Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki
(Bericht 4887705)
Bron voor al deze uitleg? Enne, dus toch niet lachen met de zeepkar?
|
http://forum.419eater.com/forum/viewtopic.php?t=170645
Je moet ingelogd zijn om de pagina te bekijken. Registeren is echter gratis en duurt nog geen 5 min. Als het je echt zo raakt, dan zal je dat wel doen.
En tuurlijk lachen met die zeepkar. Maar *zucht* moet ik dan echt altijd dat plaatje afspelen? OK, here we go:
"maar neen dat heeft niet te maken met de huidskleur van die inzittende. Als dat nu een blanke was geweest, nen indiaan of ne chinees, natuurlijk had ik even hard gelachen. Er zijn evenveel goeie zwarten als er van een ander kleur zijn. Ik distantieer me van ondemocratische partijen en tijdens de kolonisatie zijn veel slechte dingen gebeurd voornamelijk veroorzaakt door elementen die deel uitmaakten van de generatie van mijn grootouders etc etc"
Sind de jaren '90 is dat plaatje nogal versleten gedraaid is het niet?
Trouwens interesseert het je misschien te weten dat de meeste Afrikaanse scammer afkomstig zijn uit Westelijk Afrika, met name de strook die gaat van Senegal tot Kameroen (met Nigeria als onovertroffen topper). Kan je je eens gaan afvragen waarom je die niet krijgt uit landen als Congo, Tanzania, Kenia, Ethiopië e.d.
Wel mijn beste, eenvoudig weg omdat het een cultureel gegeven is. In voorgenoemde landen wordt het als positief aanschouwd als men door bedrog goedgelovigen ("mugu" genaamd) hun geld kan afpersen. De bedriegers in kwestie noemen zich "guymen" vrij vertaald zoiets als een "puppet master" in het Engels.
Onder de slachtoffers bevinden zich ook Amerikaanse zwarten, als je het politiek correcte plaatje dan toch wilt inkleuren. Misschien wil je deze documentaire eens bekijken als het je interesseert, deze bevestigt wat ik hier stel:
http://www.youtube.com/watch?v=ISMgGdaGOJM
let ook eens op de reactie van het volk (vanaf 3min 30)
Geloof ook nooit dat de mensen die in deze scams trappen allemaal dommeriken zijn. Er zitten veel eenzamen, bejaarden of eenvoudig weg goedhartige mensen bij. Diegenen die stellen dat zij dat verdienen omdat zoveel jaar geleden blanken Afrika leeggeplunderd hebben zijn harteloze leeghoofden in mijn ogen.