Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   'Inzetten van Lok-homo is strafbaar' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141957)

Egmond Codfried 26 juli 2010 14:47

'Inzetten van Lok-homo is strafbaar'

http://www.google.nl/search?hl=nl&so...=&oq=&gs_rfai=

Citaat:

Lokhomo
Uitlokking is strafbaar.
Artikel 47 lid 1 sub 2 van het Wetboek van Strafrecht zegt dat ‘zij die door misleiding of door het verschaffen van gelegenheid, middelen of inlichtingen een feit opzettelijk uitlokken, als daders van dat strafbare feit worden gestraft’.

Toch wil de VVD in Amsterdam zogenaamde lokhomo’s inzetten. De laatste maanden zijn er een aantal incidenten geweest waarbij homo’s of lesbo’s in elkaar zijn gemept of anders lastig zijn gevallen. Dat is onacceptabel. Punt. Je blijft met je poten van iemand anders af, of die ander nu hand in hand loopt met zijn vriend of haar vriendin of een keppeltje of hoofddoek draagt.

Maar moet ter bestrijding daarvan andere onacceptabele middelen worden inzetten? Dat lijkt me niet.

Homogerelateerd geweld komt doorgaans voort uit een verstoord zelfbeeld: het gaat over seksualiteit en mannelijkheid. Dat los je niet op met de inzet van een lokhomo (of het ophangen van een camera), dat los je op door ongelooflijk veel aandacht te besteden aan seksualiteit in het onderwijs. Dat los je op door in het jongerenwerk in Amsterdam sterker in te spelen op de straatcultuur van bepaalde jongens, meestal tussen de 15 en 25 jaar, waar afwijking van een bepaalde norm niet wordt geaccepteerd.

Dat betekent niet dat er geen repressieve maatregelen genomen kunnen worden. De politie moet in uitgaansgebieden zichtbaarder aanwezig zijn, de aangiftebereid moet omhoog en daarvoor is meer politie-inzet nodig. Maar moeten we na de lokfiets, lokhoer en lokoma nu ook de lokhomo gaan inzetten?

Dat is niet mijn Amsterdam.
Wat opvalt is dat Nederlandse homo's geen aangifte durven te doen bij de Nederlandse politie. Ik ga ervanuit dat de reden gezocht moet worden in de gedachte dat 'De Nederlandse Staat de grootste potenrammer is.' Homo-burgers zouden op dezelfde bescherming van de politie moeten kunnen rekenen als ieder ander. Het idee van homohaat is niet nieuw in Nederland en nederland zend manschappen uit naar gebieden waar oorlog heerst. Waarom slagen wij er dan niet in om pesterijen door buurtjongeren te beteugelen? Hoe moeilijk kan zo'n probleem toch zijn? Het lijkt eerder alsof men ons tegen elkaar uitspeelt, dat niet-daders zich moeten verantwoorden voor daders.

liberalist_NL 26 juli 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4890841)

http://www.google.nl/search?hl=nl&so...=&oq=&gs_rfai=
Wat opvalt is dat Nederlandse homo's geen aangifte durven te doen bij de Nederlandse politie. Ik ga ervanuit dat de reden gezocht moet worden in de gedachte dat 'De Nederlandse Staat de grootste potenrammer is.' Homo-burgers zouden op dezelfde bescherming van de politie moeten kunnen rekenen als ieder ander. Het idee van homohaat is niet nieuw in Nederland en nederland zend manschappen uit naar gebieden waar oorlog heerst. Waarom slagen wij er dan niet in om pesterijen door buurtjongeren te beteugelen? Hoe moeilijk kan zo'n probleem toch zijn? Het lijkt eerder alsof men ons tegen elkaar uitspeelt, dat niet-daders zich moeten verantwoorden voor daders.

Inderdaad. Die quote die je deed was een standaard links pro-preventie-anti-aanpak-stuk. Natuurlijk is preventie belangrijk, maar daarvan plukt men pas decennia later de vruchten. Ook nu moet er wat gedaan worden. Als bepaalde jongeren hun poten niet thuis kunnen houden moeten de straffen zo hoog zijn, dat ze wel twee keer nadenken vooraleer ze dat doen.

