![]() |
Parkeerboetes: moet je die nu nog betalen of niet?
Een tijd geleden was er een krantenbericht dat één of andere rechtbank de manier waarop veel gemeenten tegenwoordig parkeerboetes (die ze dan eufemistisch "parkeerbiljet" noemen) laten uitschrijven, namelijk door een privé-firma, onwettelijk verklaarde.
Ik vind dat bericht niet direct terug, maar vraag me wel af wat vandaag de toestand is. Heeft de overheid er een truuk op gevonden? Of is die manier van parkeerboetes uitschrjiven nog steeds illegaal, en hoeven ze dus helemaal niet betaald te worden? Wie heeft meer informatie over de laatste stand van zaken? En wie heeft recente ervaring met het niet-betalen van zo'n parkeerboete? |
Voor zover ik hoorde lag het probleem bij het verkrijgen van de gegevens van de auto-eigenaar. Een prive-firma mag die gegevens niet inkijken. Net zoals jij en ik ook niet naar de DIV moeten bellen om de gegevens van deze of die nummerplaat op te vragen.
Ik zou, moest ik een parkeerboete krijgen op een prive-parking, de uitbater van de parking aangetekend aanschrijven en hem vragen op welke manier hij mijn gegevens heeft te pakken gekregen. Als prive-uitbaters deze problematiek willen vermijden moeten ze maar met slagbomen werken op hun parkings. Ticketje niet betaald, slagboom niet open. Het is overigens niet meer dan normaal dat de gegevens achter nummerplaten niet zomaar aan de eerste de beste worden doorgespeeld. Privacy weet je wel... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar mijn vraag betrof het openbaar terrein, parkeerplaatsen langs de sttraat dus. Heb je daar een idee van? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Reglementair parkeren?
Iemand? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iemand? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be