![]() |
Vrijspraak voor eigenaar die inbreker driedubbele kaakbreuk slaat
Citaat:
Het is eigenlijk jammer dat zoiets voor de rechter moet komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in feite moeten dieven een verzekering nemen voor hun beroepsrisico's, en moeten zij zorgen dat hun kosten daardoor betaald worden
|
Citaat:
|
Dekt dat ook inkomensverlies... ?
|
Ze bestaan dus nog, rechters die daadwerkelijk recht spreken.
|
Lach maar niet te vroeg, het beroepshof zal de inbreker vrijspreken en hem een gepaste schadevergoeding toekennen.
De mensen die denken dat ze iemand in het gasthuis mogen slagen gaan rare teuten trekken. |
Dus het is eerder de burger die moet een verzekering afsluiten tegen het mishandelen van de misdadiger die zijn eigendom aanvalt ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is dus ook als je met inbrekers te doen hebt. De enige reden dat de correctionele rechtbank zo'n belachelijke uitspraken kan doen is omdat ze hun vonnis niet eens moeten motiveren. Het beroepshof moet dat wel en die zullen dus het correctionele vionnis vernietigen. |
Citaat:
Geloof me maar, "ik heb zijn kaak in frut vaneen geslagen omdat hij inbreker is", dat komt niet goed op het beroepshof. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En kom niet af van de man is een inbreker, die vlieger gaat niet op alvorens de man door het beroepshof is veroordeeld. |
Citaat:
|
Citaat:
inbreker wou wegvluchten en is dus geen gevaar voor de neerpeltenaar z'n integriteit. Die heeft dus, zuiver juridisch gezien, geen recht om de inbreker zijn kaak te breken. moreel ethisch mag m'n de dader de rolstoel inkloppen en er een chronische pijnpatient van maken maar dat is mijn eigen mening |
Citaat:
Men mag op heterdaad betrapte criminelen in bedwang houden... Anders moet er maar een advocaat 'onweerstaanbare dwang' (om te meppen) als argument op tafel leggen...dit MOET ten alle prijze een vrijspraak worden.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be