![]() |
Gisteren volgend relaas gehoord:
Medespelers: Drie buurjongens (normale jonge gasten, van het type honderd in een dozijn) "groep" (3,4,5,...7?) marokkaanse immigranten. Verhaal: Blijkbaar had een van de buurjongens op een bepaald moment een 'verkeerde' sweater gekocht, waarop hij werd 'aangesproken' door de nieuwe belgen. Resultaat: die jongen durft niet meer op de tram (bedreiging), moet straten omrijden om dan maar met de trein naar school te gaan. Klachten bij politie resulteerden wel in het oppakken van één van de gasten, maar eveneens in het verhoogd bedreigen en opjagen van die jongen door de "broers en zijn broeders". Resultaat: Indien hij over het dorpsplein moet en het "groepje" staat er, schiet hij een of ander café binnen en smst naar de andere buurjongens zodat ze hem kunnen komen halen! Is dat normaal????? Verhaal 2: Jeugddancing, waar hopen jonge gasten uit omliggende gemeentes naartoe komen, niks speciaals, altijd volle bak. (bestaat al zeker 10 jaar) Deze ontmoetingsplaats werd 'ontdekt' door een aantal "nieuwe belgen". Resultaat: elke week vechtpartijen, politie die bijna constant een oogje in het zeil moet houden. Ondertussen weigert de politie nog extra personeel in te zetten (kost teveel) en zou de eigenaar zelf voor 10 extra portiers moeten zorgen. De allochtonen toegang weigeren is verboden De autochtonen komen hoe langer hoe minder naar die (vroegere) ontmoetingsplaats. De eigenaar ziet zijn inkomsten dalen en zijn uitgaven stijgen (10 man extra). Wellicht moet dit ontmoetingspunt binnen afzienbare tijd de deuren sluiten. Verhaal 3: 3 jonge meisjes (21) durven niet meer naar de Gaumond cinema want blijkbaar is de inkomsthal verworden tot een allochtonen hangplek. Na het bekijken van de film worden jonge meisjes gewoon gevolgd en gestalkt. Indien ze toch nog durven, proberen ze buiten te GLIPPEN via een zijuitgang en zo in het geniept snel de metro te nemen. Allez! Hoe moet je daar nu iets aan proberen te veranderen? |
Citaat:
we zouden bijvoorbeeld kunnen stoppen met aangifte te doen wanneer we het slachtoffer worden van allochtonencriminaliteit, want dat werkt stigmatiserend. nog voorstellen? |
Geef uw kinderen voldoende geld mee wanneer ze de deur uit gaan, zo kunnen ze hun vrijheid kopen.
|
Citaat:
Alles begon omdat mijn buurjongen zijn sweater moest afgeven aan die marokkaantjes, maar mijn stoute buurjongen weigerde! De klootzak! Maar ik wacht eerder op oplossingen van de kant van Mustapha, Lincoln, Dies, Rafke, Filo etc... Ik ben er namelijk van overtuigd dat die mensen zeker en vast weten hoe je die situaties moet aanpakken. |
Wat is het probleem?
