Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Acties tegen trollen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141730)

Eigenzinnig 19 juli 2010 14:56

Acties tegen trollen

Een bekend forumfenomeen maar ze blijven meestal onder de moderatieradar..de trollen
Ze vertoeven graag in de banmedelingen om zich te verkneukelen aan hun gebande 'slachtoffers'

Graag had ik wat meer begrip voor 'slachtoffers' die in de uitgelokte val van persoonlijke aanvallen zijn getrapt..

Trollen eigenen zich graag stellingen toe, die bizar zijn of waar ze gezien hun persoonlijke achtergrond, geen enkele affiniteit mee hebben, gewoon om andere forummers over de rooie te laten gaan...

Trollen herken je ook door het veelvuldig gebruik van het rooie driehoekje.

Graag een efficient beleid tegen trollen a.u.b, ik weet het het is niet eenvoudig ze te verschalken..

Snerror 19 juli 2010 15:19

Ik stel voor: vanaf 400 berichten kan je pas op het rode driehoekje klikken.

nihao 19 juli 2010 16:19

Zolang er maar niks tegen Hobbits komt want ik hou van dit forum evenveel als van mijn twee ontbijtjes...

Firestone 19 juli 2010 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4877682)
Graag had ik wat meer begrip voor 'slachtoffers' die in de uitgelokte val van persoonlijke aanvallen zijn getrapt..

Op een Internetforum is het smoesje van de "uitgelokte val" maar flauwtjes, hoor.

Citaat:

Graag een efficient beleid tegen trollen a.u.b, ik weet het het is niet eenvoudig ze te verschalken..

Niet ingaan op hun provocaties, niet reageren in hun threads, eventueel ze op de negeerlijst zetten. Ze worden het dan wel beu.

Rudy 19 juli 2010 17:34

Citaat:

Trollen, zoals jij het omschrijft toch, is voor zover ik weet niet verboden.

Erw 19 juli 2010 19:46

Vernietig de ring van macht en de trollen springen in het diepe of slaan de hand aan zichzelf.

Steve_M 19 juli 2010 19:59

Citaat:

Een bekend forumfenomeen maar ze blijven meestal onder de moderatieradar..de trollen
Ze vertoeven graag in de banmedelingen om zich te verkneukelen aan hun gebande 'slachtoffers'

Trollen eigenen zich graag stellingen toe, die bizar zijn of waar ze gezien hun persoonlijke achtergrond, geen enkele affiniteit mee hebben, gewoon om andere forummers over de rooie te laten gaan...

Wat je ook kan doen, is niet 'over de rooie gaan' omdat iemand iets schrijft waarmee je het niet eens bent. Ik zie trouwens niet hoe jij bepaalt wie oprecht affiniteit heeft met een bepaald standpunt en wie niet.

Pericles 19 juli 2010 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4878433)
Wat je ook kan doen, is niet 'over de rooie gaan' omdat iemand iets schrijft waarmee je het niet eens bent. Ik zie trouwens niet hoe jij bepaalt wie oprecht affiniteit heeft met een bepaald standpunt en wie niet.

Kom, kom hé Steve, niet zwanzen , men heeft te weinig vingers om diegenen te tellen die hier nooit een inhoudelijke post neerzetten, dat weet je best.
Dit forum is trouwens niet geschikt voor meer diepgaande discussies, om diverse redenen.

Steve_M 19 juli 2010 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4878540)
Kom, kom hé Steve, niet zwanzen , men heeft te weinig vingers om diegenen te tellen die hier nooit een inhoudelijke post neerzetten, dat weet je best.
Dit forum is trouwens niet geschikt voor meer diepgaande discussies, om diverse redenen.

Die kan je toch probleemloos negeren? Ik zeg niet dat hier geen flamebaiters rondlopen, maar geen flamebaiters zonder flamers.

Pericles 19 juli 2010 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4878563)
Die kan je toch probleemloos negeren? Ik zeg niet dat hier geen flamebaiters rondlopen, maar geen flamebaiters zonder flamers.

