Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De schandpaal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141852)

bgf324 22 juli 2010 19:47

De schandpaal

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...rgoeding.dhtml

Schandalig!

Marie van de koster 22 juli 2010 20:55

Dieven te schande zetten zoals hier gebeurd is (met een bord om de nek door de straat lopen), vind ik niet kunnen.
Anderzijds is het wel verkeerd dat die man een schadevergoeding zou kunnen krijgen hiervoor, en zeker zo'n hoog bedrag. De bestolene is nog altijd slachtoffer, niet omgekeerd.
Ik antwoord dus niet op de enquête want de keuzemogelijkheden zijn wat mij betreft niet precies genoeg.

suqar_7loe 22 juli 2010 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4884951)
Dieven te schande zetten zoals hier gebeurd is (met een bord om de nek door de straat lopen), vind ik niet kunnen.
Anderzijds is het wel verkeerd dat die man een schadevergoeding zou kunnen krijgen hiervoor, en zeker zo'n hoog bedrag. De bestolene is nog altijd slachtoffer, niet omgekeerd.
Ik antwoord dus niet op de enquête want de keuzemogelijkheden zijn wat mij betreft niet precies genoeg.

²

Cdude 22 juli 2010 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4884951)

Hoe bepaal je dat bedrag?
Is dat wat hij ondergaan heeft niet het recht in eigen handen nemen?
Het is het ene of het ander.

Zijn schade is buitenproportioneel groter dan het bedrag dat hij stal (nationale pers, etc.)
In een democratie straft enkel de rechter.

Herr Flick 23 juli 2010 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4884795)

Die onnozelaar heeft gespeeld en verloren, ... hij mag nog blij zijn dat m alleen maar met dat bord moet rondlopen.

Had ik m betrapt was hij er zo goed nie vanaf gekomen, ... ergens degelijk afgeklopt gedumpt in een of ander door god en alle mensen vergeten gat.

Herr Flick 23 juli 2010 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4884980)
Hoe bepaal je dat bedrag?
Is dat wat hij ondergaan heeft niet het recht in eigen handen nemen?
Het is het ene of het ander.

Zijn schade is buitenproportioneel groter dan het bedrag dat hij stal (nationale pers, etc.)
In een democratie straft enkel de rechter.

De rechter moet dan wel effectief straffen, ... en dat is tegenwoordig net het probleem...

hurricane 23 juli 2010 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4885523)
Die onnozelaar heeft gespeeld en verloren, ... hij mag nog blij zijn dat m alleen maar met dat bord moet rondlopen.

Had ik m betrapt was hij er zo goed nie vanaf gekomen, ... ergens degelijk afgeklopt gedumpt in een of ander door god en alle mensen vergeten gat.

Voor 1000 Euro ?

Herr Flick 23 juli 2010 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4885568)
Voor 1000 Euro ?

Zelfs voor veel minder dan dat,

De behandeling zal dan wel iets zachtaardiger zijn, maar als ik bvb ene op heterdaad zou betrappen in mijn huis of die bezig is met mijne velo of auto bvb, daarvoor mogen ze gegarandeerd nen ambulance bellen.

Dat zijn de risico`s van t vak

Cdude 23 juli 2010 09:12

Citaat:

Jij gaat 10 jaar zitten voor 1000€? 8O

Cdude 23 juli 2010 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4885598)
Zelfs voor veel minder dan dat,

De behandeling zal dan wel iets zachtaardiger zijn, maar als ik bvb ene op heterdaad zou betrappen in mijn huis of die bezig is met mijne velo of auto bvb, daarvoor mogen ze gegarandeerd nen ambulance bellen.

Dat zijn de risico`s van t vak

He's gonna sue your ass off.

Cdude 23 juli 2010 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4885527)
De rechter moet dan wel effectief straffen, ... en dat is tegenwoordig net het probleem...

Het blijkft maar een "simpele" geld diefstal. Rechters hebben dagelijks te maken met steekpartijen , verkrachtingen , ...
De straf moet proportioneel zijn.

Anna List 23 juli 2010 09:15

ontvoering, vrijheidberoving, slagen en verwondingen ... daders hard straffen !

Herr Flick 23 juli 2010 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4885605)
He's gonna sue your ass off.

onweerstaanbare drang, ...

ah ja ik ben nen blanke werkmens die op tijd zijn rekeningen betaald, ja, dan zullen ze mij maar in de doos moeten steken, maar als ge van mij iets probeert te pieken of te vernielen waar ik bij sta gaat ge daar toch niet licht van afkomen.

De kerels die ik al betrapt heb hierop snapten het tot hiertoe altijd al direct en gaven hun poging op en maakten dat ze weg waren, het is of dat, of kletsen krijgen.

Raf 23 juli 2010 10:15

Hopelijk krijgt "de dief" een fikse schadevergoeding. Dat zal die mannetjesputter leren het recht niet in eigen handen te nemen.

andev 23 juli 2010 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4885694)
Hopelijk krijgt "de dief" een fikse schadevergoeding. Dat zal die mannetjesputter leren het recht niet in eigen handen te nemen.

Jij hebt toch een "speciale kijk" op de maatschappelijke problemen...

toccata 23 juli 2010 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4885694)

²

Raf 23 juli 2010 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4886444)
Jij hebt toch een "speciale kijk" op de maatschappelijke problemen...

Daar is niks speciaals aan. Iemand die een misdrijf pleegt, moet gestraft worden, maar dan wel door de rechter en niet door een posse. Wat die werkgever gedaan heeft, kan nu eenmaal niet door de beugel, in geen enkele maatschappij.

Cdude 23 juli 2010 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4886640)
Daar is niks speciaals aan. Iemand die een misdrijf pleegt, moet gestraft worden, maar dan wel door de rechter en niet door een posse. Wat die werkgever gedaan heeft, kan nu eenmaal niet door de beugel, in geen enkele maatschappij.

² Zo is het nu eenmaal in een rechtsstaat.

MaGNiFiCaT 23 juli 2010 21:29

Citaat:

Jij hebt geen mensen af te kloppen, je kunt ze wel aangeven. Hetgene jij schrijft maakt van jouw een sadist. Je moest je schamen voor dergelijke primitieve neigingen.

MaGNiFiCaT 23 juli 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4884795)

De werkgever is een heel domme man die zelf helemaal niet zuiver is. Hij is van dezelfde soort als de werknemer de dief.
De werkgever had hem gewoon moeten aangeven aan de politie, maar iemand zo vernederen, neen, daarvoor was hij niet bevoegd.
Voor mij mag die werkgever een fikse straf krijgen gewoon om het volk duidelijk te maken dat niet zijzelf voor rechtertje mogen spelen, maar dit moeten overlaten aan het gerecht zelf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be