Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Van Europese Unie naar een tweede Heilig Roomse Rijk ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141781)

Max van Dietschland 20 juli 2010 19:34

Van Europese Unie naar een tweede Heilig Roomse Rijk ?

Ik zou graag zien dat Europa een soort heruitgave wordt van het Eerste Rijk, zijnde het Heilig Roomse Rijk aangevuld met wat elementen uit de periode van de Nieuwe Orde.

De Europese Unie zou dan het Heilig Roomse Rijk van Europa heten en zou geleid worden door een keizer. In tegenstelling tot velen denken was het Heilig Roomse Rijk een kiesmonarchie, dat wil zeggen dat het staatshoofd, de Keizer gekozen werd. Uiteraard toen niet door het volk, maar dat zou nu wel het geval zijn.

Wel ik vind dat eigenlijk niet zo slecht, je hebt de stabiliteit, romantiek van een Keizerrijk en het Democratie van een republiek. Het volk zou niets liever willen. Van een bureaucratisch wangedrocht tot een nieuw duizendjarig Rijk ?
Het Heilig Roomse Rijk ging niet toevallig bijna duizend jaar mee.

Kodo Kodo 20 juli 2010 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4880374)
Ik zou graag zien dat Europa een soort heruitgave wordt van het Eerste Rijk, zijnde het Heilig Roomse Rijk aangevuld met wat elementen uit de periode van de Nieuwe Orde.

Er zijn er hier veel die eigenlijk in het subforum "geschiedenis" thuis horen, vooral als ze hun toekomstvisie geven, maar misschien zou een subforum "rariteitenkabinet" voor sommigen nog beter zijn. Al kun je in "geschiedenis" met Egmond Frietkot niet klagen over een gebrek aan "baanbrekende" theorieën...

Max van Dietschland 20 juli 2010 20:30

Europa heeft nood aan een sterke figuur, die het gezicht is van Europa in de wereld. Dat heeft noch Barosso, noch Herman Van Rompuy. Ook de structuur van de Unie laat niet toe om dergelijke sterke figuur te krijgen. Dus moeten de structuren eerst aangepast worden.

Europa heeft nood aan een totale staatshervorming en een andere inhoudelijke visie, zeker op sociaal economisch vlak.

individu 20 juli 2010 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4880524)
Europa heeft nood aan een sterke figuur, die het gezicht is van Europa in de wereld.

De structuur van het huidige europa laat niemand toe zich te profileren als "sterk figuur". Een sterk figuur moet af en toe eens een straffe uitspraak kunnen doen. En ik vraag mij af of er wel zo veel eenheid is in europa onder de mensen.

Dus idd: eerst moet de structuur van het huidige europa veranderen.

Een keizer zie ik echter wel niet zitten: die titel kan mensen wel eens naar het hoofd stijgen.

Sjaax 20 juli 2010 21:19

Citaat:

De Europese Unie zou dan het Heilig Roomse Rijk van Europa heten en zou geleid worden door een keizer. In tegenstelling tot velen denken was het Heilig Roomse Rijk een kiesmonarchie, dat wil zeggen dat het staatshoofd, de Keizer gekozen werd. Uiteraard toen niet door het volk, maar dat zou nu wel het geval zijn.

Als je een door het volk gekozen keizer hebt, wat is dan het verschil met een president? :?

AAA 21 juli 2010 00:46

Citaat:

?

Gelukkig werd het door de reformatie tot op de grond gelijk gemaakt. Smash the pope. Hang the bastard!(En "high" liefst)

filosoof 21 juli 2010 00:48

Citaat:

Wel ik vind dat eigenlijk niet zo slecht, je hebt de stabiliteit, romantiek van een Keizerrijk en het Democratie van een republiek. Het volk zou niets liever willen. Van een bureaucratisch wangedrocht tot een nieuw duizendjarig Rijk ?

Verkeerd forum. Moppen moet je tappen in K &K

cookie monster 21 juli 2010 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4881117)

² :thumbsup:

Derk de Tweede 21 juli 2010 08:11

Je blijft lachen met onze Max.

Max van Dietschland 21 juli 2010 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4880669)
Als je een door het volk gekozen keizer hebt, wat is dan het verschil met een president? :?

Dat deze man ook effectief door de paus tot keizer van Europa wordt gekroond voor een bepaalde periode. Dit in een grote plechtigheid, die veel volk op de been zal brengen.

Zipper 21 juli 2010 08:59

Lol !!

lombas 21 juli 2010 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4881333)
Dat deze man ook effectief door de paus tot keizer van Europa wordt gekroond voor een bepaalde periode. Dit in een grote plechtigheid, die veel volk op de been zal brengen.

Vooral veel volk ook in Frankrijk, Zweden, Finland, Griekenland, Roemenië, Bulgarije, Estland, Litouwen, Letland, Denemarken, &c. Ja, echt veel volk.

Wiley E Coyote 22 juli 2010 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4881333)

Zeer grappig... het grootste deel van dat Europa is wel niet katholiek hé... de Nederlanders, Zweden, Finnen, Britten, enz en al die atheisten gaan dat niet aanvaarden.

Al bij al weer eens een lachwekkend idee...

bruggeman 22 juli 2010 14:02

[quote=Sjaax;4880669]Als je een door het volk gekozen keizer hebt, wat is dan het verschil met een president? :?[/QUOTE

De Kroon!:roll:

bruggeman 22 juli 2010 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4881117)

Minder plezant...die va KK. zijn constant in 2 geplooid, inplaats van naar hun scherm te letten?:-P

Glenneke 26 juli 2010 21:42

Maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat een EU-president moet gekozen worden door het volk ipv die achterkamerpolitiek met Van Rompuy nu ?

Raf 26 juli 2010 21:43

Citaat:

Het volk zou niets liever willen.

Heeft het volk jou dat hoogstpersoonlijk medegedeeld?

The Common Sense 26 juli 2010 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4880473)
Er zijn er hier veel die eigenlijk in het subforum "geschiedenis" thuis horen, vooral als ze hun toekomstvisie geven, maar misschien zou een subforum "rariteitenkabinet" voor sommigen nog beter zijn. Al kun je in "geschiedenis" met Egmond Frietkot niet klagen over een gebrek aan "baanbrekende" theorieën...

:lol:

liberalist_NL 26 juli 2010 22:26

Wat met de Joden en de zigeuners?

Fozzie 27 juli 2010 02:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4891711)
Wat met de Joden en de zigeuners?

En alle andere niet-katholieken? Zijn de katholieken binnen de EU niet stillaan in de minderheid? Ik bedoel daarmee dus wel degelijk de "echte katholieken", dus niet iedereen die ooit gedoopt is geweest maar nu de RKK de rug heeft toegekeerd...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be