Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Obama's nieuwe immigratiewet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141164)

The Common Sense 2 juli 2010 18:25

Obama's nieuwe immigratiewet

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...aliseren.dhtml :

Citaat:

Na de gezondheidszorg wil de Amerikaanse president Barack Obama ook de immigratiepolitiek van de VS hervormen. "Het systeem werkt niet", haalt hij scherp uit.

De hervormingen rond immigratie kregen weinig politieke aandacht sinds Obama vorig jaar president werd, met acute problemen zoals de oorlogen in Iran en Afghanistan, de olieramp in de Golf van Mexico en hervormingen op het vlak van gezondheidszorg en financiële reguleringen die hoog op de agenda stonden. Nu blijkt de tijd evenwel gekomen om ook de Amerikaanse grenzenpolitiek onder de loep te nemen.

Boete en Engels leren
In een toespraak stelde Obama dat het probleem niet aangepakt kan worden "met hekkens en grenspatrouilles alleen". De overheid moet zijn verantwoordelijkheid opnemen, bedrijven die bewust illegalen tewerkstellen zullen daar de gevolgen van ondervinden. Mensen die illegaal de VS binnenkomen zullen zich moeten verantwoorden voor hun acties alvorens ze Amerikaans staatsburger kunnen worden. Voor ze een verblijfsvergunning krijgen, moeten ze een boete betalen en Engels leren, stelt de president voor.

"De vraag is nu of we de moed en de politieke wil zullen hebben om een wet te stemmen om dit eindelijk te regelen", klinkt het. "Ik ben klaar om hiermee door te gaan, de meerderheid van de Democraten is er klaar voor en ik geloof dat de meerderheid van de Amerikanen er klaar voor is. Maar zonder steun uit beide politieke kampen kunnen we dit probleem niet oplossen. Voor een dergelijke hervorming hebben we Republikeinse stemmen nodig."

Strenge wet Arizona
De kritiek van Obama op het huidige systeem komt er terwijl in grensstaat Arizone een strenge wet van kracht gaat die politie de macht geeft om van iedereen identiteitspapieren te vragen. Illegalen die dit niet kunnen voorleggen, kunnen worden opgepakt. In grote delen van de VS wordt afkeurend gereageerd op deze wet, die als zeer streng wordt beschouwd. (tw)
Nu is mijn vraag:
Waarom wil hij dat de immigranten een boete betalen? Dat hij dan vraagt een bewijs te tonen dat ze gewerkt hebben, of weet ik veel wat, maar vanwaar die boete?

longhorn 2 juli 2010 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4850576)

Nu is mijn vraag:
Waarom wil hij dat de immigranten een boete betalen? Dat hij dan vraagt een bewijs te tonen dat ze gewerkt hebben, of weet ik veel wat, maar vanwaar die boete?

Omdat ze de wet gebroken hebben? In Belgie wordt je voor sommige vergrijpen toch ook beboet?

The Common Sense 2 juli 2010 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4850582)
Omdat ze de wet gebroken hebben? In Belgie wordt je voor sommige vergrijpen toch ook beboet?

En gaat men geen nieuwe vergrijpen plegen als men geld moet vinden maar nergens legaal kan werken?

Savatage 2 juli 2010 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4850595)
En gaat men geen nieuwe vergrijpen plegen als men geld moet vinden maar nergens legaal kan werken?

Tja, dat ze daar dan maar op voorhand aan hadden gedacht he ...

Als je illegaal in een land bent dan bega je een misdaad waarvoor je een straf verdient. Ja, als je er daarna weer illegale dingen wilt doen ...

The Common Sense 2 juli 2010 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4850603)

Als je illegaal in een land bent dan bega je een misdaad waarvoor je een straf verdient. Ja, als je er daarna weer illegale dingen wilt doen ...

Ja, dat klopt uiteraard wel, maar zou deze wet geen criminaliteit in de hand werken?

longhorn 2 juli 2010 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4850612)
Ja, dat klopt uiteraard wel, maar zou deze wet geen criminaliteit in de hand werken?