Dat is waar, maar dat is het punt niet.
Ik kan mij toch nog een periode herinneren waar het discussieniveau hier merkelijk hoger lag en het aantal "trollen" geringer.
Misschien houdt het ene verband met het andere.

liberalist_NL 19 juli 2010 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4877718)
Ik stel voor: vanaf 400 berichten kan je pas op het rode driehoekje klikken.

Heel erg gunstig voor jezelf. Waarom niet 1000? ;-)

bgf324 19 juli 2010 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4878800)
Heel erg gunstig voor jezelf. Waarom niet 1000? ;-)

Klinkt al discriminatie.

"Jij mag niet naar de politie stappen omdat je nog geen 1000 dagen in dit land woont"

Erw 20 juli 2010 09:42

Citaat:

Ik bekijk dat vanuit een ander standpunt.
Mensen doen niet 'zomaar' iets.
Ook trollen hebben een motief.
Als ze U dus provoceren dan hebben ze daar een reden voor.
Dit is een forum over politiek/samenleving/maatschappij, met de nadruk op politiek.
Waar gaat politiek over: macht.
Wanneer heb je macht: als je mensen kunt dwingen.
Wat is het probleem met de uitoefening van macht: mensen verzetten zich.
Wat doen machthebbers en hun wannabees dan: ze pogen hun macht verdoken uit te oefenen. Door manipulatie.
Dat maakt dat ze rekening moeten houden met media en fora als deze.
Maar, machthebbers en hun wannebees zijn reeds bij voorbaat verloren in een discussie, omdat ze nu eenmaal niet kunnen zeggen 'ik vind dit of dat omdat ik zo mijn zakken kan vullen'.
Ze zijn genoopt tot verzinsels zoeken en, uiteindelijk, tot discussies hinderen, op de man spelen en provoceren. Tot het trol-zijn.

Hoe pak je trollen dus aan: door net datgene verder te zetten dat ze pogen te hinderen: discussies en opinies die niet in hun machtskraam passen.
Wat doe ik als ik merk dat de post van de trol geen discussie meer is: ik zet de discussie terug naar het punt waar ze eindigde. Door de stellingen/de opinies/de argumenten nog eens op te sommen.
De facto is het opzet van de trol dan mislukt, en staan ze weer op '0'.
Als ze dan beginnen 4 posts na elkaar te plaatsen, op voorhand gemaakte lange teksten te plakken, op de man spelen/provoceren verpakt in bergen moeilijke woorden om het te maskeren, dan plaats ik ze op ignore, dan kan ik nog steeds de discussie met anderen volgen, en om nieuwe forummers direct op de hoogte te stellen steek ik ze in mijn onderschrift, met verwijzing naar ignore functie, haha.

liberalist_NL 20 juli 2010 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4878893)
Klinkt al discriminatie.

"Jij mag niet naar de politie stappen omdat je nog geen 1000 dagen in dit land woont"

Meestal moet je wel langer ergens wonen voordat je staatsburger bent. :-)

van Maerlant 20 juli 2010 11:38

Als je echt de noodzaak voelt om te reageren, troll dan gewoon terug. De gouwe ouwe 'no u' of eventueel 'cool story, bro' zijn altijd wel gepast.

Weezer 20 juli 2010 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4879480)
Als je echt de noodzaak voelt om te reageren, troll dan gewoon terug. De gouwe ouwe 'no u' of eventueel 'cool story, bro' zijn altijd wel gepast.

*lachband*

;)

van Maerlant 20 juli 2010 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 4879505)
*lachband*

;)

:-)

Anna List 20 juli 2010 12:23

:cheer: trollen :cheer:

Zwartengeel 20 juli 2010 17:58

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4879532)
:cheer: trollen :cheer:

Bijlage 70269

:cheer:

nubian 20 juli 2010 20:14

Tegenwoordig gebruik ik 'Anti-Trollenspray' en daarmee heb ook je geen last van de geurhinder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be