![]() |
Communautaire verdeeldheid tsjeven; zelfs geen onderhandelinsteam !
Ik heb het altijd overduidelijk gevonden: de tsjeven zijn verdeeld in twee kampen.
Toen het kartel goedgekeurd werd, hadden de flaminganten het overwicht. Leterme is evenwel gezwicht, en sedertdien hebben de anderen het voor het zeggen. Nu komt in een krantenartikel deze tweespalt duidelijk naar boven. Hopelijk komt het ook bij hen tot een landslide. Wie rekent welke tsjeef bij welke groep ? Stevenen ze af op een splitsing ? De acw'ers naar de sossen, de middenstanders naar de blauwbloedigen, de rest naar de nva ? titel: CD&V verdeeld over communautaire koers link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=R82SPF59 beetje tekst: Citaat:
|
Citaat:
FR is uit den boze, maar een woordje EN draagt bij tot het intellectuele karakter van de boodschap. |
Citaat:
Jij geloofd toch niet dat er binnen de NVA tussen de kampen Bourgeois en Dewever geen communotaire meningsverschillen zijn zeker. Nu wat jij aanhaalt is geen splitsing maar een ontbinding van CD&V. Het ACW is de sterkste groep binnen de partij. Die zullen zeker de huidige CD&V in stand houden hierin bijgestaan door de boerenbond. |
Citaat:
en ik heb dat al een paar keren gedaan op dit forum; wel telkens erbij gezet dat dit vrt-Vlaams is voor grondverzakking, aardverschuiving ... bla bla ... maar deze keer, door de vroege ochtend .... te vlug geweest. Overigens wijs ik je terecht voor je tweede zin. Het Frans is niet uit den boze. Geen enkele taal is uit den boze. Zolang de juiste taal maar op de juiste plaats blijft. Jouw verkeerde opmerking, bewijst alleen maar dat je het flamingantisme niet juist begrijpt. Je trekt te snel conclusies, of je zit met apriorismen. Doe er iets aan. En laat ons eventueel iets weten. |
Citaat:
Met een voorzitster die haar kap over de haag gooide, en een maand na de verkiezingen niet eens een onderhandelingsteam klaar om (onterecht maar politiek aanvaardbaar) de draak te steken met de traagheid der prefab-dinges ?? Kom kom ... |
Citaat:
|
haha de split wordt breed uitgesmeerd op de voorpagina van DS vandaag :-)
|
Citaat:
De lokale CD&V mandatarissen kijken met steeds grotere ontzetting aan tegen de besluitelossheid en tegenstrijdigheden van de top van de partij, die blijkbaar niet naar de basis WIL luisteren. Vooral omdat die lokale mandatarissen al wat verder vooruitkijken. Naar 2012 om precies te zijn! Als Marianne Thyssen moest opstappen was dat ook juist omdat ze bij die brede lokale basis geen geloofwaardigheid meer had, terwijl de top haar nog wel "steunde" (op zijn tsjeefjes). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik toen ook schreef: de N-VA heeft nu de kans om flink wat punten bijeen te rijden, maar zal zich wellicht kappot hebben gereden voor de eindmeet. Tegen dan zullen N-VA en CD&V weer een kartel hebben gevormd, of heeft de ene partij de andere opgeslorpt. |
Citaat:
|
Citaat:
De meningsverschillen zitten ook binnen het ACW. De ACWers die ik ken, zijn eerder Vlaamsgezind. Daarom geen separatisten, maar wel confederalisten. Het probleem zijn de ACWers die banden hebben met het ACV. Zij hangen natuurlijk vast met handen en voeten aan de Belgische structuren. De adel in de CD&V is het echte probleem. Zij zijn adel omdat ze onvoorwaardelijke trouw aan de koning en België gezweert hebben. zij krijgen door de structuur "België" extra privileges. Het afbrokkelen van België betekend ook verdere machtsafname van de Vlaamse adel. Geen wonder dat zij alle hens aan dek zetten zoals adepten als Eyskens en martens, die zelf staan de mekkeren voor een adellijke titel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be