![]() |
Hoe oud is je PC ?
Die van mij is geboren op donderdag 4 september 2003.
( als ik mag voortgaan op de creatiedatum van de map program files ) |
De map Program Files op mijn PC is gemaakt op 21 maart 2010, de voorlopig laatste keer dat ik een format van mijn systeem deed.
Als we naar de hardware kijken, dan is mijn PC 1 jaar en 1 dag oud: gekocht op 17 juli 2009. |
Bij mij van 2007.
Boven staat er nog ene van 1995. |
Gekocht in 2000.
Oorspronkelijke folder Program files is uit Juni 1999 (Windows 98). De Windows 2000 Program files is van 2005. |
Citaat:
|
Citaat:
En nog een Win95 te wachten op opruiming of een tweede leven (twijfelachtig) En een 386 "ergens" En nog een Amstrad 464 in de kelder. (tape aandrijving kapot) |
Citaat:
- 1.5 jaar - 3 jaar - 25 jaar |
Citaat:
Maar dan echt, he... 8O |
Citaat:
|
Eind 2007, was toen wel een topmodel met alles erop en eraan dus het ding vliegt nog.
Heb er nog twee staan van 2003, eentje als linux server en eentje om stilaan te slopen en de waardevolle componenten nog te verkopen. Binnenkort krijg ik er weer eentje bij. Ik denk dat ik google maar eens een contract ga aanbieden om deel uit te maken van hun server farm. |
Citaat:
Maar soit... windows 98? Dat is toch al reeds lang niet meer ondersteund? Moet zo lek zijn als een zeef. Of oefen je je programmeertechnieken uit op elk binnenkomend virus bij wijze van vingeroefening? |
Citaat:
Mijn Windows 2000-map (laatste format) is wel wat recenter. |
Citaat:
In 2004 heb ik wat geheugen bijgevoegd en Windows 2000 geïnstalleerd (was nodig voor sommige toepassingen), wel in dual boot. Die dual boot staat er nog steeds, al ben ik in jaren niet meer in Windows 98 geweest. In 2005 had ik wat problemen met Windows 2000, en heb het opnieuw geïnstalleerd. Voor een aantal toepassingen is mijn PC nu te oud. De eID-lezer driver wilde zich niet op hem laten installeren, bijvoorbeeld. Voor Tax on Web heb ik dan maar de laptop van mijn man gepikt. Voor de rest voldoet hij voor alles wat ik met een PC doe, en dat is al bij al niet veeleisend kwa hardware. |
Citaat:
|
Citaat:
Als de problemen (zoals met de eID-lezer) zich beginnen op te stapelen (of als hij het begeeft) zal ik wel een nieuw laptopje kopen. |
Citaat:
|
Beide mijn PC's en beide mijn laptops worden om de twee jaar vernieuwd, met alles erop en eraan. De 'oude' versie geef ik aan vrienden en familieleden die er gebruik van maken.
Wanneer ik een aantal berichten hierboven lees dan begin ik zelf al ongeduldig te worden van de traagheid van jullie toestellen. :lol: Maar goed, ieder op zijn manier. |
Citaat:
Daar ik kon terugvallen op de laptop van mijn man heb ik niet echt aangedrongen. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be