![]() |
"elementaire regels, zeden, normen en waarden"
Naar aanleiding van een off-topic discussie onder K&K herneem ik hier de discussie.
Citaat:
Ik ga ook niet altijd akkoord met al die "elementaire regels, zeden, normen en waarden" die hier zouden gelden en ben nochtans een "rasechte Belg" evenals mijn ouders, grootouders en overgrootouders. |
Citaat:
Wanneer iedere ouder van een kind dat volgens zijn levensovertuiging deelneemt aan het feest voor 12-jarigen, een dag verlof toegekend wordt; moet dit niet enkel gelden voor plechige communie; maar ook voor het lentefeest voor 12-jaarigen en de andere levensovertuigingen. Wanneer ieder het recht heeft om symbolen die een levensovertuiging weergeven, te dragen; moet er ook geen uitzondering gemaakt worden voor de symbolen van 1 levensovertuiging. Wanneer iedereen recht heeft op een roes d.m.v. alcohol; moet er geen uitzondering gemaakt worden voor mensen die een andere roesmiddel verkiezen. |
Citaat:
2. wanneer NIEMAND het recht heeft om symbolen die een levensovertuiging...moet er ook geen uitzondering gemaakt worden voor één levensovertuiging.. 3. daar begin ik alweer niet aan..de klassieke cannabis ( niet de opgefokte ) mischien wel, de rest toelaten is gewoon cimineel.. |
Citaat:
2 Wanneer iedereen het recht heeft om symbolen die een levensovertuiging weergeven te dragen; moet men geen uitzonderingen uitvaardigen voor scholen en bepaalde functies. Zeker niet om 1 levensovertuiging te viseren. 3 In dit geval ben je dus voorstander van uitzonderingen. |
Citaat:
Hoe kan je van een vreemdeling verwachten dat hij zich moet aanpassen, als het enige wat wij aanbieden een vaag discours is over vrijheid en gelijkheid? Teruggrijpen naar de essentie van rijke, doordachte deugdenethiek die zich van generatie op generatie heeft bewezen en verbeterd moet terug de essentie worden van die "normen en waarden". |
Citaat:
Ik wens niet om te blijven steken in één of andere periode uit het verleden. Ik vrees dat jouw doordachte deugdenethiek niet overeenkomt met de mijne. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wens niet terug te keren naar één of andere middeleeuwse periode Daarom dat er hier linkiewinkes zijn en anderen..:roll: |
Citaat:
2 Je hebt dus ook de indruk dat de invoering van de uitzondering op het recht om symbolen die een levensovertuiging weergeven, te dragen er gekomen is met één bepaalde levensovertuiging in gedachten. 3 Dat is dan duidelijk. Je bent in het algemeen tegen uitzonderingen; uitgezonderd voor roesmiddelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je elders gaat wonen moet je die maar respecteren. |
Citaat:
En de islam of het salafisme is een geimporteerde religie..ook als je hier geboren bent.. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is al een eindeloze discussie. Alleen al om uit te maken wat die "lokale waarden en normen" zijn. Ik ga ook niet altijd akkoord met al die "lokale waarden en normen" die hier zouden gelden en ben nochtans een "rasechte Belg" evenals mijn ouders, grootouders en overgrootouders. |
wat in k&k gebeurt, blijft in k&k.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moslima's eisen dit van de gemeenschap. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be