Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De VS ontvoerde Iraans nucleare wetenschapper (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141564)

CNN Reporter 14 juli 2010 13:43

De VS ontvoerde Iraans nucleare wetenschapper

Ism met Saudi Arabië. Zullen deze criminelen berecht worden?

http://www.cnn.com/2010/WORLD/meast/...ex.html?hpt=C1

Steve_M 14 juli 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CNN Reporter (Bericht 4869183)

Ik hecht normaal gesproken geen waarde aan samenzweringstheorieën, maar het mag wel duidelijk zijn dat hier een vreemd spelletje gespeeld wordt. Als je ontvoerd wordt door de CIA, dan ontsnap je niet zomaar. Wat waarschijnlijker is, is dat hij nu werkt voor de Amerikanen en nu terug in Iran geplaatst wordt. Wat ook kan is dat Iran hem laten ontvoeren heeft om zo meer te weten te komen over de Amerikaanse bedoelingen. Hoe dan ook, deze zaak stinkt.

Cdude 14 juli 2010 14:17

Citaat:

U.S. official, who is not authorized to talk to the media about such issues, told CNN last month that it would be "ludicrous, absurd and even preposterous" to claim an individual was kidnapped by the United States and held against his will.
:BIG:

Steve_M 14 juli 2010 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4869251)
:BIG:

Wat vooral ludicrous is, is het idee dat iemand die ontvoerd wordt door de CIA zomaar ontsnapt en plots opduikt in de Pakistaanse ambassade. Ik ruik een dubbelspion.

Cdude 14 juli 2010 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4869259)
Wat vooral ludicrous is, is het idee dat iemand die ontvoerd wordt door de CIA zomaar ontsnapt en plots opduikt in de Pakistaanse ambassade. Ik ruik een dubbelspion.

Indien dat zo is, toch wel de domste ooit.
Zelfs de Iranezen geloven zo'n verhaal nooit

Steve_M 14 juli 2010 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4869267)

Tja, het zou me dan ook weinig verwonderen als deze man zeer binnenkort een ongelukje krijgt. We weten ook niet hoeveel van zijn familieleden gegijzeld worden door het Iraanse regime, natuurlijk. Hoe dan ook, zijn toekomst ziet er weinig rooskleurig uit.

Cdude 14 juli 2010 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4869273)
Tja, het zou me dan ook weinig verwonderen als deze man zeer binnenkort een ongelukje krijgt. We weten ook niet hoeveel van zijn familieleden gegijzeld worden door het Iraanse regime, natuurlijk. Hoe dan ook, zijn toekomst ziet er weinig rooskleurig uit.

Mijn gedacht

gehuigert 14 juli 2010 22:59

Daarnet op het nieuws toonden ze een youtube filmpje van de man die hij een tijd geleden gepost had waarin hij zei dat hij ontvoerd was door de USA (en toen dus nog 'ontvoerd' was)

Mijn bedenkingen:
1. Hoe maakt hij EN een filmpje en hoe plaatste hij dat toen online
2. Ik kreeg het gevoel bij dat filmpje dat hij achter de schermen onder schot gehouden werd :P

D'ARTOIS 14 juli 2010 23:58

Is het echt interessant? Yankenland - fantasialand - Hollywoodland en zo ken ik er nog wel een paar.

longhorn 15 juli 2010 06:31

vent was een overloper, had heimwee en probeert nu zijn vel/nek te redden.

Antoon 15 juli 2010 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4870327)
vent was een overloper, had heimwee en probeert nu zijn vel/nek te redden.

Een ietsje anders:

Die man was inderdaad een overloper, maar de Iranezen leiten hem weten dat zijn familie in Iran zou worden gemarteld en vermoord als hij zich niet bedacht.

Nu gaat hij terug naar Iran, maar daar wacht hem een hel : hij wordt vroeg of laat toch gemarteld en vermoord, en zijn familie ook.

The Common Sense 16 juli 2010 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CNN Reporter (Bericht 4869183)

Beter onderzoeken vóór het berechten, niet? ;-) We weten helemaal niets af van de omstandigheden, dus moeten we nu nog niet om rechtspraak roepen. De man kan werkelijk als spion gerecruteerd zijn en vrijwillig 'ontvoerd' geweest zijn, maar hij kan even goed echt ontvoerd en ondervraagd zijn.

C uit W 16 juli 2010 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4870612)
Een ietsje anders:

Die man was inderdaad een overloper, maar de Iranezen leiten hem weten dat zijn familie in Iran zou worden gemarteld en vermoord als hij zich niet bedacht.

Nu gaat hij terug naar Iran, maar daar wacht hem een hel : hij wordt vroeg of laat toch gemarteld en vermoord, en zijn familie ook.

Of Amerika heeft hem in 't zak gezet.

The Common Sense 16 juli 2010 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 4872436)
Of Amerika heeft hem in 't zak gezet.

Is wat ik en BBC ook al dachten, maar toch nog altijd voorbarig...

den dinges 16 juli 2010 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4869267)

Hoe zit de vork in de steel volgens jou ?
Mischien wel een complot bekokstoofd door de Mossad ? Eh, Cdude, wie weet !!!:-)

The Common Sense 17 juli 2010 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4873040)
Hoe zit de vork in de steel volgens jou ?
Mischien wel een complot bekokstoofd door de Mossad ? Eh, Cdude, wie weet !!!:-)

Kan met medewerking van Mossad zijn, waarom niet? Maar jij weet uiteraard de ware toedracht die niemand anders weet?

Cdude 17 juli 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4872441)
Is wat ik en BBC ook al dachten, maar toch nog altijd voorbarig...

In de zin van "give us your info and we'll help u ...." Na de info "sorry, we changed our mind" 8O

The Common Sense 17 juli 2010 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4874355)
In de zin van "give us your info and we'll help u ...." Na de info "sorry, we changed our mind" 8O

Tuurlijk, waarom niet? Bij CIA wordt heus niet altijd proper gespeeld, hoor!

The Common Sense 21 juli 2010 14:50

Het blijft verdacht stil...

Johan Bollen 25 juli 2010 14:43

Citaat:

Reports that Iranian scientist Shahram Amiri provided the United States with intelligence on covert Iranian nuclear weapons work were shaped by Central Intelligence Agency officials doing their best to "burn" Amiri by characterizing him as a valuable long-term intelligence asset. CIA sources familiar with the case say he actually told his handlers there was no weapons program.
artikel van Gareth Porter

Amiri 'told CIA Iran had no bomb program'

Maar dat wist de VS reeds sinds 2007 op zijn minst.

Toch raporteerden de media juist het tegenovergestelde.

Porter besluit
Citaat:

In creating that false narrative, journalists have evidently been guided by personal convictions on the issue that are aligned with certain US, European and Israeli officials who have been pressuring the Barack Obama administration to reject the 2007 estimate.

For the Israelis and for some US officials, reversing the conclusion that Iran was not actively pursuing weaponization was considered a precondition for maneuvering US policy into a military confrontation with Iran.
Weeral een oorlog op basis van leugens in de maak?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be