Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Actie Vlaamse Leeuwen uithangen aan verkeersborden ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141804)

De schoofzak 21 juli 2010 10:51

Actie Vlaamse Leeuwen uithangen aan verkeersborden ?

Deze ochtend reed ik door een stuk Vlaanderen.

En ik zag op diverse plaatsen een Vlaamse Leeuw hangen, aan vb. verkeersborden edm.

Heeft iemand weet van een 'actie', zoals een paar maanden terug Voorpost vlaggen hing aan bruggen van autosnelwegen ?

Onze vliegensvlugge pers heeft in ieder geval nog niks opgemerkt, volgens hun on line nieuwssites.

Heeft nog iemand dit opgemerkt ? Zijn er eventueel regio's in Vlaanderen waar men meer vlaggen uithangt dan andere regio's ?

Ernst Niessen 21 juli 2010 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4881609)

En ik zag op diverse plaatsen een Vlaamse Leeuw hangen, aan vb. verkeersborden edm.

Heeft iemand weet van een 'actie', zoals een paar maanden terug Voorpost vlaggen hing aan bruggen van autosnelwegen ?

Onze vliegensvlugge pers heeft in ieder geval nog niks opgemerkt, volgens hun on line nieuwssites.

Heeft nog iemand dit opgemerkt ? Zijn er eventueel regio's in Vlaanderen waar men meer vlaggen uithangt dan andere regio's ?

De achterzijde van de meeste verkeersborden is ook oranje. De combinatie alleen al is veelzeggend.

Als het een spontane actie betreft, ondersteun ik haar van ganser harte. :-P

Everytime 21 juli 2010 12:41

Citaat:

Onnozelaars heeft men overal............8-);-)

Vuvu Zela 21 juli 2010 12:44

Citaat:

Absoluut niks van gezien!

Ik zie wel heel veel Belgische tricolore vlaggen hangen.... veel meer dan Vlaamse vodden op de 11juli !!

Txiki 21 juli 2010 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela (Bericht 4881818)

Ik zie wel heel veel Belgische tricolore vlaggen hangen.... veel meer dan Vlaamse vodden op de 11juli !!

Heel veel Belgische tricolore vlaggen? Waar? Waar moeten we naartoe om dat te zien?

Shadowke 21 juli 2010 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4881827)
Heel veel Belgische tricolore vlaggen? Waar? Waar moeten we naartoe om dat te zien?

in zijn dromen en waanbeelden mss Txiki :)

Zwartengeel 21 juli 2010 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4881827)

Het militair défilé in Brussel?

omaplop 21 juli 2010 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela (Bericht 4881818)

Nog geen enkele gezien en nochtans ik woon zelfs in de Ardennen!!

Zwartengeel 21 juli 2010 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4881912)
Nog geen enkele gezien en nochtans ik woon zelfs in de Ardennen!!

Bij mij in de buurt eentje: die oudstrijder in mijn straat waar ik het hier al wel eens over gehad heb.

Shadowke 21 juli 2010 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4881917)
Bij mij in de buurt eentje: die oudstrijder in mijn straat waar ik het hier al wel eens over gehad heb.

hier mss enkele op de grote markt maar das al.

fernand 21 juli 2010 13:39

aan het ovaal van wippelgem hangen de Vlaamse leeuw, en de Belgi¨Barst

Eisie 21 juli 2010 14:48

vlaamse vlag versus tricolore vod

wij reden van Antwerpen naar Mechelen , heb 10 belgische vlaggen geteld
Weliswaar de vlaggen bij de private huizen

Ik heb drie vlaamse vlaggen geteld

Verhoudingsgewijs vindt ik 10 voor een nationale feestdag heel weining
En drie Vlaamse vlaggen dan wel weer veel omdat de meeste mensen er niet
zullen aan gedachthebben dit te doen .

Anderzijds zou dit (de vlaamse ) kunnen oplopen zodat bij elke belgische
feestdag ( hoeveel nog ?) de straten geel kleuren

Pelgrim 21 juli 2010 15:23

Al dat vlaggengezwaai neemt niet weg dat er nog steeds geen nieuwe federale regering is en dat dit land binnenkort het vierde opeenvolgende jaar van politieke crisis in gaat. En dat op 13 juni Vlaanderen niet koos voor den Belgique.

Kodo Kodo 21 juli 2010 15:38

En Jaani Dushman heeft vandaag de halve maan uitgehangen!

Jaani_Dushman 21 juli 2010 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4882315)
En Jaani Dushman heeft vandaag de halve maan uitgehangen!

:-D

Kodo Kodo 21 juli 2010 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4882343)
:-D

Zeg Jaani, zou je ons eens kunnen uitleggen wat die vlag betekent?

Jaani_Dushman 21 juli 2010 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4882350)
Zeg Jaani, zou je ons eens kunnen uitleggen wat die vlag betekent?

Vergeef me mijn zuivere kopieer-plak van die PB. ;-)

Citaat:

Die vlag zal ik vandaag -21 juli- als avatar gebruiken. Morgen komt de vertrouwde foto van de maan Europa terug.

Het is de vlag van de Rif-Republiek. Bij de slag bij Annual, rond 21 juli 1921 versloegen enkele duizenden Berberse opstandelingen een Spaans koloniaal leger (20.000 Spaanse soldaten sneuvelden). De Berberse rebellen slaagden erin de Spaanse kolonisator uit Marokko te verjagen, stichtten later dat jaar de onafhankelijke Berberse Rif-Republiek, en bonden ook de strijd aan met de Franse kolonialen en de (Arabische) sultan van Marokko (eigenlijk een Franse marionet).
Het zou de Franse en Spaanse kolonisatoren jaren oorlog kosten, waarbij Frankrijk en Spanje een leger van 725.000 modern uitgeruste soldaten op de been moesten brengen (u moet weten dat de Rif-Republiek nauwelijks 550.000 inwoners had), om de situatie terug onder controle te krijgen. De voornaamste aanvoerders van het Franse en Spaanse leger, waren Pétain en Franco.

Kan het symbolischer nog sterker dan dit worden? Anti-koloniale strijd, tegen de Spaanse en Franse kolonialen? Onder controle van de latere collaborateur met de nazi's Pétain en de latere fascistische dictator Franco? Berbers tegen een Arabische sultan (en marionet van de kolonialen)?

Als we dan toch iets te vieren moeten hebben op 21 juli, laat het dan de slag bij Annual zijn.

Kodo Kodo 21 juli 2010 15:55

Flaminganten aller landen, hangt op 21 juli niet het beest, maar de halve maan uit!

Randa 21 juli 2010 16:04

ik, zou er niet aan denken de beest uit te hangen op 21 juli, misschien met een grote zwarte strik een rouwstrik dan,
en dat défilé blijft maar duren, en ons belastinggeld geraakt al langs om meer op.

Pelgrim 21 juli 2010 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4882377)
Flaminganten aller landen, hangt op 21 juli niet het beest, maar de halve maan uit!

Ik heb er helaas zo geen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be