Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Veroordeelde terrorist krijgt woonst en leefloon (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141453)

daiwa 10 juli 2010 19:06

Veroordeelde terrorist krijgt woonst en leefloon

Dit loopt toch werkelijk de spuigaten uit!!:twisted:

Een terrorist die ieder land liever kwijt dan rijk is mag hier blijven en krijgt er bovenop nog een woonst en een leefloon.

http://www.gva.be/antwerpen/meerhout...-meerhout.aspx

Citaat:

De beslissing van de crisiscel om hem naar Meerhout te verbannen, roept vragen op. De mannen liep een veroordeling op als terrorist en heeft geen erkenning als politiek vluchteling.

Teringtubbie 10 juli 2010 19:17

Er zijn er anderen die het later tot eerste minister geschopt hebben als terrorist.

De wereld is al langer om zeep, deze scheet in een fles kan er nog wel bij.

mdf 10 juli 2010 19:20

HIJ krijgt onderdak aangeboden door onze beleidsmensen : soort zoekt soort

daiwa 10 juli 2010 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdf (Bericht 4863313)
HIJ krijgt onderdak aangeboden door onze beleidsmensen : soort zoekt soort

Het is toch werkelijk onbegrijpelijk. In elk ander land wordt die na zijn vrijlating stande pede het land uitgezet, hier krijgt hij een woonst en bovenop nog een leefloon aangeboden.

Sus Iratus 10 juli 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4863299)

Een terrorist die ieder land liever kwijt dan rijk is mag hier blijven en krijgt er bovenop nog een woonst en een leefloon.

Kan de Belze staat speciaal voor dit soort gevalletjes niet ergens in Zuid-Amerika een anoniem doodseskader inhuren? Zwemlessen op zijn Argentijns bijvoorbeeld, lijkt me een adequate oplossing voor het probleem Mohamed S. Gewoon stilletjes laten verdwijnen en nooit meer naar omkijken. Een Gladio-achtige organisatie binnen de eigen grenzen zou ook welkom zijn. Ditmaal niet om communisten te dwarsbomen, maar om dit soort diehard islamisten en terroristen eens stevig aan te pakken.

alice 10 juli 2010 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4863369)
Kan de Belze staat speciaal voor dit soort gevalletjes niet ergens in Zuid-Amerika een anoniem doodseskader inhuren? Zwemlessen op zijn Argentijns bijvoorbeeld, lijkt me een adequate oplossing voor het probleem Mohamed S. Gewoon stilletjes laten verdwijnen en nooit meer naar omkijken. Een Gladio-achtige organisatie binnen de eigen grenzen zou ook welkom zijn. Ditmaal niet om communisten te dwarsbomen, maar om dit soort diehard islamisten en terroristen eens stevig aan te pakken.

Allé Sus, het is warm vandaag maar waarom zo agressief?
Die kerel moeten ze gewoon richting homeland sturen, en daar uitleveren aan de autoriteiten.

filosoof 10 juli 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Teringtubbie (Bericht 4863309)
Er zijn er anderen die het later tot eerste minister geschopt hebben als terrorist.

De wereld is al langer om zeep, deze scheet in een fles kan er nog wel bij.

Meer dan één.

Vuvu Zela 10 juli 2010 21:28

Het zou me verwonderen moest de GvA over alle nodige info beschikken mbt deze zaak, maar natuurlijk, het is komkommertijd en er moeten 'gazetjes verkocht worden'...
Op basis van dit gebrekkige krantenartikel in de GvA kan niemand hier iets zinnig over zeggen, laat staan een oordeel vormen!

Bepaalde lieden op dit forum zullen dit natuurlijk aanwenden om.... enz... enz....

Sus Iratus 10 juli 2010 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4863376)
Allé Sus, het is warm vandaag maar waarom zo agressief?
Die kerel moeten ze gewoon richting homeland sturen, en daar uitleveren aan de autoriteiten.

Dit heeft weinig met agressief zijn te maken, maar alles met een weloverwogen benadering van een steeds terugkerend probleem. De oplossing is nochthans eenvoudig. Iemand die veroordeeld wordt voor terrorisme dient ofwel effectief levenslang te krijgen, ofwel de doodstraf. Dat laatste is het goedkoopst en meest effectief. Men moet daar niet zo moeilijk over doen verder. Een terrorist doet immers ook niet moeilijk over de slachtoffers die hij maakt, waarmee hij meteen wat mij betreft geen aanspraak meer kan maken op enige compassie of clementie.

En wat u voorstelt, terugsturen naar zijn land van herkomst, lijkt me geen goed idee. Ten eerste is het in Irak een puinhoop en hebben de authoriteiten er geen of nauwelijks authoriteit. En ten tweede zou hij binnen de kortste keren daar losgelaten worden en door grote groepen mensen als een held gevierd worden.

Vandaar mijn opmerking dus.

Vuvu Zela 10 juli 2010 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4863453)
Dit heeft weinig met agressief zijn te maken, maar alles met een weloverwogen benadering van een steeds terugkerend probleem. De oplossing is nochthans eenvoudig. Iemand die veroordeeld wordt voor terrorisme dient ofwel effectief levenslang te krijgen, ofwel de doodstraf. Dat laatste is het goedkoopst en meest effectief. Men moet daar niet zo moeilijk over doen verder. Een terrorist doet immers ook niet moeilijk over de slachtoffers die hij maakt, waarmee hij meteen wat mij betreft geen aanspraak meer kan maken op enige compassie of clementie.

En wat u voorstelt, terugsturen naar zijn land van herkomst, lijkt me geen goed idee. Ten eerste is het in Irak een puinhoop en hebben de authoriteiten er geen of nauwelijks authoriteit. En ten tweede zou hij binnen de kortste keren daar losgelaten worden en door grote groepen mensen als een held gevierd worden.

Vandaar mijn opmerking dus.

Of hoe we kicken op woordjes zoals: 'levenslang' en 'de doodstraf'.....

Terrorisme is een rekbaar begrip weet je?
Ooit gehoord van staatsterrorisme? Bv. wat de regering Bush deed?
Enz... enz...

'Eenvoudige oplossingen' zijn er nu eenmaal niet in deze materie!
Tenzij ze even terroristisch zijn als het te bestrijden terrorisme...

:roll::roll:

den dinges 11 juli 2010 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4863299)

Bravo la Belziek...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be