Neen. Ze werken nu al dus hebben ze een inkomen en kunnen ze die boete betalen. Ik denk dat ze het er wel voor over hebben want een legaal verblijf in de VS zal hun leven vergemakkelijken.

Dixie 2 juli 2010 19:06

Citaat:

Nu is mijn vraag:

omdat ze illegaal zijn toch simpel :roll:

The Common Sense 2 juli 2010 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4850616)
Neen. Ze werken nu al dus hebben ze een inkomen en kunnen ze die boete betalen. Ik denk dat ze het er wel voor over hebben want een legaal verblijf in de VS zal hun leven vergemakkelijken.

Ze zouden het ervoor over moeten hebben, maar ik weet niet of arme illegalen hetzelfde denken. En hoe weet je zo zeker dat een merendeel van de illegalen werkt?

The Common Sense 2 juli 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4850633)
omdat ze illegaal zijn toch simpel :roll:

lees voorgaande :roll2:

longhorn 2 juli 2010 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4850855)
Ze zouden het ervoor over moeten hebben, maar ik weet niet of arme illegalen hetzelfde denken. En hoe weet je zo zeker dat een merendeel van de illegalen werkt?

Omdat ik er tussen zit en hoe denk je dat ze anders overleven?

D'ARTOIS 2 juli 2010 22:39

@ Longhorn - wat krijgen ze nu betaald in tegenstelling tot een autochtoon?

den dinges 2 juli 2010 22:40

Citaat:

Nu is mijn vraag:

Hij heeft dat mischien afgezien van Sarkozy, die het aandurfde om boete's te laten geven aan op heterdaad betrapte...bedelaars...:lol:

den dinges 2 juli 2010 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4850904)
Omdat ik er tussen zit en hoe denk je dat ze anders overleven?

Kunnen die niet gewoon stelen & dealen, zoals iedereen ?:lol:

den dinges 2 juli 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4850914)

Een derde, of een vierde, van een autochtoon zijn ( minimum) loon schat ik. Als ik dat vergelijk met wat al die illegale negers & arabieren verdienen in de groenten en fruit serres rond Valencia, Spanje.

longhorn 2 juli 2010 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4850914)

Hier en daar worden de illegalen zeker uitgebuit maar in mijn streek zal je er weinig vinden die voor minder dan $8/uur willen werken. De stad heeft zelfs een centrum voor illegalen waar je ze kan oppikken voor een dag werk. De stadsbeambte schrijft je nummerplaat op om zeker te zijn dat je ze betaalt. Ilegale stielmannen in de bouw raken gerust aan $12-$15/uur. Een autochtone stielman zoals een timmerman verdient wel rap $25/uur.
Veel laaggeschoolde autochtonen daarentegen zien nauwelijks $8/uur. Maar hun werk is in het algemeen minder fysisch.

D'ARTOIS 2 juli 2010 23:34

Geen geld. Ik betaal een timmerman zwart Euro 25/uur - als het zo gaat wat is dan het probleem?
Zou nog wel eens willen kijken in NM, of de tijd er nog steeds stil staat ....... ben bang van niet, stieren drijven leerde ik in de '60 er jaren in de Camargue. Die lui in NM dachten niet dat er in NL paarden waren. Ik had op m'n 19e m'n 1e renpaard .....
Lachen dus daar. Vooral met de natives .....

Kallikles 3 juli 2010 01:01

Citaat:

Er bestaan geen onwettige mensen. Er bestaan wel onmenselijke weten. De aarde is van iedereen, en de streep die de kleinburger in het zand trok, is niets waard.

Wisord 3 juli 2010 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4851037)
Er bestaan geen onwettige mensen. Er bestaan wel onmenselijke weten. De aarde is van iedereen, en de streep die de kleinburger in het zand trok, is niets waard.

Idd .. brave zielen die willen werken beboeten is walgelijk.

ministe van agitatie 3 juli 2010 01:26

Citaat:

Zo iemand begaat helemaal geen misdaad maar een overtreding. Daarop staan boetes, zoals bij een verkeersovertreding.

longhorn 3 juli 2010 04:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4851054)
Zo iemand begaat helemaal geen misdaad maar een overtreding. Daarop staan boetes, zoals bij een verkeersovertreding.

2

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be