Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De eerste postjes verdeeld: Flahaut kamervoorzitter, Danny Pieters senaatsvoorzitter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141752)

Wiley E Coyote 19 juli 2010 21:48

De eerste postjes verdeeld: Flahaut kamervoorzitter, Danny Pieters senaatsvoorzitter

PS en N-VA zouden een akkoord hebben gesloten om morgen voormalig minister van Defensie André Flahaut voor te stellen als voorzitter van de Kamer en Danny Pieters als voorzitter van de Senaat.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100719_108

Morgen komen beide assemblees samen om hun respectieve bureaus te installeren. Het gaat om een voorlopige samenstelling die in functie van de onderhandelingen binnen de toekomstige meerderheid nog aangepast kan worden. Maar door hun voordracht -als deze inderdaad in kannen en kruiken zou zijn - gaan beide heren alvast een schilderij krijgen in het parlement (iedereen die minstens 1 dag formeel voorzitter is geweest heeft daar recht op).

Firestone 19 juli 2010 21:57

"Plus ça change, plus c'est la même chose"

fonne 19 juli 2010 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 4878679)
PS en N-VA zouden een akkoord hebben gesloten om morgen voormalig minister van Defensie André Flahaut voor te stellen als voorzitter van de Kamer en Danny Pieters als voorzitter van de Senaat.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100719_108

Morgen komen beide assemblees samen om hun respectieve bureaus te installeren. Het gaat om een voorlopige samenstelling die in functie van de onderhandelingen binnen de toekomstige meerderheid nog aangepast kan worden. Maar door hun voordracht -als deze inderdaad in kannen en kruiken zou zijn - gaan beide heren alvast een schilderij krijgen in het parlement (iedereen die minstens 1 dag formeel voorzitter is geweest heeft daar recht op).

Benieuwd wat voor discussies er gaan ontstaan over Flahaut. Zou Crembo voor de gelegenheid op bezoek komen in de Kamer en zijn gedacht eens goed zeggen (zoals we van hem gewoon zijn)?

Txiki 19 juli 2010 22:53

Als Flahaut effectief kamervoorzitter zou worden, dan wordt hij geen minister he. Dat is al veel.

solidarnosc 19 juli 2010 22:53

Pieters? Voorspelbaar. De Wever wil blijkbaar dat ie de komende tijd niet al te veel meer zegt. De eerste keer was blijkbaar al voldoende. ;)

solidarnosc 19 juli 2010 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4878828)
Als Flahaut effectief kamervoorzitter zou worden, dan wordt hij geen minister he. Dat is al veel.

Er zijn en waren veel slechtere ministers dan Flahaut hoor, ook in de Vlaamse regering.

Txiki 19 juli 2010 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4878829)
Pieters? Voorspelbaar. De Wever wil blijkbaar dat ie de komende tijd niet al te veel meer zegt. De eerste keer was blijkbaar al voldoende. ;)

Enig idee wie Pieters eigenlijk is?

Txiki 19 juli 2010 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4878833)
Er zijn en waren veel slechtere ministers dan Flahaut hoor, ook in de Vlaamse regering.

Dat kan zijn.

solidarnosc 19 juli 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4878834)
Enig idee wie Pieters eigenlijk is?

Ik heb nog op zijn bureau gezeten. ;-)

Txiki 19 juli 2010 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4878845)

Wat bedoel je daarmee? Voor hem gewerkt? Indien ja, dan versta ik allerminst je eerdere reactie.

Snerror 19 juli 2010 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4878845)

Daar gewoon efkes gaan op zitten?

solidarnosc 19 juli 2010 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4878850)
Wat bedoel je daarmee? Voor hem gewerkt? Indien ja, dan versta ik allerminst je eerdere reactie.

Euh. Ken je hem niet?

Txiki 19 juli 2010 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4878856)
Euh. Ken je hem niet?

Antwoord eerst eens op mijn vraag eer je de bal probeert terug te kaatsen. Heb je voor hem gewerkt, ja of nee?

solidarnosc 19 juli 2010 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4878858)
Antwoord eerst eens op mijn vraag eer je de bal probeert terug te kaatsen. Heb je voor hem gewerkt, ja of nee?

Ik heb nog les van hem gehad. ;-)

Txiki 19 juli 2010 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4878865)

Wel, dan zou je moeten weten dat hij een klepper is die zeer hoog aangeschreven staat in zijn domein. En dan zou je moeten beseffen dat hij een academicus is en geen politicus pur sang. Het academische debat is compleet anders dan het politieke debat. Dat is uiteraard wat hem parten speelt. De pijnlijke passage in dat interview is daar een gevolg van, samen met het gekke N-VA-voorstel rond gemeenschapskeuze in het BHG.
Als jij dat dan voorstelt zoals je dat doet in je eerste reactie, lijkt het erop dat hij zijn domein niet zou beheersen. Wat uiteraard onzin is.

solidarnosc 19 juli 2010 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4878872)
Wel, dan zou je moeten weten dat hij een klepper is die zeer hoog aangeschreven staat in zijn domein. En dan zou je moeten beseffen dat hij een academicus is en geen politicus pur sang. Het academische debat is compleet anders dan het politieke debat. Dat is uiteraard wat hem parten speelt. De pijnlijke passage in dat interview is daar een gevolg van, samen met het gekke N-VA-voorstel rond gemeenschapskeuze in het BHG.
Als jij dat dan voorstelt zoals je dat doet in je eerste reactie, lijkt het erop dat hij zijn domein niet zou beheersen. Wat uiteraard onzin is.

Ik heb nergens gezegd dat ie een idioot zou zijn of zijn vak niet beheersen. Wat hij zegt over Brussel is echter complete onzin. De man weet dat zelf evengoed. Enfin ik vermoed zelfs dat ze dat bij NVA evengoed weten alleen maken ze een ideologische keuze en moet de praktijk maar volgen. Mocht niet werken -wat het geval zou zijn- kunnen ze nog altijd op de Franstaligen steken of België. ;-)

Nyquist 20 juli 2010 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4878907)
Ik heb nergens gezegd dat ie een idioot zou zijn of zijn vak niet beheersen. Wat hij zegt over Brussel is echter complete onzin.

Waarom is dat precies onzin? Ik hoor dat wel eens vaker, maar waarom dan precies? Er zijn op dit moment toch wel meer dingen waarvoor Brusselaars kiezen tot het Vlaamse of Waalse stelsel te behoren.

backfire 20 juli 2010 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4878829)

Belachelijk en inhoudsloos argument. En zijn kandidatuur is helemaal niet voorspelbaar, aangezien de partij zelf nog had aangegeven dat het liever niet ging voor de meer protocollaire functies op federaal niveau. Omdat je dan te vaak bij Albert op de sofa moet zitten.

Ik zou jou wel eens een discussie willen zien aangaan met Pieters ivm de toekomst van de sociale zekerheid. Eens zien hoeveel jij dan te vertellen hebt.

backfire 20 juli 2010 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4878865)

Dik gebuisd, zeker? ;-)

Anna List 20 juli 2010 09:19

godver klote collaco's van 'Vlaamse' sossen ... komen die met een voorstel voor een paritaire senaat 8O8O8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be