Maatschappij en Samenleving
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
(Bericht 4851328)
Een gezin in het Vlaamse Werchter is vrijdag door de politie bekeurd omdat ze in hun tuin Nederlanders lieten meekijken naar de voetbalwedstrijd Nederland-Brazilië. Hilde Dekeyser en haar gezin riskeert 20.000 euro boete plus een aanslag van de Belgische auteursrechtenorganisatie SSabam.
De vrouw woont vlakbij het terrein voor het popfestival Rock Werchter. Haar zonen hadden de televisie in de tuin gezet om naar de wedstrijd te kijken. Nederlanders die voorbij liepen, vroegen of ze mochten meekijken. Uiteindelijk lagen er honderd man in de tuin te juichen en te joelen. Een van de bezoeksters haalde als dank na afloop enkele tientallen euro's op voor de gastvrouw. Juist op dat moment passeerden twee agenten in burger. Die vermoedden een illegale activiteit en slingerden de verbaasde Vlaamse vrouw op de bon, meldde de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws zaterdag.
bron fok.nl en diverse andere sites.
In Nederland is dezelfde Gestapo ook actief.
Daar struint Stichting Brein Bejaardentehuizen af om te kijken of de oudjes niet met z'n allen naar ouwe hits zitten te luisteren.
Overgens blijf ik wel van mening dat downloaden verkeerd is.
|
Zou de politie ook niet kunnen gekomen zijn,na een klacht van de buren,wegens"Geluidsoverlast???"Alhoewel,Ik dacht dat dit enkel gold na 22uur?
Moet er dus nogal ruidluchtig aan toegegaan zijn,veronderstel ik.
20.000Euro boete???Waarvoor???En waar staat dat ergens in de wet???
Overdreven veel,om mensen eens naar je T.V te laten meekijken,als je het mij vraagt.Je betaalt T.V taks,dus wat komt hier Sabam bij doen,dat snap ik niet.T.V programma's wordt toch niet gedownload.Dus daar mag je vrij naar kijken,denk ik toch.Vind écht downloaden trouwens ook verkeerd.Maar daar is hier toch geen sprake van.
|