Moslim! |
27 juli 2010 17:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror
(Bericht 4893025)
Hij heeft wel gelijk dat 99% van de terroristische aanvallen door moslims is. Of is dat gerechtvaardigt vind u? Hoe verklaard u dat?
|
Ik weet niet of dat waar is, het heeft alvast geen zin om de terroristische activiteiten van over de hele wereld op een hoopje te gooien en te reduceren tot een cultureel probleem dat opgelost zal zijn zodra een boek wordt vernietigd. Als hij gelijk had waarom heeft hij dan nood aan leugens en verdraaiingen? En zelfs al heeft hij gelijk dan nog is het geen haalbare doelstelling. De Koran laat geen ruimte voor geweld tenzij bij zelfverdediging. Er is geen reden om te denken dat onwetende moslimjongeren door het discours van Wilders en vb fitna niet beinvloed worden, als niet moslims het serieus nemen, moslims zonder kennis mss ook (niet alle moslims lezen spijtig genoeg de Koran, integendeel de extremisten hebben geen nood aan de Koran tenzij om deze te sacraliseren zonder naar de inhoud ervan te kijken).
Ik kan niet zomaar het terrorisme verklaren dat is per regio en politieke situatie anders en sociologisch ingewikkelder dan dat terwijl Wilders afkomt met een zogenaamde oplossing voor een ingewikkeld probleem dat bestaat uit verschillende factoren. Handig inspelend op de frustratie van veel Europeanen op de overlast die migranten veroorzaken lijkt dat een aantrekkelijk aanbod.
Ik denk dat zo'n houding meer slecht dan goed doet.
Voor terrorisme in het westen is wat ik persoonlijk denk dat 9/11 een complot was dat niet door moslims is gepleegd (zie ander topic) en dat idiote extremisten dit als een inspiratiebron hebben opgevat voor aanslagen in Londen en Madrid.
Terrorisme is nooit gerechtvaardigd, ik denk dat niemand zomaar terrorisme kan verklaren onder een noemer voor alle samenlevingen ineens dan nog, ik weet wel dat als europa het pad van wilders kiest dan de volgende generaties dan opnieuw les gaat krijgen in hoe 'wir haben es nicht gewusst' toe te passen op geschiedenis boeken.
Het is ook een joodse jongere die een terroristische aanslag a la Theo Van Gogh op de duitse ambassadeur in Parijs pleegde die aanleiding heeft gegeven voor de Kristalnacht, en ook joden veroorzaakten overlast en dezelfde propaganda doet zich nu voor vind ik zonder meer.
|