Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wat we zelf doen doen we beter: splitsen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141897)

filosoof 24 juli 2010 11:29

Wat we zelf doen doen we beter: splitsen!

Of toch niet?
Zeven jaar lang is behoorlijk wat Vlaams geld gegaan naar de zogeheten 'opleidingscheques':
zo'n 12 miljoen euro ging naar opleidingen zoals fotografie, snit en naad, wijnkennis, koken, boekbinden, reisbegeleider of bloemschikken. Ook opleidingen yoga en cocktailshaken. Lees het hier

van Maerlant 24 juli 2010 11:33

De Vlaamse overheid is niet perfect? WAT EEN WERELDSCHOKKENDE ONTHULLING! 8O Mijn God, filosoof, jij zou zélf opiniestukken moeten schrijven.

Xenophon 24 juli 2010 11:51

Ja, dan moeten we wel tegen elke prijs in Belgie blijven.

van Maerlant 24 juli 2010 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4887409)
Ja, dan moeten we wel tegen elke prijs in Belgie blijven.

Zonder twijfel. Enkel de onfeilbare Federale Regering kan ons redden van de incompetente Vlaemsche "regering".

Zwartengeel 24 juli 2010 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4887419)
Zonder twijfel. Enkel de onfeilbare Federale Regering kan ons redden van de incompetente Vlaemsche "regering".

Juist. Hopelijk komt de Grote Belgische Messias Guy Verhofstadt binnenkort weer terug.

van Maerlant 24 juli 2010 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4887424)
Juist. Hopelijk komt de Grote Belgische Messias Guy Verhofstadt binnenkort weer terug.

Enkel die Grote Staatsman kan orde op zaken stellen in de chaos die Vlaanderen is.

Arnforpresident 24 juli 2010 14:38

En dan kunnen we ons met écht zinnige dingen bezig houden. Nummerplaten en zo.

Xenophon 24 juli 2010 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4887540)
En dan kunnen we ons met écht zinnige dingen bezig houden. Nummerplaten en zo.

LoL

Heeft er iemand een dweil om de gal op te kuisen die er afdruipt?

dominatrix 24 juli 2010 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4887389)
De Vlaamse overheid is niet perfect? WAT EEN WERELDSCHOKKENDE ONTHULLING! 8O Mijn God, filosoof, jij zou zélf opiniestukken moeten schrijven.

Het is zoals Bert Schoofs het zegt: "We moeten Vlaanderen uit België krijgen, dat is 1, maar daarna nog België uit Vlaanderen krijgen". Wij hebben veel kafka meegekregen van die labiele staat.

Maar bovenal moet niemand denken dat een zelfstandig Vlaanderen boven alles staat. De pap met de gouden lepeltjes zullen we niet eten. Al wie zoals hierboven dat probeert te verkondigen die maakt er bewust een karikatuur van. Het feit is dat wij als volk een staat moet belichamen en niet als staat het volk in een lichaam moeten dwingen. Dat eerste is Vlaanderen, het tweede België. Overduidelijk dat we derhalve best voor Vlaanderen kiezen, voluit, met zijn gebreken en troeven.

Txiki 24 juli 2010 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4887387)
Of toch niet?
Zeven jaar lang is behoorlijk wat Vlaams geld gegaan naar de zogeheten 'opleidingscheques':
zo'n 12 miljoen euro ging naar opleidingen zoals fotografie, snit en naad, wijnkennis, koken, boekbinden, reisbegeleider of bloemschikken. Ook opleidingen yoga en cocktailshaken. Lees het hier

Dan is het toch goed dat N-VA'er Muyters daar nu paal en perk aan gesteld heeft?

De schoofzak 24 juli 2010 19:49

Citaat:

Of toch niet?

Ik heb ook 'geprofiteerd' van die opleidingscheques.

Spaans in het volwassenenonderwijs.
Puur voor de hobby, niks te maken - als benoemd ambtenaar - om werk te vinden, te behouden ... enz.
Op het werk, heb ik mijn uiterst beperkte resultaten van dat avondonderwijs, al bijeen maar voor een twee keren een kwartiertje kunnen gebruiken.

Samen met mij hebben dus 'tienduizenden' Vlamingen geprofiteerd (en ondertussen toch heel wat lesgevers een job bezorgd), gezwegen en niet geprotesteerd ...

Vindt de draadopstarter nu dat wij hiervoor moeten onthoofd worden, bij het ochtendgloren van de 21° juli 2011, op de Grote Markt van Brussel ?

Ziet de draadopstarter misschien veel verschillen met een Cultureel, met een heel grote C, Inititatief gelijk een museum van de staat ?
Daar gaat de 'gewone mens' (ahum vaak ...) zijn geest verrijken door zich te vergapen en zich voornaam voor te doen.
Wat een verschil met 'het zelf doen', dat bloemschikken, die extra taal bijleren ....

Ziet de draadopstarter zo'n groot verschil met beroepssporters met speciaal soort ambtenaren topsport-statuut, met den opera, met de vrt ... ???

