![]() |
Borsten mutileren van jonge kinderen tegen verkrachting...
In het Afrikaanse land Kameroen worden de borsten van steeds meer jonge meisjes gemutileerd met hete stenen en gloeiende kolen. De pijnlijke praktijk wordt uitgevoerd door de moeders van de meisjes, die hen zo willen beschermen tegen mannen. Dat zeggen de makers van een ophefmakende documentaire.
Link : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...te-weren.dhtml Wanneer grijpt daar iemand in ? Ik stootte deze ochtend op dit weerzinwekkend verhaal. Waarom geen castratie voor de verkrachters ? |
Citaat:
Of zou je �*lle mannen preventief castreren? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alsof jouw oplossing zo zaligmakend is... :roll: Zoals ik al zei: tegen dat de identiteit van de verkrachter bekend is, is het kwaad al geschied. Nee, ik heb daar geen oplossing voor. Het straffen van de verkrachters zal misschien jouw bloeddorst enigszins kunnen stillen, maar zal de wanhopige moeders er niet van weerhouden hun dochters proberen te beschermen op de manier die hen het beste lijkt, zelfs al is die gruwelijk verkeerd. |
Citaat:
Jouw bijdrage tot dit item is, zoals steeds, weer erg constructief en oplossingsgericht. Maar ik begrijp dat het ver van je bed is... |
Citaat:
Inderdaad, bloeddorst. Daar is het jou in eerste instantie om te doen. Als dat niet het geval was, zou je eerder rekening houden met de problemen waarmee die jonge meisjes geconfronteerd worden, in plaats van het castreren van de verkrachters. |
Citaat:
Ik meende dat dit item net ging over de ellende die die meisjes moeten ondergaan. Slecht geslapen, Raf ? |
Citaat:
Ik had ook begrepen dat dit topic zou gaan over de ellende die die meisjes moeten ondergaan. Mannen castreren is geen oplossing voor dat probleem. Van zodra je dat doorhebt, kunnen we misschien verder... |
Citaat:
Je enige doel met dit artikel is te provoceren. Zelf een oplossing aandragen doe je niet:x Veel leesgenot op HLN. |
Citaat:
Mja, misschien wel. Als je loon of dopgeld maar op de rekening komt en als de zon maar schijnt. Het spijt me oprecht dat ik me soms boos maak om onrecht. Blijkbaar is dit 'not done'. |
Citaat:
|
Citaat:
Waar lees jij "laat maar begaan"? Nogmaals, wat is jou oplossing/actieplan? (In de 2de wereldoorlog werden er massaal mensen als proefkonijnen gebruikt door Japanse dokters. (De US besloot deze "dokters des dood" niet te vervolgen omwille van de bio warfare knowledge ze hadden. "Dokters" die mensen gruwelijk hadden verminkt en/of laten lijden. :twisted::twisted: |
Om iets aan dat borstamputatiegebeuren te doen (evenals vrouwenbesnijdenis) moet je de ingesteldheid van de bevolking aanpakken.
Punt 1 is duidelijk maken aan de mannen dat vrouwen evenveel rechten hebben. (wel moeilijk als zowat alle monotheïstische godsdiensten dit basispricipe al niet willen aanvaarden.) Punt 2 is een rechtvaardige justitie. (ook moeilijk, als je België als voorbeeld neemt, waar incesteuze misbruikers minder zware strafen krijgen dan iemand die te snel gereden heeft) |
Citaat:
Overigens is het probleem zichzelf aan het uitroeien, ... maar als ze echt al hun vrouwen aan het besmetten zijn, zijn ze echt wel niet goed bezig, ik vraag me af hoe het ginder ondertussen moet zitten met het aantal AIDS en Hepatitis besmettingen.... |
Citaat:
Punt 2 kan misschien bestaan uit oa castraties van daders. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik werp alleen op dat, als men verkracht, de consequenties moet dragen. Ik denk dat het chemisch castreren van een dader minder pijnlijk is dan het verbranden van kinderen. Ik heb ook nooit ergens geopperd dat men preventief moet castreren. Dat is klinkklare onzin en daar wil ik me volledig van distantiëren. Dat ik 'bloeddorstig' zou zijn is al helemaal van de pot gerukt. U zou me moeten kennen ;-) Ik startte deze draad omdat ik het verschrikkelijk vind dat kinderen zulke dingen moeten ondergaan. Niet omdat ik meteen de hele Afrikaanse bevolking wil castreren. Wat mijn oplossing is ? Lees hierboven. Dat lijkt me humaan. In alle geval humaner dan wat die kinderen moeten meemaken. Ik stelde me ook de vraag wanneer men ingrijpt. Dat lijkt me nogal logisch. Maar in Afrika valt niets meer te rapen. Waarschijnlijk ligt daar de drempel. De jarenlange ontwikkelingshulp en 11 11 11 - toestanden hebben blijkbaar niets opgebracht. Die mensen blijven zich bezighouden met mensonterende praktijken. En dat is jammer, gezien alle inspanningen die het westen tot hiertoe geleverd hebben. Er is grond, zon en water. En plaats met hopen. Wat houdt de gemiddelde Afrikaan tegen om een eigen industrie te starten ? En dit is een eerlijke vraag en heeft niets met rassen of kleuren te maken. Benieuwd of daar iemand een plausibele verklaring voor heeft. |
Citaat:
In dat geval stoppen de verkrachtingen en zullen aspirant-daders misschien twee maal nadenken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be