Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Het vreemdelingenbeleid overhevelen naar de gewesten ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14193)

Cynicus 19 mei 2004 19:19

Moet het vreemdelingenbeleid worden overgeheveld naar de gewesten, zodat Vlaanderen een strenger vreemdelingenbeleid kan voeren ?

Spolpoel 19 mei 2004 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Moet het vreemdelingenbeleid worden overgeheveld naar de gewesten, zodat Vlaanderen een strenger vreemdelingenbeleid kan voeren ?

Ja, als dit gepaard gaat met de overheveling van sociale zekerheid, fiscaliteit en justitie.
Anders heeft het geen zin : de uitgeprocedeerden vluchten de taalgrens over en de nieuwelingen-asielzoekers kandideren onmiddellijk in Wallonië, maar de Vlamingen zullen de hoofdmoot van de factuur wel mogen betalen.

Volksstormer 19 mei 2004 20:17

Neen, zeker niet!

Leve Fort Europa! :D 8)

Herman Desmedt ©HD 21 mei 2004 05:25

Wat er niet opgaat is dat zelfs Waalse gemeenten de asielzoekers doorsturen naar steden zoals Antwerpen.
Er blijkt nu al een andere politiek afhankelijk van de regio.

Cynicus 2 november 2007 12:11

Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.

Rudy 2 november 2007 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 3041723)

Misschien toch eerst duidelijker omschrijven wie je bedoelt met vreemdelingen: immigranten (economisch, door gezinshereniging, ...), illegalen, wel of geen Belgische nationaliteit, ....

Cynicus 4 november 2007 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3041875)
Misschien toch eerst duidelijker omschrijven wie je bedoelt met vreemdelingen: immigranten (economisch, door gezinshereniging, ...), illegalen, wel of geen Belgische nationaliteit, ....

Vreemdelingen in de ruimst mogelijke zin : immigranten die nog geen snelle Belgen geworden zijn, illegalen, allochtonen met of zonder de Belgische nationaliteit, 'politieke' vluchtelingen, enz.

Rudy 4 november 2007 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 3045897)
Vreemdelingen in de ruimst mogelijke zin : immigranten die nog geen snelle Belgen geworden zijn, illegalen, allochtonen met of zonder de Belgische nationaliteit, 'politieke' vluchtelingen, enz.

Kortom, al wie buitenlandse roots heeft.

Tussen haakjes, wie in ons land is geboren kan bewaarlijk als vreemdeling worden beschouwd, ook al zijn vader en moeder zo goed geweest een tweede nationaliteit aan te vragen.

Voor mij hoeft het vreemdelingenbeleid niet te worden overgeheveld naar de regio's. Als Wallonië niet beseft dat louter electoraal gewin op de kap van de onfortuinlijke vreemdeling niks oplevert voor het gewest op middellange termijn dan zou ik opteren voor meer bevoegdheidsoverdrachten. Maar volgens mij begint het zuiden toch stillekesaan iets te beseffen, in positieve zin. Ook het zuiden wordt liberaler.

Cynicus 4 november 2007 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3046388)
Kortom, al wie buitenlandse roots heeft.

Tussen haakjes, wie in ons land is geboren kan bewaarlijk als vreemdeling worden beschouwd, ook al zijn vader en moeder zo goed geweest een tweede nationaliteit aan te vragen.

Voor mij hoeft het vreemdelingenbeleid niet te worden overgeheveld naar de regio's. Als Wallonië niet beseft dat louter electoraal gewin op de kap van de onfortuinlijke vreemdeling niks oplevert voor het gewest op middellange termijn dan zou ik opteren voor meer bevoegdheidsoverdrachten. Maar volgens mij begint het zuiden toch stillekesaan iets te beseffen, in positieve zin. Ook het zuiden wordt liberaler.

Indien dat vreemdelingenbeleid (in de meest ruime zin) een gewestelijke bevoegdheid zou geweest zijn, dan zaten we hier in Vlaanderen heden naar alle waarschijnlijkheid niet opgescheept met dat vreemdelingenstemrecht, die uitermate lakse snelbelgwet, die massale regularisatie van illegalen, enz. Dan zou er in Vlaanderen mogelijkerwijze ook werk gemaakt worden van een effectieve opsporing en repatriëring van illegale vreemdelingen.

the outlaw torn 4 november 2007 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 471778)

jep, zeker weten. het moet véél strenger.

we druppen alle vreemdelingen gewoon over de taalgrens :-P

Sjaax 4 november 2007 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 3046599)
Indien dat vreemdelingenbeleid (in de meest ruime zin) een gewestelijke bevoegdheid zou geweest zijn, dan zaten we hier in Vlaanderen heden naar alle waarschijnlijkheid niet opgescheept met dat vreemdelingenstemrecht, die uitermate lakse snelbelgwet, die massale regularisatie van illegalen, enz. Dan zou er in Vlaanderen mogelijkerwijze ook werk gemaakt worden van een effectieve opsporing en repatriëring van illegale vreemdelingen.

Willen en kunnen zijn twee. We zitten in de EU. Daar bestaat vrij verkeer van personen. Sowieso kunnen vreemde Europeanen België in. En als niet-Europeanen in een ander Europees land een Europees paspoort krijgen, kunnen ze alsnog België in.

onkruid 11 november 2008 11:31

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be