Of is het te moeilijk op filosofisch vlak om de kleppen van de paardenbril wat naar buiten te buigen ?

Henri1 24 juli 2010 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4887570)
Het is zoals Bert Schoofs het zegt: "We moeten Vlaanderen uit België krijgen, dat is 1, maar daarna nog België uit Vlaanderen krijgen". Wij hebben veel kafka meegekregen van die labiele staat.

Maar bovenal moet niemand denken dat een zelfstandig Vlaanderen boven alles staat. De pap met de gouden lepeltjes zullen we niet eten. Al wie zoals hierboven dat probeert te verkondigen die maakt er bewust een karikatuur van. Het feit is dat wij als volk een staat moet belichamen en niet als staat het volk in een lichaam moeten dwingen. Dat eerste is Vlaanderen, het tweede België. Overduidelijk dat we derhalve best voor Vlaanderen kiezen, voluit, met zijn gebreken en troeven.

Bert Schoofs is een eikel die er een hobby van gemaakt heeft zomaar vanalles te verkondigen.

Maar ja, de Last Man Standing zal hij niet worden, dat word Filippeke.

filosoof 24 juli 2010 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4887389)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NVA-speeltje Siegfried Bracke
Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat Vlaams bestuur staat voor beter bestuur.
http://www.siegfriedbracke.be/

Zo lees je 't ook eens van een ander.
Ene Meneer Peeters was not amused : http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...splaatst.dhtml

;)

Xenophon 24 juli 2010 21:28

Het is inderdaad nog maar de vraag ofdat Vlaanderen wel goed kan bestuurd worden door een Belgische leiband-regering.

filosoof 24 juli 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4887797)
Ik heb ook 'geprofiteerd' van die opleidingscheques.

Spaans in het volwassenenonderwijs.
Puur voor de hobby, niks te maken - als benoemd ambtenaar - om werk te vinden, te behouden ... enz.
Op het werk, heb ik mijn uiterst beperkte resultaten van dat avondonderwijs, al bijeen maar voor een twee keren een kwartiertje kunnen gebruiken.

Samen met mij hebben dus 'tienduizenden' Vlamingen geprofiteerd (en ondertussen toch heel wat lesgevers een job bezorgd), gezwegen en niet geprotesteerd ...

Vindt de draadopstarter nu dat wij hiervoor moeten onthoofd worden, bij het ochtendgloren van de 21° juli 2011, op de Grote Markt van Brussel ?

Ziet de draadopstarter misschien veel verschillen met een Cultureel, met een heel grote C, Inititatief gelijk een museum van de staat ?
Daar gaat de 'gewone mens' (ahum vaak ...) zijn geest verrijken door zich te vergapen en zich voornaam voor te doen.
Wat een verschil met 'het zelf doen', dat bloemschikken, die extra taal bijleren ....

Ziet de draadopstarter zo'n groot verschil met beroepssporters met speciaal soort ambtenaren topsport-statuut, met den opera, met de vrt ... ???

Of is het te moeilijk op filosofisch vlak om de kleppen van de paardenbril wat naar buiten te buigen ?

Citaat:

fotografie, snit en naad, wijnkennis, koken, boekbinden, reisbegeleider of bloemschikken. Ook opleidingen yoga en cocktailshaken.
'Cultuur, topsport", schreef je toch? "Paardenbril", schreef je toch?
8-)

Néé, ik wens niemand te laten onthoofden, nergens. Het verwondert me zelfs dat zoiets bij jou opkomt, maar ja... :|

filosoof 24 juli 2010 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4887894)
Het is inderdaad nog maar de vraag ofdat Vlaanderen wel goed kan bestuurd worden door een Belgische leiband-regering.

:cheer: Xenophon kent de schuldige!:cheer: :clapping:

Xenophon 24 juli 2010 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4887902)
:cheer: Xenophon kent de schuldige!:cheer: :clapping:

:cheer: Inderdaad! :cheer:

fonne 24 juli 2010 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4887798)
Bert Schoofs is een eikel die er een hobby van gemaakt heeft zomaar vanalles te verkondigen.

Bestond daar dan ook een opleiding met sjekskes voor?

schaker 27 juli 2010 09:52

Citaat:

Of toch niet?

Ik denk dat jouw draad-start op een vergissing baseert.
De stelling is niet: "Wat we zelf doen doen we perfect".
Maar: "Wat we zelf doen doen we beter (dan de federale regering)".

Ik vind het beter om 12 miljoen euro te besteden aan culturele activiteiten van gewone burgers (wat de levenskwaliteit en economische activiteit verbetert), dan 12 miljoen uit te geven aan een nieuwe serie van "De Kampioenen" of een schilderij van een geflipte kunstenaar.

Ik vind het geen probleem om 12 miljoen euro te besteden aan culturele activiteiten van gewone vlaamse burgers. Veel erger is het om het 1000-voudige uit te geven voor de in de hangmat liggende buurman.

Renesse 27 juli 2010 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4887556)
LoL

Heeft er iemand een dweil om de gal op te kuisen die er afdruipt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be