![]() |
de jaloezie begint al te knagen ze
http://www.zita.be/nieuws/binnenland...opleveren.html
fiscaliteit op bedrijfwagens aanpassen, volgens deens onderzoek, brengt 4 miljard op, maar enfin was is aanpassen? Op deens niveau brengen zeker... het land die zijnauto's het meest belast van gans de wereld. |
Yep, that's the way to go.
Als je het percentage bedrijfswagens hier bij ons bekijkt besef je al snel dat er iets loos is. |
Citaat:
|
Als deze maatregel de bedrijven aanzet een aantal bedrijfswagens (lees banen) te schrappen is de werkgelegenheid (lees werknemer) daar de dupe van, net als de economie.
Als dat "de" plannen zijn van C. Bart en O. Danny kan ik alleen maar "proficiat" zeggen. |
Tja steeds weer worden de laatste strohalmen afgehakt.
We hebben het er bij ons ook al over gehad, we gaan alle personen wagens buitenwerken in de toekomst en zware pick ups kopen en inschrijven als lichte vrachtwagen. Met het verschil zullen we er een bootje achter hangen. |
Citaat:
In een land met zowat de hoogste belastingdruk ter wereld op de middenklasse lijkt me dat weinig fair. Ik ga wél akkoord om zaken aan het principe van bedrijfswagens te veranderen maar niet met het heffen van een nieuwe belasting op de middenklasse. (of wat ervan rest). I.e. maak bedrijfswagens fiscaal neutraal tov salarissen. Dwz de werkgever / werknemer kiezen voor een bedrijfswagen OF extra salaris dat voor de werkgever dezelfde kost betekent en voor de werknemer hetzelfde voordeel. Want daar wringt het schoentje: Het kost de werkgever veel méér om het equivalent van die firmawagen in salaris te geven. Het probleem is hier niet dat bedrijfswagens onvoldoende belast worden, maar wel dat salarissen veel te zwaar belast worden. |
Citaat:
geef toe, ne renault megane, of nen Dodge RAM Pickup met ne 6 liter cummings diesel, ... ;-) |
Citaat:
Zoals jullie bezig zijn gaan we in 2020 nog minder verdienen dan in 1960 om den duur. Hebben we dat te danken aan de langere opleiding die jullie gekregen hebben dat ze om langs om dwazere voorstellen lanceren? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik werkte in 1989 bij een bedrijf in Brussel als monteur A2 en verdiende daar 65.000 BEF netto. Als ik dat vergelijk met wat vandaag de dag voor zulke funktie betaald wordt stel ik me toch wel vragen over waar de koopkracht van de mensen gebleven is. Heeft er iemand enig idee hoeveel inflatie er van 1989 tot nu is ? |
Citaat:
65K netto in 1988 is dus 100K nu http://economie.fgov.be/nl/statistie...ndex/index.jsp |
Citaat:
Dus we zijn er waanzinnig op achteruitgegaan. |
Citaat:
65K was in 89 ook niet de norm. |
Citaat:
- Complete immigratiestop voor al wie hier geen toegevoegde waarde betekent. I.e. de poolse loodgieter is welkom - als hij in het wit werkt tenminste - de ongeschoolde noord-afrikaan niet. - effectieve uitwijzing en opzeggen van alle steun aan illegalen. - drastische sanering van de overheid. Ik ben vlaams nationalist, maar ook België kan volgens mij met een pak minder ambtenaren en politici dan nu het geval is. - sterke vereenvoudiging van het belastingssysteem zodat controle een stuk makkelijker wordt en ontsnappingsmogelijkheden ook sterk ingeperkt. - afromen van de hoogste ambtenarenpensioenen. Dit is zowat de zwaarste uitgavenpost van de overheid. En die zou de dans ontspringen? I think not. - inperking van de taken die de overheid zich heeft toege-eigend, met name een heel kritische blik op de subsidiestroomen allerhande vanuit de overheid. - afschaffen van de mutualiteiten. Ik zie niet in waarom dat niet allemaal ineens aan de bron, i.e. bij de arts geregeld kan worden. Wat is er de toegevoegde waarde van dat ik eerst X euro betaal om daarna er een stuk van terug te krijgen? Waarom kan ik niet ineens het correcte bedrag betalen? - wetswijzigingen die politici zware straffen oplegt indien ze het geld van de burger niet als 'een brave huisvader' beheren. Sale en Leaseback operaties, speculeren met belastinggeld, permanent boven je budget leven => allemaal strafrechtelijk vervolgen. Ik vind dat een behoorlijk zware misdaad en zie weinig verschil tussen een Madoff en de belgische overheid. Of ja, toch wel 1 essentieel: Madoff kon mensen niet dwingen met hem in zee te gaan. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be