![]() |
Vlaams arbeidsmarktbeleid?
Citaat:
Ik heb in het verleden al een aantal keer gezegd dat de Vlaamse regering vooral ambities vertoont op vlak van bevoegdheden die ze niet hebben maar blijkbaar is zelfs een advies (over een bevoegdheid die ze zo graag willen binnenhalen) er vandaag te veel aan en schuift men de hete aardappel door naar de federale regering! Ik neem aan dat ze er toch een mening over kunnen formuleren. De Vlaamse regering verwijt Milquet steevast dat ze te weinig rekening houden met Vlaanderen en nu vraag ze de mening en zeggen ze droog dat dit niet hun bevoegdheid is. Alsof Muyters daar zoveel rekening mee houdt! Het probleem is wellicht eerder dat de Vlaamse regering daarvoor verdeeld is tussen de travaillistische vleugel en de patronale vleugel. |
Het blijft hier verrassend stil. 8O
|
Citaat:
|
Veel politiek inzicht hebben jullie precies toch niet. Ooit gehoord over het Overlegcomité Federale regering-deelstaatregeringen? Enig idee wat de spelregels zijn?
|
Citaat:
Als het haar bevoegdheid is, dan stelt een egotje zoals Milquet die vraag niet uit "gentillesse". Ze wil doodgewoon de hete aardappel doorschuiven naar anderen. |
Je moet je eerst eens afvragen of de Vlaamse Regering überhaupt advies KAN geven over op federaal niveau te voeren beleid...
|
Citaat:
Citaat:
|
Vlaams ArbeiDsmarktBeleid ?
|
Citaat:
2. De eigen bevoegdheden maximaal invullen, is natuurlijk iets totaal anders dan een advies gaan geven over het beleid van een andere regering. 3. Dat "buiten de lijntjes kleuren": ik vind daarover niet meteen teksten. Kan je een bron geven? |
Citaat:
|
Kris Peeters ging het varkentje OPEL wel eens wassen.
Wat is het resultaat? Hij zal moeten toegeven dat Vlaanderen veel te klein en onbetekenend is om enig tegengewicht te bieden aan multinationals zoals GM. Ondank de grote bedragen overheidsgeld die ze beloofden. Een keuze voor of tegen prépensioen op 50 valt beide in (electoraal) slechte aarde bij een grote groep. Worden regeerders niet betaald om beslissingen te nemen? |
Citaat:
|
Citaat:
en dat moet dan 4 jaar gaan samenregeren? mij lijkt het eerder een poging van Milquet om de N-VA uit de federale regering te houden. |
Het wordt hoog tijd dat we eens buiten het economische kader gaan denken... Economie... de cultuur van deze tijd...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Juist ja. We weten allemaal hoeveel respect NVA en Muyters het afgelopen jaar hebben getoond voor de bevoegdheden van de federale regering. |
Citaat:
|
Citaat:
Het Vlaams parlement heeft toch ook geen bevoegdheid ivm kieskring BHV voor federale verkiezingen. Waarom geven ze daarover wél hun mening? Een grondgebied dat slechts gedeeltelijk in Vlaanderen ligt. Terwijl op een uitzondering na de werknemers van Opel allemaal in Vlaanderen wonen. 2 maten, 2 gewichten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be