![]() |
De schandpaal
|
Dieven te schande zetten zoals hier gebeurd is (met een bord om de nek door de straat lopen), vind ik niet kunnen.
Anderzijds is het wel verkeerd dat die man een schadevergoeding zou kunnen krijgen hiervoor, en zeker zo'n hoog bedrag. De bestolene is nog altijd slachtoffer, niet omgekeerd. Ik antwoord dus niet op de enquête want de keuzemogelijkheden zijn wat mij betreft niet precies genoeg. |
Citaat:
|
Citaat:
Is dat wat hij ondergaan heeft niet het recht in eigen handen nemen? Het is het ene of het ander. Zijn schade is buitenproportioneel groter dan het bedrag dat hij stal (nationale pers, etc.) In een democratie straft enkel de rechter. |
Citaat:
Had ik m betrapt was hij er zo goed nie vanaf gekomen, ... ergens degelijk afgeklopt gedumpt in een of ander door god en alle mensen vergeten gat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De behandeling zal dan wel iets zachtaardiger zijn, maar als ik bvb ene op heterdaad zou betrappen in mijn huis of die bezig is met mijne velo of auto bvb, daarvoor mogen ze gegarandeerd nen ambulance bellen. Dat zijn de risico`s van t vak |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De straf moet proportioneel zijn. |
ontvoering, vrijheidberoving, slagen en verwondingen ... daders hard straffen !
|
Citaat:
ah ja ik ben nen blanke werkmens die op tijd zijn rekeningen betaald, ja, dan zullen ze mij maar in de doos moeten steken, maar als ge van mij iets probeert te pieken of te vernielen waar ik bij sta gaat ge daar toch niet licht van afkomen. De kerels die ik al betrapt heb hierop snapten het tot hiertoe altijd al direct en gaven hun poging op en maakten dat ze weg waren, het is of dat, of kletsen krijgen. |
Hopelijk krijgt "de dief" een fikse schadevergoeding. Dat zal die mannetjesputter leren het recht niet in eigen handen te nemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De werkgever had hem gewoon moeten aangeven aan de politie, maar iemand zo vernederen, neen, daarvoor was hij niet bevoegd. Voor mij mag die werkgever een fikse straf krijgen gewoon om het volk duidelijk te maken dat niet zijzelf voor rechtertje mogen spelen, maar dit moeten overlaten aan het gerecht zelf. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be