![]() |
Wat we zelf doen doen we beter: splitsen!
Of toch niet?
Zeven jaar lang is behoorlijk wat Vlaams geld gegaan naar de zogeheten 'opleidingscheques': zo'n 12 miljoen euro ging naar opleidingen zoals fotografie, snit en naad, wijnkennis, koken, boekbinden, reisbegeleider of bloemschikken. Ook opleidingen yoga en cocktailshaken. Lees het hier |
De Vlaamse overheid is niet perfect? WAT EEN WERELDSCHOKKENDE ONTHULLING! 8O Mijn God, filosoof, jij zou zélf opiniestukken moeten schrijven.
|
Ja, dan moeten we wel tegen elke prijs in Belgie blijven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En dan kunnen we ons met écht zinnige dingen bezig houden. Nummerplaten en zo.
|
Citaat:
Heeft er iemand een dweil om de gal op te kuisen die er afdruipt? |
Citaat:
Maar bovenal moet niemand denken dat een zelfstandig Vlaanderen boven alles staat. De pap met de gouden lepeltjes zullen we niet eten. Al wie zoals hierboven dat probeert te verkondigen die maakt er bewust een karikatuur van. Het feit is dat wij als volk een staat moet belichamen en niet als staat het volk in een lichaam moeten dwingen. Dat eerste is Vlaanderen, het tweede België. Overduidelijk dat we derhalve best voor Vlaanderen kiezen, voluit, met zijn gebreken en troeven. |
Citaat:
|
Citaat:
Spaans in het volwassenenonderwijs. Puur voor de hobby, niks te maken - als benoemd ambtenaar - om werk te vinden, te behouden ... enz. Op het werk, heb ik mijn uiterst beperkte resultaten van dat avondonderwijs, al bijeen maar voor een twee keren een kwartiertje kunnen gebruiken. Samen met mij hebben dus 'tienduizenden' Vlamingen geprofiteerd (en ondertussen toch heel wat lesgevers een job bezorgd), gezwegen en niet geprotesteerd ... Vindt de draadopstarter nu dat wij hiervoor moeten onthoofd worden, bij het ochtendgloren van de 21° juli 2011, op de Grote Markt van Brussel ? Ziet de draadopstarter misschien veel verschillen met een Cultureel, met een heel grote C, Inititatief gelijk een museum van de staat ? Daar gaat de 'gewone mens' (ahum vaak ...) zijn geest verrijken door zich te vergapen en zich voornaam voor te doen. Wat een verschil met 'het zelf doen', dat bloemschikken, die extra taal bijleren .... Ziet de draadopstarter zo'n groot verschil met beroepssporters met speciaal soort ambtenaren topsport-statuut, met den opera, met de vrt ... ??? Of is het te moeilijk op filosofisch vlak om de kleppen van de paardenbril wat naar buiten te buigen ? |
Citaat:
Maar ja, de Last Man Standing zal hij niet worden, dat word Filippeke. |
Citaat:
Citaat:
Ene Meneer Peeters was not amused : http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...splaatst.dhtml ;) |
Het is inderdaad nog maar de vraag ofdat Vlaanderen wel goed kan bestuurd worden door een Belgische leiband-regering.
|
Citaat:
Citaat:
8-) Néé, ik wens niemand te laten onthoofden, nergens. Het verwondert me zelfs dat zoiets bij jou opkomt, maar ja... :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De stelling is niet: "Wat we zelf doen doen we perfect". Maar: "Wat we zelf doen doen we beter (dan de federale regering)". Ik vind het beter om 12 miljoen euro te besteden aan culturele activiteiten van gewone burgers (wat de levenskwaliteit en economische activiteit verbetert), dan 12 miljoen uit te geven aan een nieuwe serie van "De Kampioenen" of een schilderij van een geflipte kunstenaar. Ik vind het geen probleem om 12 miljoen euro te besteden aan culturele activiteiten van gewone vlaamse burgers. Veel erger is het om het 1000-voudige uit te geven voor de in de hangmat liggende buurman. |
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be