet

porpo 1 juli 2010 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848569)
Maar ik kan je toch vragen of je echt in de stad Antwerpen geloofd?

Dat kan, alleen heeft geen zin en doelloos.
Bovendien is er geen verschil tussen "hemel bestaat" en "hemel bestaat niet".
Ik bedoel deze uitspraak "hemel bestaat" / "hemel bestaat niet" is niets anders dan een verwerking van signalen door uw zenuwcellen. Of niet? Wat denk je?

Snerror 1 juli 2010 13:43

Ja ik volg je, maar is dat niet met alles zo?

Ik stelde de originele vraag om te zien of moslims al dan niet de koran letterlijk nemen of voor interpretatie vatbaar zijn. Indien het eerste het geval is, is discussiëren sowieso verloren moeite.

porpo 1 juli 2010 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848589)
Ja ik volg je, maar is dat niet met alles zo?

Daarom ontkent een "echte" atheist zijn bestaan of anders pleegt hem zelfmoord want der is ook geen verschil tussen moord en leven. Eigenlijk is er geen leven of moord.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4848589)
Ik stelde de originele vraag om te zien of moslims al dan niet de koran letterlijk nemen of voor interpretatie vatbaar zijn. Indien het eerste het geval is, is discussiëren sowieso verloren moeite.

Zinloos en doelloos. Ik bedoel: ik geloof al dat er geen Antwerpen is. Voor wat zou ik gaan vragen hoeveel inwoners het telt?

En waarom discussie eigenlijk?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be