![]() |
Vorige maand werden door de OCMW’s duizenden wollen dekens aan noodlijdenden uitgedeeld. Op de plastiek verpakking werd er een brief gekleefd die duidelijk maakte dat dit een schenking was van ‘weldoener’ André Flahaut.
Geen kwaad woord over dit initiatief, maar er is wel iets opmerkelijks aan de begeleidende, Nederlandstalige, tekst. In de vijf, zeer korte lijntjes, slaagde men erin om een vette taalfout over het hoofd te zien. Aan de Franstalige tekst mankeert uiteraard niets. Foutloos nederlands schrijven is niet gemakkelijk, maar ik ben dan ook geen minister. Tevens heb ik geen vetbetaalde ploeg om mijn fouten en slordigheden recht te zetten. Onderaan het bericht staat echter te lezen: La défense:Priorité �* la Paix Defensie: Voorang aan Vrede Pittig detail: een groot deel van deze behoeftigen waren migranten. Migranten waaraan men tonnen geld besteedt om hen Nederlands te leren. Onze minister van Landsverdediging zou daar zelf misschien ook beter eens gebruik van maken. :wink: Maar we weten het al langer dan vandaag: Bij bepaalde ministers heeft het Waalse ‘Priorité’ al altijd voorrang gehad op het Vlaamse ‘Voorang’. :lol: |
Ik vrees toch dat je iets te veel belang hecht aan een taal of typfoutje.
Ik zou het aantal Vlamingen die dezelfde fout maken echt geen eten willen geven. Coekie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Piano, ik denk dat Knuppel bedoelt dat INDIEN men tonnen geld besteedt aan migranten om ze Nederlands te leren, men er tenminste voor kan zorgen dat informatie van een ministerie in correct Nederlands wordt geschreven!
Ja toch? |
Citaat:
Een kwestie van respect is dat! Ze besteden poen genoeg aan tweetaligheid. |
Piano schreef:
Citaat:
Ik bedoelde iets anders Piano maar nu je er toch weer over begint... Toen ik mijn tweede jaar voor enige maanden in Spanje ging verblijven leerde ik vrijwillig hun taal. Deels in het land zelf, en deels door een zelf betaalde cursus... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik leerde de taal van het land waar ik veel naartoe reisde omdat ik me aanpaste aan dat land. Met of zonder Schengenpaspoort. Ik ging er trouwens niet eens officieel wonen maar er gewoon veel tijd doorbrengen! En zo ken ik er nog heel veel! Zo racistisch en onaangepast zijn Vlamingen dus. |
Citaat:
|
Citaat:
In Limburg wonen die dan ook niet of nauwelijks. Nu ben ik een racistische Vlaams Blokker zeker? |
Piano, die Chinezen,Amerikanen of andere hoog opgeleide ,duur betaalde "managers" of europese ambetantenaren die in Brussel enzo verblijven maken er oook geen punt van.Deze profiteren niet van alle positief discrimerende regelgevingkjes.
Wat betreft taalfoutjes in 2talige documenten.Als vlaming lezen we gwoon alle talen die op die documenten staan.Maar stel het eens andersom? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be