Als je een paar van die jonge lastigaards hebt, dan is kan je die toch wel hardhandig op hun plaats zetten? Toen ik (iets) jonger was, schrok ik er niet voor terug om er een flinke rammeling uit te delen als ze erom vroegen. Dat gebeurde dan ook bijna nooit omdat je dat ' uitstraalt' . Zoiets is van alle tijden, vroeger was het lokaal crapuul, (de boerkes) nu zijn het meer marokaantjes. De methoden zijn dezelfde, de reacties van toen zullen dus nu ook nog wel werken. Blijkbaar zijn je buurjongetjes veel te week en te laf. Ze zullen het misschien nog wel leren. :? |
Citaat:
want als zij gewapend zijn, ga jij jezelf niet met je blote vuistjes kunnen verdedigen, ofwel? en de goeie ouwe tijd waar jij het over hebt is voorbij hoor. |
Interessant om zien hoe sommigen willen dat we afstevenen op Amerikaanse toestanden waar vuurgevechten en drive-by shootings de dagdagelijkse realiteit zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Allochtonen stigmatiseren de autochtoon. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een lastig kind corrigeren door het een paar klappen te geven is niet hetzelfde als zijn vingers afknippen met een snoeitang, snap je het verschil zo'n beetje? En gewapend, dat is allemaal zeer relatief. Als ik oog in oog kom met een opgefokte 16-jarige met een knipmes, zal die jongen even later wensen dat hij die dag in bed was blijven liggen. Waar het om gaat is je attitude. Laten zien dat je niet bang bent, zelfs al heeft de tegenstander een mes of revolver is doorgaans voldoende. En als je zegt de "goede oude tijd is voorbij", vergeet dat maar 10 jaar geleden had je ook crapuul met vlindermessen en dealers met revolvers rondlopen. De mensen zijn nog net hetzelfde van toen alleen is de vlaamse jeugd blijkbaar veelal te tam om een poot uit te steken. Citaat:
niet Politiek Correct. Trouwens ik maak in deze argumentatie compleet abstractie van allochtoon/autochtoon. Dat had je natuurlijk weer niet door.... Ik meen het Illwill : eerst lezen, dan reageren, niet omgekeerd. Dat is nu altijd hetzelfde met jou. Jij bent echt de koning van de vooringenomenheid. :roll: Het gaat hier om agressief crapuul tov. de weerloze jeugd. Ik zeg : wees niet weerloos! Kom op voor jezelf. Meer niet. |
Dan heb je er ook geen probleem mee dat er al eens Marokkanen door autochtonen in elkaar worden geslagen. Waarvan akte.
|
Citaat:
reden waren om dit te doen. Enkel provocatie is dus bvb. ONVOLDOENDE. Enkel en alleen omdat ze bruin zijn is ONVOLDOENDE. Snapjet? |
Citaat:
Het is dat geweld "buiten proportie" en het gebrek aan elke vorm van eerbesef ("verloren is verloren", zeiden we wel eens en dan likten we onze wonden en daarmee was de kous af) of fair play, dat mij vandaag zo frappeert. Ik zal geen stap opzijgaan voor die gastjes, maar boel zoeken... nee daar begin ik niet meer aan. Teveel te verliezen zeker? |
Citaat:
Die buurjongen is helemaal geen "laf" ventje, gewoon een hele normale sociale gast, lid van de voetbalclub en van die toestanden. Maar als je constant bedreigd wordt als je 's morgens de tram naar school neemt en toevallig niet in gezelschap van een paar andere vrienden dan wordt het niet meer houdbaar. En wat moeten die meisjes dan doen? Thuisblijven achter de geraniums? Wat is je oplossing voor het jeugdontmoetingshuis? Zoveel uitgaansmogelijkheden in de buurt zijn er hier niet. @ Filo: we zijn hier inderdaad niet in de VS; we wonen nog altijd in Vlaanderen. Wat zou jou houding zijn indien je zoon en dochter in die situatie zitten. (het zijn trouwens broer + zus + hun standaard "stek" om in het weekend vrienden te ontmoeten). |
Citaat:
Als ze u met een man of 5 aanpakken, en u staat daar alleen gaat ge ze alle 5 een lesje leren? laat me eens lachen jongen :P . Grote taal voor kleine mensen. En daarmee los je het probleem niet op he! Ooit zal politiek Belgie weten wat ze aan het doen zijn of gedaan hebben,maar dan zal het te laat zijn. Met andere woorden als de alternatieven van de keuze op zijn,dan zal men niet anders meer kunnen dan daadkrachtig op treden. (met alternatieven van de keuze bedoel ik de stellingname die de traditionele partijen nemen ten opzichte van de misdaad,en voor u mij voor racist neerzet,ik bedoel de misdaad algemeen en begaan in Belgie. |
Citaat:
Verder geef ik u volkomen gelijk, onze jongeren hebben geen ruggegraat meer en zijn zwak geworden, producten van de linkse mietjesmaatschappij. Laat het nu net rechtse jongeren zijn (toegeven meestal uit de lagere sociale klasse) die wel nog dat beetje bloed door hun aderen stromen hebben en zich verzetten tegen al die allochtoonse arrogantie. Maar die krijgen ook vlug de stempel opgekleefd racistisch te zijn want Vlaamse jongeren die vreemdelingen geen carte blanche geven dat kunnen we toch niet hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be