Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Effen de zaken recht zetten!
|
Oh schatje, niet in het openbaar!!! ;-)
Citaat:
Geert Bourgeois werd alle krediet gegeven alhoewel hij vrijwel onbekend was binnen de Vlaamse Beweging voordat hij de laatste voorzitter werd van de VU. Het werd dus de kat uit de boom kijken.
|
Revisionisme. Het Vlaams Blok viel direct de N-VA aan. Niet alleen in blaadjes die enkel in Blok-kringen circuleren zoals Dietsland-Europa, maar ook in meer openbare bladen zoals Secessie januari 2002
http://www.secessie.nu/pdf/6-4.pdf
Daarin liet Bart Laeremans geen kans onbenut om de N-VA totaal af te kraken. Bourgeois werd helemaal geen krediet gegeven, hij was direct een gevaar dat stemmen van het Vlaams Blok kon afnemen van mensen die eigenlijk niets moesten weten van uw migrantenstandpunt, maar wel secessionist waren.
Wéér een Blok-leugen die ontmaskerd is.
Citaat:
Tijdens de vorige verkiezingen waren er trouwens heel wat Blokkers die hun stem verdeelden over nva en Vlaams Blok.
|
En ik die dacht dat de stemming geheim was... :roll:
Onderschat het effect van de kiesdrempel niet: veel mensen zullen daardoor eerder Blok gestemd hebben dan N-VA. Of hoe verklaar je anders dat bij peilingen vlak voor het Vlaams Kartel de som van CD&V en N-VA kleiner was dan er vlak na? Juist omdat de factor kiesdrempel weg viel. Het lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk wat jij zegt, en dat zal elke onafhankelijke politoloog bevestigen.
Citaat:
Frank Vanhecke nodigde Geert Bourgeois uit om gesprekken aan te gaan maar die werden hautain verworpen zonder meer, in plaats daarvan ging men met de cd&v praten!
|
Voila, je geeft zelf al toe dat het Blok niet de anti-kartelpartij bij uitstek is, maar de afgewezen minnaar voor wie de druiven te zuur zijn.
Citaat:
Als ik dan hier de forumniveanen, waarvan de gemiddelde leeftijd rond de 25 jaar moet zijn, oude rotten binnen de Vlaamse beweging, die al talloze verkiezingen hebben meegemaakt waar de cd&v steeds veel beloofde en steeds na de verkiezingen even gemakkelijk deze beloftes vergat, brutaal de les zie spellen dan denk ik weer aan een hugo schiltz, die de oude militanten voor schildluizen uitmaakte nadat die oude militanten hem minister hadden gemaakt, aan een bert anciaux die het ook altijd beter wist dan de oudere generatie,... en ik zie mensen als giserke, philips, zoroaster,.. nu hetzelfde doen! dan heb ik medelijden met de Vlaams nationalisten die nu op de straat, achter de schermen, voor de nva militeren en die eens al de jongens carrière zullen gemaakt hebben als dank een schop onderhun broek zullen krijgen!
|
Ochottekes toch. Je vergeet er wel bij te vertellen dat het dank zij de christen-democratie is dat we heden ten dage nog zo iets hebben als Vlaanderen. Het zijn de katholieken die steeds gematigd flamingant waren, en daarbij -inderdaad- het Belgische kader niet schuwden.
Je vergeet dat het flamingantisme gedragen werd door mensen als Daens, Van Cauwelaert, Tindemans, Van Rompuy, Martens,... Het waren de katholieken die als eersten hun partij splitsten en de trend hebben gezet naar een confederale partijenstructuur, die nu algemeen is. Het is dank zij de christen-democraten dat België gedecentraliseerd werd sinds 1970 en gefederaliseerd werd in 1993. Ik geef toe: dat past niet in de verrottingsstrategie van het Vlaams Blok, maar betekent een gematigde politieke ontvoogding van het Vlaamse volk. Die zal zich verder zetten in een confederatie, ook door de CD&V beoogt. Wie trouwens ook maar iets van politiek kent, beseft dat de CD&V nu ook het Belgische kader moet verlaten met haar flamingantisme, als ze nog iets wil betekenen. Dat heeft ze aan de zwakke zusterpartij CDH te danken. Wie een beetje de politiek volgt, weet dat de stemmen die nu klinken bij de CD&V, vrolijker klinken dan voorheen.
Boudewijn Bouckaert, VLD'er en dus redelijk betrouwbare bron, toonde trouwens een emancipatorisch model aan, waarbij radicale zweeppartijen zoals het Vlaams Blok als enigste rol in het ontvoogdingsproces hadden, de andere, meer gematigden tot een gedecentraliseerd beleid aan te sporen. Bouckaert stelde expliciet dat de CVP altijd die rol vervuld heeft (zijn betoog bestond er vooral in de VLD aan te sporen die rol over te nemen, maar dat doet hier niet ter zake). Als we kijken naar de geschiedenis, dan zien we dat deze vaststelling correct is: de CVP heeft meer gedaan voor de Vlaamse ontvoogding dan het Vlaams Blok, dat maar passief "Eigen Volk Eerst" zit te roepen aan de kant en het flamingantisme 25 jaar lang een slechte naam heeft gegeven.
Dat is pijnlijk, maar ja, niemand heeft gezegd dat de waarheid niet pijnlijk is...
Belangrijkste resultaat van uw reply was dat u toch toegaf dat het Blok niet de antikartelpartij was, maar de afgewezen minnaar voor wie de druiven te zuur zijn. Allez, er schuilt dan toch een beetje eerlijkheid in het Blok. Oef!