![]() |
Zigeuners nu in Dour
De zigeuners zijn vertrokken uit Wingene en hebben zich nu op het festivalterrein in Dour gesetteld. Ondanks verbod van de gemeente en de eigenaar van het terrein. Voor mij geen probleem dat ze op een weiland van een ander willen gaan staan, maar huur het dan af na onderling akkoord.
Ik heb niet meteen een draad gevonden over de tournéé van de 250 caravans door vlaanderen en wallonië, ik vind het vreemd dat daar zo weinig over gesproken wordt eigenlijk. http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4782990979.htm |
Citaat:
Titel is wel vrij misleidend... |
Citaat:
|
ah ok.
jah, die draad had ik inderdaad nog niet opgedaan :-D |
Citaat:
|
't Zal wel weer burgerlijk van mij zijn om te vinden dat die zigeuners manu militari moeten het land uitgezet worden?
|
Citaat:
hebben ze in frankrijk grond van zichzelf? lijkt me niet eh. |
Zolang zij geen overlast bezorgen, mogen zij zich parkeren waar ze willen.
Maar wanneer die boer zijn oogst vernield is, moeten die zigeuners hem daar wel voor vergoeden. |
Zo denk ik er ook over...."Hooiland",of voor de leek,een mooie weide schijnbaar zonder koeien, is geen "vrije ruimte",inwoners uit een agrarische grootmacht als Frankrijk zouden dat eigenlijk behoren te weten :evil:
|
Maar dat is het juist dat hebben ze gedaan, de boer wou net gaan oogsten om voedsel te hebben voor zijn dieren hij heeft € 1000 gekregen (€ 300 zigeuners, de rest gemeente) maar 'k denk da hij daar niet ver mee gat komen, ik vind dat den boerenbond daar is me zijn zwaarste tractors moet overrijden, ze staan wel zonder afspraak op privé-eigendom en de politie die staat erbij en kijkt ernaar, als jij u met een mobilhome 1 dag op een parking aan de kust durft te zetten zit er een PV onder u ruitenwisser
|
Van mij mogen die mensen ook gaan staan waar ze willen, maar dan mogen scoutsgroepen en dergelijke dat ook. En dan mag ik ook gaan wildkamperen.
|
De hoogste tijd dat die boer eens wat gier over zijn land gaat uitrijden. Bij voorkeur varkens- of kippestront, want die stinkt het hardst.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze hebben 300 euro betaald voor hun schade, trouwens. Dat is NIKS. Dat dekt totaal de kosten niet, langs geen kanten. Ik vind dat getuigen van een oneindige arrogantie. Ze zeggen van zichzelf dat ze 'op reis' zijn maar je kan niet verwachten dat je voor nog geen 1 euro per persoon eventjes een week ongevraagd op iemands weiland mag verblijven. De "gastheer" uitschelden voor nazi is ook niet zo respectvol. Ik zou ze toch niet in m'n tuin willen. Wil jij ze op je terras? |
Citaat:
(tot in de jaren tachtig deden milieumisdadigers dit op vrijkomende percelen om hun zwijnemest gewoon kwijt te raken,maar dat was een ander verhaal dat gelukkig gesloten is) |
Citaat:
Dat weten we niet ;-) Wees echter gerust,het wedervaren van een horde bedevaarders,de kost van stationering op goed hooiland enz... zal geen onderwerp van de gesprekken vormen.... oef :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind toch dat mensen fundamenteel het recht hebben om ongenode gasten te weigeren op hun eigendom. Ik kijk uit naar de argumenten van de mensen die me hierin ongelijk geven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be