![]() |
De Vlaamse feestdag, een succes?
Gisteren (11 juli) heb ik toevallig heel wat kilometers afgelegd. En wat me opviel in de 5 gemeenten die ik doorkruist heb: ik heb exact 1 Vlaamse vlag gezien... Als mensen dan toch zo lauw staan tegenover Vlaanderen dan waarom zo veel stemmen voor Vlaamsnationalistische partijen? Is het omdat, zoals mijn buurman stellig beweerde, dat mensen dat De Wever geen seperatist is maar zo bestempeld wordt door die "kwaadaardige" media of was het wat we vroeger met het VB zagen een foertstem. Wat niet verbazend is na het hemeltergende geklungel van Leterme...
|
Dan bent u niet in het waasland geweest. Vlaamse leeuwen a volonté.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of misschien zagen ze er gewoon tegen op om vandaag op de voorpagina van La Dernière Heure op een halfslachtige, als reportage vermomde haat-campagne te worden getrakteerd. Het is overigens nog steeds best mogelijk dat u die heel wat kilometers toevallig met de ogen in de broekzak aflegde. Wie zal het zeggen? |
Citaat:
Ben ik nu tegen onafhankelijkheid? |
Bij ons hebben er veel het beest uitgehangen.
|
Citaat:
|
Was het gisteren de vlaamse feestdag ?
Werkelijk niks van gemerkt (en ik wist het nog niet eens, kompleet aan me voorbij gegaan). |
Citaat:
Politiek heeft dan ook veel meer te maken met geldbeugels dan met nationalistische gevoelens. Wallonië en Vlaanderen zijn geen twee landen zoals wel eens beweerd wordt. In beide delen van ons land denken de meeste mensen aan geld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij ons hing welgeteld één 'hollandse' vlag uit..:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wel grappig: de belgicisten hebben geen vlaggen gezien, de Vlaams-nationalisten juist heel veel. Binnen 9 dagen gaat het het omgekeerde zijn zeker?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be