![]() |
Van Europese Unie naar een tweede Heilig Roomse Rijk ?
Ik zou graag zien dat Europa een soort heruitgave wordt van het Eerste Rijk, zijnde het Heilig Roomse Rijk aangevuld met wat elementen uit de periode van de Nieuwe Orde.
De Europese Unie zou dan het Heilig Roomse Rijk van Europa heten en zou geleid worden door een keizer. In tegenstelling tot velen denken was het Heilig Roomse Rijk een kiesmonarchie, dat wil zeggen dat het staatshoofd, de Keizer gekozen werd. Uiteraard toen niet door het volk, maar dat zou nu wel het geval zijn. Wel ik vind dat eigenlijk niet zo slecht, je hebt de stabiliteit, romantiek van een Keizerrijk en het Democratie van een republiek. Het volk zou niets liever willen. Van een bureaucratisch wangedrocht tot een nieuw duizendjarig Rijk ? Het Heilig Roomse Rijk ging niet toevallig bijna duizend jaar mee. |
Citaat:
|
Europa heeft nood aan een sterke figuur, die het gezicht is van Europa in de wereld. Dat heeft noch Barosso, noch Herman Van Rompuy. Ook de structuur van de Unie laat niet toe om dergelijke sterke figuur te krijgen. Dus moeten de structuren eerst aangepast worden.
Europa heeft nood aan een totale staatshervorming en een andere inhoudelijke visie, zeker op sociaal economisch vlak. |
Citaat:
Dus idd: eerst moet de structuur van het huidige europa veranderen. Een keizer zie ik echter wel niet zitten: die titel kan mensen wel eens naar het hoofd stijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je blijft lachen met onze Max.
|
Citaat:
|
Lol !!
|
Citaat:
|
Citaat:
Al bij al weer eens een lachwekkend idee... |
[quote=Sjaax;4880669]Als je een door het volk gekozen keizer hebt, wat is dan het verschil met een president? :?[/QUOTE
De Kroon!:roll: |
Citaat:
|
Maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat een EU-president moet gekozen worden door het volk ipv die achterkamerpolitiek met Van Rompuy nu ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat met de Joden en de zigeuners?
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be