Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Flater VTM Sekkaki : welke reactie tegen VTM is gepast ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142056)

De schoofzak 29 juli 2010 07:38

Flater VTM Sekkaki : welke reactie tegen VTM is gepast ?

VTM heeft de goegemeente in Vlaanderen bestookt met een vals bericht.
In de media geldt nochtans een regel: checken en dubbel-checken is de basis voor fatsoenlijke journalistiek.
En fatsoenlijke nieuwsgaring, dat is toch iets waar wij in een beschaafd (kuch) land recht op hebben.

Welke is de gepaste reactie op zoiets ?

Moet er niet zoiets bestaan als "oplichting van gans de maatschappij", en waarvoor VTM veroordeeld zou worden tot een fikse geldboete ?

Herr Flick 29 juli 2010 07:46

Nee laat ze een maand lang alle films uitzenden zonder reclame tussen, ... doen ze ons nog een plezier ook...

hurricane 29 juli 2010 07:50

De berichtgeving op VTM is gericht op sensatie. Dat is nu eenmaal het format van de zender.
Niet naar kijken lijkt me het gepaste antwoord.
Doe ik al jaren niet meer.

Fozzie 29 juli 2010 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4896122)
In de media geldt nochtans een regel: checken en dubbel-checken is de basis voor fatsoenlijke journalistiek.
En fatsoenlijke nieuwsgaring, dat is toch iets waar wij in een beschaafd (kuch) land recht op hebben.

Welke is de gepaste reactie op zoiets ?

Moet er niet zoiets bestaan als "oplichting van gans de maatschappij", en waarvoor VTM veroordeeld zou worden tot een fikse geldboete ?

Oei, maar dan ga je de RTBF ook wel serieus moeten straffen met hun compleet gelogen extra nieuwsuitzending over de Vlaamse onafhankelijkheid ;-)

De schoofzak 29 juli 2010 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 4896231)
Oei, maar dan ga je de RTBF ook wel serieus moeten straffen met hun compleet gelogen extra nieuwsuitzending over de Vlaamse onafhankelijkheid ;-)

OK, dat was ik vergeten in mijn vraagstelling, maar het is natuurlijk vanzelfsprekend: de frankofwiete media behouden hun immuniteiten en voorrechten.

Bob 29 juli 2010 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4896135)
De berichtgeving op VTM is gericht op sensatie. Dat is nu eenmaal het format van de zender.
Niet naar kijken lijkt me het gepaste antwoord.
Doe ik al jaren niet meer.

En die van de vrt is dan weer gericht op hersenspoeling.
Misschien naar de nos kijken.

elsina 29 juli 2010 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4896122)

?

Tegenwoordig overal zo.

Ziehier wat ik op de facebook pagina van radio Nostalgie lees.

Reactie van een luisteraar
Citaat:

Kurt Vansevenant Het NIEUWS is niet altijd juist van radio NOSTALGIE !!! zoals van het voetbalsport wk2010

Reactie van Nostalgie

Citaat:

Radio Nostalgie het nieuws hoeft niet juist te zijn. We zijn namelijk geen openbare omroep
:-(

Scherven A. Mok 29 juli 2010 11:38

Mogen we weten waar het over gaat ?

De schoofzak 29 juli 2010 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4896458)
Mogen we weten waar het over gaat ?

Tuurlijk.

Ik herlees de titel, en vermoed dat je niet weet wat VTM wil zeggen.
VTM is de Vlaamse Televisie Maatschappij, een nationale private televisiezender in Vlaanderen.
Zij beschikken over een nieuwsdienst die meermaals dagelijks de Vlaming inlicht over politieke en maatschappelijke evoluties en gebeurtenissen.

Zijt ge nu mee ?

Cdude 29 juli 2010 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4896660)
Tuurlijk.

VTM is de Vlaamse Televisie Maatschappij, een nationale private televisiezender in Vlaanderen.
Zij beschikken over een nieuwsdienst die meermaals dagelijks de Vlaming inlicht over politieke en maatschappelijke evoluties en gebeurtenissen.

Zijt ge nu mee ?

*diepe zucht*

Draai niet zo rond de met met gezever en zeg ons welk "vals bericht" VTM verspreid heeft. :roll:

De schoofzak 29 juli 2010 13:25

via de Wiki vind je over Sekkaki:
Citaat:

In de gevangenis van Brugge ontsnappen drie gangsters, waaronder Ashraf Sekkaki, per helikopter
In een andere draad op dit forum, vind je over Sekkaki dat volgens VTM hij zou veroordeeld zijn in Marokko, voor diverse feiten ook in Vlaanderen gepleegd, tot 30 jaar staatslogement all inclusive.

guido 007 29 juli 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4896128)
Nee laat ze een maand lang alle films uitzenden zonder reclame tussen, ... doen ze ons nog een plezier ook...

Dat zou pas een maatregel zijn. Tussen twee films of programma's mogen ze voor mijn part een uur reclame maken, maar een uitzending van 35 minuten twee- tot driemaal onderbreken is van het goede veel teveel.

solidarnosc 29 juli 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4896128)

Ach zo zenden ze tegenwoordig films uit op VTM. :lol:;-)

guido 007 29 juli 2010 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4896326)
En die van de vrt is dan weer gericht op hersenspoeling.
Misschien naar de nos kijken.

Het beste zelf journalist spelen.

guido 007 29 juli 2010 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4896259)
OK, dat was ik vergeten in mijn vraagstelling, maar het is natuurlijk vanzelfsprekend: de frankofwiete media behouden hun immuniteiten en voorrechten.

:lol: Yep :lol:

Figy 31 juli 2010 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4897381)
Ach zo zenden ze tegenwoordig films uit op VTM. :lol:;-)

Ja tussen 2 reclameblokken door is er soms een fragment te ontdekken.

roger verhiest 31 juli 2010 19:24

Weer een aktie van Woestijnvis

Scherven A. Mok 31 juli 2010 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4896660)
Tuurlijk.

Zijt ge nu mee ?

Neen. Ik weet wat VTM is. Zo lomp ben ik nu ook weer niet. Wat een Sekkaki is wist ik echter niet. Allé, ondertussen wel. Google he.

speurneus 1 augustus 2010 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4900879)
Neen. Ik weet wat VTM is. Zo lomp ben ik nu ook weer niet. Wat een Sekkaki is wist ik echter niet. Allé, ondertussen wel. Google he.

trek het je niet aan onze schoofzak heeft waarschijnlijk zijn pilletje vergeten te nemen vandaag vandaar dat hij zo warrig overkomt.;-)

AsGardSGO 1 augustus 2010 17:57

Weet nog een betere en effectievere oplossing: geen TV meer kijken verdomme!
Ik doe dat al 3 jaar niet meer en ik mis NIKS!
Dat ze hun overprijsde rommel en hun sensatiezucht in hun gat steken! De dingen die ik kijk haal ik van het net waarvoor ik wél graag maandelijks betaal!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be