Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig
(Bericht 4877682)
Een bekend forumfenomeen maar ze blijven meestal onder de moderatieradar..de trollen
Ze vertoeven graag in de banmedelingen om zich te verkneukelen aan hun gebande 'slachtoffers'
Graag had ik wat meer begrip voor 'slachtoffers' die in de uitgelokte val van persoonlijke aanvallen zijn getrapt..
Trollen eigenen zich graag stellingen toe, die bizar zijn of waar ze gezien hun persoonlijke achtergrond, geen enkele affiniteit mee hebben, gewoon om andere forummers over de rooie te laten gaan...
Trollen herken je ook door het veelvuldig gebruik van het rooie driehoekje.
Graag een efficient beleid tegen trollen a.u.b, ik weet het het is niet eenvoudig ze te verschalken..
|
Ik bekijk dat vanuit een ander standpunt.
Mensen doen niet 'zomaar' iets.
Ook trollen hebben een motief.
Als ze U dus provoceren dan hebben ze daar een reden voor.
Dit is een forum over politiek/samenleving/maatschappij, met de nadruk op politiek.
Waar gaat politiek over: macht.
Wanneer heb je macht: als je mensen kunt dwingen.
Wat is het probleem met de uitoefening van macht: mensen verzetten zich.
Wat doen machthebbers en hun wannabees dan: ze pogen hun macht verdoken uit te oefenen. Door manipulatie.
Dat maakt dat ze rekening moeten houden met media en fora als deze.
Maar, machthebbers en hun wannebees zijn reeds bij voorbaat verloren in een discussie, omdat ze nu eenmaal niet kunnen zeggen 'ik vind dit of dat omdat ik zo mijn zakken kan vullen'.
Ze zijn genoopt tot verzinsels zoeken en, uiteindelijk, tot discussies hinderen, op de man spelen en provoceren. Tot het trol-zijn.
Hoe pak je trollen dus aan: door net datgene verder te zetten dat ze pogen te hinderen: discussies en opinies die niet in hun machtskraam passen.
Wat doe ik als ik merk dat de post van de trol geen discussie meer is: ik zet de discussie terug naar het punt waar ze eindigde. Door de stellingen/de opinies/de argumenten nog eens op te sommen.
De facto is het opzet van de trol dan mislukt, en staan ze weer op '0'.
Als ze dan beginnen 4 posts na elkaar te plaatsen, op voorhand gemaakte lange teksten te plakken, op de man spelen/provoceren verpakt in bergen moeilijke woorden om het te maskeren, dan plaats ik ze op ignore, dan kan ik nog steeds de discussie met anderen volgen, en om nieuwe forummers direct op de hoogte te stellen steek ik ze in mijn onderschrift, met verwijzing naar ignore functie, haha.