![]() |
kent u het het grens-syndroom
Vandaag las ik een heel arikel over populistisch Rechts, in Elsevier weekblad.
Hierin werd beschreven hoe populistisch Rechts, samenhangt met het wonen aan onnatuurlijke grenzen in het historische Vlaanderen. * In Frans Vlaanderen - Le Pen * in Belgisch Vlaanderen (en deels Brabant aan de grenstreek) -De Winter * in Zeeuws Vlaanderen(en deels Brabant aan de grensstreek) -Wilders Onderzoekers zien het als een grens-syndroom dat ook voorkomt in Limburg aan de grensstreek met Duitsland. Interessant artikel. Zo had ik het nog nooit eerder gehoord en bekeken. |
weidt u vooral wat verder uit.
|
Citaat:
Lees verder het artikel in de Elsevier van deze week. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de bibliotheek of in de boekhandel. Zeker in Leiden te vinden. |
Citaat:
Spanje/Frankrijk ,Hongarije/omliggende landen, Servie/Kroatie. Duitsland/Polen enz. |
Citaat:
tis tenslotte niet echt een grote plaats he. |
Citaat:
|
Dat wordt hier een boeiende discussie: niemand die een abo heeft op Elsevier en de TS die weigert een en ander samen te vatten. :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wil ik met het openbaar vervoer naar die stad; dan heb ik een vervoersbewijs nodig voor de LIJN en voor de TEC. In Wallonië kan ik dus de LIJN nemen; maar kan ik er ook op voorhand een vervoersbewijs kopen? Ik zou niet weten waar. Acties zoals "met bel-gerinkel naar de winkel" is allemaal goed en wel als ik binnen de grenzen blijf; maar waag het niet om de grens over te steken. |
Citaat:
Een populistisch artikel over populistisch recht, kan het nog gezelliger? |
Citaat:
Of ben ik nu een slechte Vlaming als ik mijn meubelen 30% goedkoper koop in Frankrijk? Ik zal al gaan boete doen... |
Citaat:
Woonde u in een afgelegen gebied -zoals in het noorden van Scandinavië bijvoorbeeld, waar dit soort instellingen soms op honderden kilometers van elkaar ligt- dan had u recht van spreken gehad. Uw geweeklaag is gewoon hilarisch. |
Citaat:
Alle beetjes helpen, ik vind nog steeds dat Artisjok -als hij geen problemen met het Frans heeft- gemakkelijker naar die ene stad in Henegouwen dan die Vlaamse stad moet kunnen gaan. In Scandinavië gaat een inwoner ook niet meer dan dubbel zo ver gaan (en het is al zo ver!) omdat er een slechte staatsstructuur is |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be