Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Lubbers onthult PVV-afkeur van koningin (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142067)

Egmond Codfried 29 juli 2010 13:11

Lubbers onthult PVV-afkeur van koningin

Wat achtergrond weetjes uit de Nederlandse media. Het mag echter duidelijk zijn op welke ...caust wij afstevenen.

Citaat:

Koningin drukt duidelijke stempel op formatie

De koningin is geen voorstander van de PVV in de regering. Peter Rehwinkel, staatsrechtdeskundige en burgemeester van Groningen zegt in Nova dat ze duidelijk haar stempel drukt op de formatie. Dat wordt volgens hem nu helder doordat Lubbers openlijk aan haar refereert.

De koningin stelde vertrouwelingen Tjeenk Willink en Ruud Lubbers aan als informateur. Beide gaven eerder al aan geen voorstander te zijn van de PVV in de regering. Volgens Rehwinkel zijn er duidelijkere aanwijzingen voor de voorkeur van de koningin.

"Gelijk vanaf het begin volgde ze het advies van Rosenthal niet op om twee informateurs te benoemen..Toen kwam ze met Tjeenk Willink en daarna was er ook een soort van informele voorkeur om Rutte een rol te gunnen. En Lubbers heeft heel uitdrukkelijk bekend dat de koningin dat te vroeg vond uit vrees dat Rutte zou worden afgebrand. […] Het is eerder gebeurd dat Lubbers duidelijk voor de koningin sprak, maar die opvattingen niet duidelijk aan haar toeschreef. Dat deed hij [tijdens zijn informateurspeech] wel en dat vond ik opvallend."
http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/-58404bdb16/

Citaat:

PVV Den Haag jaagt op kunstsubsidies […]

Aan wie De Graaf zijn 85 brieven heeft gestuurd, wil hij niet zeggen. „Maar het gaat om een eerlijke, uitgebreide steekproef onder diverse culturele organisaties.” Eén voorbeeld wil hij wel noemen: de stichting Iedul-Fitr, die vorig jaar tijdens de ramadan een ‘stadsiftar’ organiseerde in het Atrium van het Haagse stadshuis. „Die stichting kreeg 57.000 euro subsidie, maar willen we dat aanhangers van een kwaadaardige religie feestvieren in ons stadshuis?”[…]
Nou ja!: http://www.hethaagseblog.nl/wp-conte...01/beatrix.JPG

http://weblogs.nrc.nl/cultuurblog/20...unstsubsidies/

backfire 29 juli 2010 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4896701)

Wat achtergrond weetjes uit de Nederlandse media. Het mag echter duidelijk zijn op welke ...caust wij afstevenen.

Kan je dit even uitleggen, aub?

Egmond Codfried 29 juli 2010 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4896804)
Kan je dit even uitleggen, aub?

http://forum.politics.be/showpost.ph...53&postcount=1

backfire 29 juli 2010 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4896840)

Gedverdekke!

Sus Iratus 29 juli 2010 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4896847)
Gedverdekke!

Egmond Frietkot is er heilig van overtuigd dat de regeringen in Europa bij wijze van spreken al druk bezig zijn met de aanleg van hoge-snelheidspoorlijnen richting Polen, als deel van een grootscheepse voorbereiding tot iets wat uiteindelijk zal resulteren in een negercaust, een homocaust, een moslimcaust, een brildragendencaust en weet ik nog meer wat voor causten hij in gedachten heeft.

backfire 29 juli 2010 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4896873)
Egmond Frietkot is er heilig van overtuigd dat de regeringen in Europa bij wijze van spreken al druk bezig zijn met de aanleg van hoge-snelheidspoorlijnen richting Polen, als deel van een grootscheepse voorbereiding tot iets wat uiteindelijk zal resulteren in een negercaust, een homocaust, een moslimcaust, een brildragendencaust en weet ik nog meer wat voor causten hij in gedachten heeft.

Wel, op de E19 zijn ze toch al aan een HST-lijn aan het werken, hé. Ik zou dus maar met twee woorden spreken.
'k Vind het toch interessant effe te ouwehoeren over racisme.

edit: ondertussen heb ik al afgehaakt. Ik heb blijkbaar een 'zeer vreemde persoonlijkheid met weinig zin voor realiteit en proporties'.

Egmond Codfried 29 juli 2010 15:02

nnn

Egmond Codfried 29 juli 2010 15:04

backfire 29 juli 2010 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4896913)

Ouw taart met nazi-sympathieën, die past toch perfect in de kraam van de PVV?

