![]() |
Het laatste dorp
Lillo heeft als laatste Vlaamse dorp onze onafhankelijkheid van de Ollanders gevierd. Het dorp kreeg de Ollanders pas buiten in 1839 en viert nu pas vooreerst haar onafhankelijkheid. En dit deden ze daar door een oud pissijn te restaureren en feestelijk in te zegenen.
Nu nog onafhankelijk worden van Frankrijk en dan we kunnen ons terug richten onze Duitse broeders. bron |
ze konden de nederlandse vlag vervangen door een tricolor...
geen echte verbetering mij dunkt... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Lillo zag blijkbaar al de vergissing om mee te doen met het Belgisch bedrog van het establishment... Ook elders was er verzet, maar dat werd in de kiem gesmoord...
De omwenteling heeft Vlaanderen toen in de armoede gedrukt... Maar het heeft zich op eigen kracht terug opgewerkt... Binnen het Europa van de regio's kunnen we met Nederland een bloeiende regio blijven... |
Citaat:
Mij valt op dat Vlamingen in Francofonië de reputatie van schijtluizen hebben die al ineenkrimpen als je 'bou!' zegt. Ik herinner me nog de uitspraak van een jeugdige Vlaming: „In Walibi, als ze trachten voor te kruipen zeg ik wat in het Duits terug, gewoonlijk durven ze het dan niet meer.“ Ook een zekere azert heeft eens geopperd: „Onlangs sprak ik Nederlands in Wallonië toen ik op een terrasje zat met een Vlaming en iedereen kon horen dat we Nederlands spraken!“ (alsof het enige durf vergde). Anno 2010 verdient zo'n volk een verfransing. De volgende strip, die over Fransen en Duitsers gaat: ![]() had even goed over Walen en Vlamingen kunnen gaan (vanuit Waals/Franstalig perspectief bekeken). |
Ik denk dat bijna al de nationale vlaggen 3 kleuren hebben.
|
Wat kansloos in de tijd dat het federale niveau in Belgie zo goed als dood is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar buiten europa weet ik het zo direkt niet.... Japan, China, Honduras, Marokko, Turkije, Vietnam, Taiwan, Oekraïne,Saoudi Arabië,Israel,Qatar,Indonesië, Groenland.... en er zullen er mss nog wel enkele zijn die maar 2 kleuren hebben... de europese vlag die heeft er... euh ook maar twee.... |
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaggen_van_de_wereld |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be