![]() |
Groen & Ecolo
Hoe komt het dat Van Besien keer op keer zegt dat hij niet zonder Ecolo in de regering gaat, maar Javeaux telkens gematigder is?
Ik zie niet in waarom Van Besien dat steeds zo uitdrukkelijk zegt. Is het omdat hij nog een kneusje is in de politiek, of is er een betere reden? |
Ecolo is regeergeiler dan Groen!, dat is niet echt moeilijk om in te zien
|
Citaat:
|
Belgische afdeling van de Europese Groene Partij
Departement belge du parti Européen "les Verts" zou ten minste duidelijk zijn... |
Citaat:
|
Het is volgens mij gewoon het enige wat Groen! op tafel kan leggen om een beetje moeilijk over te komen.
|
Citaat:
En ik vind geen aanzet zelfs niet tot opheldering, in de posts tot hiertoe in deze draad. Wat ik niet begrijp, om het eens klaar te stellen: 't Antwerps Groeneke (Van Besien) zegt dat ze met Ecolo hebben afgesproken: samen in de regering of samen in de oppositie. Wat afspraak betreft, is dat klaar en duidelijk. Niet veel mogelijkheid om er speling op te zetten. En dan komt Javaux verklaren "er zullen toch sterke argumenten moeten komen om ons niet tesamen te houden". Dat lijkt niet op een afspraak, maar een voorlopig akkoord om er eens over na te denken. Ga met zo'n mannen, en zo'n afpsraken naar den oorlog ... |
Citaat:
|
In een federaal land heb je federaal gestructureerde partijen nodig.
|
Politici van bijvoorbeeld CD&V verschillen onderling veel meer dan de politici van de fractie Groen!-Ecolo.
Daarom vind ik het vreemder dat CD&V-leden niet regeren zonder de rest van de partij dan dat ik het vreemd vind dat Groen!-leden niet willen regeren zonder de rest van de fractie Groen!-Ecolo. Niet politieke partijen, maar wel politici moeten regeren. Dat is mijn mening. |
Citaat:
Maar blijken toch niet echt van de grond te komen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be