Sus Iratus 29 juli 2010 15:12

Kom, laat ik ook eens iets uit mijn plakboek plaatsen:

Egmond Codfried 29 juli 2010 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4896928)
Ouw taart met nazi-sympathieën, die past toch perfect in de kraam van de PVV?

Beatrix was vroeger een heel mooie vrouw en is nog erg charmant. En ze draagt mooie hoeden.

Derk de Tweede 29 juli 2010 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4897217)

Beatrix was vroeger een heel mooie vrouw en is nog erg charmant. En ze draagt mooie hoeden.

En ze zong vroeger in een beatkoor, luister maar eens:

Beatrix, Claus, Pieter en Irene met beatbiet melodie

https://www.yousendit.com/dl?phi_act...RndoMlUwTVE9PQ

liberalist_NL 29 juli 2010 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4896873)

:rofl:

Elk bericht wat jij schrijft is een gift van baby Jezus. ;-)

liberalist_NL 29 juli 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4897217)

Maar wel getrouwd met 'ne Duutsche. Nog meer bewijs voor uw Holocaustvoorspelling.

Fozzie 29 juli 2010 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4897998)
Maar wel getrouwd met 'ne Duutsche. Nog meer bewijs voor uw Holocaustvoorspelling.

Ja, moedig hem vooral aan! ;-)

Sus Iratus 30 juli 2010 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4897998)

Zelfs getrouwd met een Duytscher die nog bij die padvindersclub van den Dolf zat.

Als dat geen bewijs voor een komende negercaust is, weet ik het niet meer.

Felix (be) 30 juli 2010 09:37

Hamas, Hamas, alle Joden aan het :oops:

Fozzie 30 juli 2010 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4896701)

Koningin drukt duidelijke stempel op formatie

De koningin is geen voorstander van de PVV in de regering. Peter Rehwinkel, staatsrechtdeskundige en burgemeester van Groningen zegt in Nova dat ze duidelijk haar stempel drukt op de formatie. Dat wordt volgens hem nu helder doordat Lubbers openlijk aan haar refereert.

De koningin stelde vertrouwelingen Tjeenk Willink en Ruud Lubbers aan als informateur. Beide gaven eerder al aan geen voorstander te zijn van de PVV in de regering. Volgens Rehwinkel zijn er duidelijkere aanwijzingen voor de voorkeur van de koningin.

"Gelijk vanaf het begin volgde ze het advies van Rosenthal niet op om twee informateurs te benoemen..Toen kwam ze met Tjeenk Willink en daarna was er ook een soort van informele voorkeur om Rutte een rol te gunnen. En Lubbers heeft heel uitdrukkelijk bekend dat de koningin dat te vroeg vond uit vrees dat Rutte zou worden afgebrand. […] Het is eerder gebeurd dat Lubbers duidelijk voor de koningin sprak, maar die opvattingen niet duidelijk aan haar toeschreef. Dat deed hij [tijdens zijn informateurspeech] wel en dat vond ik opvallend."

http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/-58404bdb16/

Staatshoofden die op een ondemocratische manier aan de macht gekomen zijn horen zich politiek neutraal op te stellen, anders zijn ze onbekwaam om te regeren (los van het feit of ik de PVV nu wel of niet genegen ben).

Als Beatrix van Oranje zich wil mengen met de politiek, dan moet ze maar mee doen aan de verkiezingen.

Monarchien gaat duidelijk niet samen met democratie.

Mahalingam 30 juli 2010 11:47

Als een rode draad loopt door de eeuwen geschiedenis van de Nederlanden de kwestie met het huiis van Nassau. Altijd wilden die meer te vertellen hebben dan De Staten wilden.
En wat kregen we na de Bataafse Republiek? Weer een koning toegewezen van het huis van Nassau. (ook Belgié werd een koningshuis toebedeeld)
En na de oorlog wilde de toenmalige koningin de geleide democratie, afschaffing van het 'constitutionele' van de monarchie en kandidaten allleen met goedkeuring van de Koning. Enz.
Dat is anders gelopen maar nog steeds probeert het koningshuis macht naar zich toe te trekken. Soms valt dat op, b.v. na de verkiezingen.

Egmond Codfried 31 juli 2010 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4896847)
Gedverdekke!

Geen nood lieverd, achteraf mag je toch beweren'wij hebben het niet geweten.'

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be