Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De Vlaamse feestdag, een succes? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141500)

Tommm 12 juli 2010 13:39

De Vlaamse feestdag, een succes?

Gisteren (11 juli) heb ik toevallig heel wat kilometers afgelegd. En wat me opviel in de 5 gemeenten die ik doorkruist heb: ik heb exact 1 Vlaamse vlag gezien... Als mensen dan toch zo lauw staan tegenover Vlaanderen dan waarom zo veel stemmen voor Vlaamsnationalistische partijen? Is het omdat, zoals mijn buurman stellig beweerde, dat mensen dat De Wever geen seperatist is maar zo bestempeld wordt door die "kwaadaardige" media of was het wat we vroeger met het VB zagen een foertstem. Wat niet verbazend is na het hemeltergende geklungel van Leterme...

suqar_7loe 12 juli 2010 13:41

Dan bent u niet in het waasland geweest. Vlaamse leeuwen a volonté.

Tommm 12 juli 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4865723)
Dat bent u niet in het waasland geweest. Vlaamse leeuwen a volonté.

In Vlaams-Brabant niks...

Snerror 12 juli 2010 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 4865719)
Gisteren (11 juli) heb ik toevallig heel wat kilometers afgelegd. En wat me opviel in de 5 gemeenten die ik doorkruist heb: ik heb exact 1 Vlaamse vlag gezien... Als mensen dan toch zo lauw staan tegenover Vlaanderen dan waarom zo veel stemmen voor Vlaamsnationalistische partijen? Is het omdat, zoals mijn buurman stellig beweerde, dat mensen dat De Wever geen seperatist is maar zo bestempeld wordt door die "kwaadaardige" media of was het wat we vroeger met het VB zagen een foertstem. Wat niet verbazend is na het hemeltergende geklungel van Leterme...

Ja echt raar he? Geen vlaggen maar toch stemmen op Vlaamsgezinde partijen.

backfire 12 juli 2010 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 4865742)

Tutututut. 5 gemeenten en je hebt heel Vlaams-Brabant gezien of wat? Welke Vlaamse gemeenten waren dat, aub?

Snerror 12 juli 2010 13:50

Citaat:

Waar in Vlaams-Brabant? In de rand rond Brussel hangen er genoeg hoor.

Donar 12 juli 2010 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4865745)
Waar in Vlaams-Brabant? In de rand rond Brussel hangen er genoeg hoor.

Inderdaad heb er zelf ook meer dan genoeg zien hangen

djimi 12 juli 2010 13:56

Citaat:

De door-en-door brave, diep-goedige Vlaams-Brabanders kennende, zou ik geneigd zijn te denken dat de inboorlingen er de voorkeur aan gaven rekening te houden met de kwetsbare ziel, de tedere gevoelens en het zwakke hart van hun Franstalige land- en streekgenoten, en een zekere terughoudendheid en ingetogenheid aan de dag te leggen bij de viering van hun feest.

Of misschien zagen ze er gewoon tegen op om vandaag op de voorpagina van La Dernière Heure op een halfslachtige, als reportage vermomde haat-campagne te worden getrakteerd.

Het is overigens nog steeds best mogelijk dat u die heel wat kilometers toevallig met de ogen in de broekzak aflegde.

Wie zal het zeggen?

Renesse 12 juli 2010 13:59

Citaat:

Vreemd, hier in het dorp heb ik er zeker 10 gezien. En dan had ik nog vergeten de mijne uit te hangen.

Ben ik nu tegen onafhankelijkheid?

giserke 12 juli 2010 14:18

Bij ons hebben er veel het beest uitgehangen.

Zeno! 12 juli 2010 14:28

Citaat:

Jij hebt er een paar verbrand, neem ik aan?

Tavek 12 juli 2010 14:34

Was het gisteren de vlaamse feestdag ?

Werkelijk niks van gemerkt (en ik wist het nog niet eens, kompleet aan me voorbij gegaan).

Robinus V 12 juli 2010 14:37

Citaat:

Nationalistische gevoelens zijn gewoon zeldzaam in Vlaanderen, zowel Vlaams-nationalistische gevoelens als Belgisch-nationalistische gevoelens.

Politiek heeft dan ook veel meer te maken met geldbeugels dan met nationalistische gevoelens.

Wallonië en Vlaanderen zijn geen twee landen zoals wel eens beweerd wordt. In beide delen van ons land denken de meeste mensen aan geld.

Jaani_Dushman 12 juli 2010 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4865723)
Dan bent u niet in het waasland geweest. Vlaamse leeuwen a volonté.

Je avatar naar aanleiding van de Vlaamse feestdag knalgeel gekleurd. Leuke avatar, alleszins! :thumbsup:

suqar_7loe 12 juli 2010 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4865865)
Je avatar naar aanleiding van de Vlaamse feestdag knalgeel gekleurd. Leuke avatar, alleszins! :thumbsup:

Thank joe Dushman. 100% halal en vlaams :-D

Eigenzinnig 12 juli 2010 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4865876)
Thank joe Dushman. 100% halal en vlaams :-D

als dat een 'zelfportret' is begrijp ik de tolerantie van de politie tegenover u 8-)

Bij ons hing welgeteld één 'hollandse' vlag uit..:lol:

system 12 juli 2010 15:08

Citaat:

In mijn streek was ook het maar povertjes. De vlaggen van het Belang van Limburg (de krant organiseerde toevallig iets in de buurt) waren zelfs talrijker. En dat waren er al niet veel.

Tavek 12 juli 2010 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4865886)
In mijn streek was ook het maar povertjes. De vlaggen van het Belang van Limburg (de krant organiseerde toevallig iets in de buurt) waren zelfs talrijker. En dat waren er al niet veel.

Hier waren de kleuren oranje en rood volop aanwezig, maar niks vlaams gezien.

system 12 juli 2010 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4865933)
Hier waren de kleuren oranje en rood volop aanwezig, maar niks vlaams gezien.

Die zullen nu dan met een goede kater zitten. Zowel lichamelijk als geestelijk. Het kan niet alle dagen kermis zijn natuurlijk. Bij ons in Limburg echter is er wel minstens één keer per week vlaai, kermis of geen kermis.

Renesse 12 juli 2010 15:40

Wel grappig: de belgicisten hebben geen vlaggen gezien, de Vlaams-nationalisten juist heel veel. Binnen 9 dagen gaat het het omgekeerde zijn zeker?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be