Johan Bollen 26 juli 2010 15:08

Ik las iets over lokjoden bij de politie in Nederland. Is dat dan ook strafbaar?

Egmond Codfried 26 juli 2010 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4890888)
Ik las iets over lokjoden bij de politie in Nederland. Is dat dan ook strafbaar?

Uitlokken is strafbaar!

Zij sturen ook bewust 'bepaalde typen' op personen af die zij in de val willen laten lopen. Dit wordt dan gefilmd via de normale straat surveillance camera's of dat deze 'typen' met hun eigen camera en microfoon zijn uitgerust. Een andere 'type' zit in de buurt met een monitor en houdt contact via een oortje met de persoon die 'gelokt' moet worden. Deze zaken spelen bijvoorbeeld ook binnen openbare gebouwen als de bibliotheken in Den Haag.

Mijn vraag is waarom men de molest van homo's en Joden laat voortduren en doet voorkomen alsof er geen middelen bestaan om dit te detecteren en te bestraffen. Het komt mij dus voor dat wij tegen elkaar worden uitgespeeld.

D'ARTOIS 26 juli 2010 18:39

Wat heb je toch met homo's?

globalmedia 26 juli 2010 18:57

als men nu zich gewoon eens als hetero's gedraagt,is dit allemaal niet nodig

liberalist_NL 26 juli 2010 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4891294)

Hoe bepaal je wie zich aan wie moet aanpassen? Moeten moslims zich ook maar aan Katholieken aanpassen? Waarom die dubbele standaard?

Nynorsk 26 juli 2010 19:02

Citaat:

waarom vind je dat sommige mensen zichzelf niet mogen zijn?

ik kan daar dus met m'n hoofd niet bij eh, bij dergelijke homohaat.

Raf 26 juli 2010 19:02

Citaat:

Hoe gedraagt een hetero zich?

The Common Sense 26 juli 2010 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4891303)
Hoe gedraagt een hetero zich?

Niet met een slap handje, bedoelt hij. :lol:

The Common Sense 26 juli 2010 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4891274)
Wat heb je toch met homo's?

Gewoon een fetisj :lol:

Raf 26 juli 2010 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4891357)
Niet met een slap handje, bedoelt hij. :lol:

Ach ja, ik was even vergeten dat het wereldbeeld van globalmedia volledig opgetrokken is uit clichés en vooroordelen...

globalmedia 26 juli 2010 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4891384)
Ach ja, ik was even vergeten dat het wereldbeeld van globalmedia volledig opgetrokken is uit clichés en vooroordelen...

mooi zo,dat is al een lok homo minder

Eigenzinnig 26 juli 2010 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4891384)

Niet iedere homo is duidelijk herkenbaar, maar een aanzienlijk deel toch wel..Bart Kaell bv. heeft niet echt een verrassende outing gedaan...8-)

Raf 26 juli 2010 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4891411)
Niet iedere homo is duidelijk herkenbaar, maar een aanzienlijk deel toch wel.

Nee.

globalmedia 26 juli 2010 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4891484)
Nee.

Ja

The Common Sense 26 juli 2010 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door La France (Bericht 4891508)
*knip*

Je kán niet genezen van homoseksualiteit! :roll: Ze, altijd??? Het ruikt hier sterk naar de vooroordelen van de jaren stillekes als je het mij vraagt!

PS: En hoe kan je er nu in godsnaam van uit gaan dat 'interesseert' met een D geschreven is???

The Common Sense 26 juli 2010 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4891513)
vind dat ook,we weten ondertussen wel dat ze er zijn temidden ons

En meer dan je denkt, dus hierbij is je vooroordeel al van de baan.

The Common Sense 26 juli 2010 20:53

Over de dark-rooms heb je gelijk, maar -tenminste als jezelf geen homo bent- je kan onmogelijk weten hoe wijd dit fenomeen verspreid is in de homo-cultuur. Weet je wat? Trek op onderzoek uit, noteer al je bevindingen en kom dan maar eens terug! ;-)

Raf 26 juli 2010 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4891504)
Ja

Alsof jij zelfs maar de geringste notie zou hebben van het holebi-milieu... :roll:

Nee dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be