Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ik kan Nederland niet uit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142139)

Hertog van Gelre 31 juli 2010 13:01

Ik kan Nederland niet uit

Toen ik wegging zag alles er nog florissant uit en men verzekerde mij dat ik rustig weg kon gaan. Nederland zou wereldkampioen worden, we zouden een stralende Paars-Plus-regering krijgen, en nu?
1. We verliezen de finale;
2. We stevenen af op een rechtse minderheidsregering met gedoogsteun van de PVV (!);
3. De friet wordt duurder.

Ik kan ook niets aan ze overlaten, stelletje prutsers!

Henri1 31 juli 2010 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4900214)
Toen ik wegging zag alles er nog florissant uit en men verzekerde mij dat ik rustig weg kon gaan. Nederland zou wereldkampioen worden, we zouden een stralende Paars-Plus-regering krijgen, en nu?
2. We stevenen af op een rechtse minderheidsregering met gedoogsteun van de PVV (!);

Niet tevreden dus ?

knipptics 31 juli 2010 14:14

Lijkt me nochtans het ultieme 'wapen' van de burger : massaal het land verlaten.

Weezer 31 juli 2010 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knipptics (Bericht 4900319)
Lijkt me nochtans het ultieme 'wapen' van de burger : massaal het land verlaten.

http://www.ad.nl/ad/nl/2504/Binnenla...-regeren.dhtml

Egmond Codfried 31 juli 2010 14:37

De nationale realiteiten veranderen per minuut en een land die normaal gezien wordt als een hel op aarde kan per minuut voor anderen in een paradijs veranderen omdat hun eigen nationale realiteit in een hel veranderde. Niet iedereen kan vluchten. Mensen die vluchten zijn beter opgeleid en hebben wat geld, om te kunnen vluchten en zich nog en tijdje staande te houden in het ontvangende land. Maar als men bijv de Surinamers reeds nu attent maakt op het nieuwe holocaust kabinet, zo dat sommigen hun spaarcenten en lijf en leden en hun kinderen in veiligheid kunnen brengen, is dat een gedeeltelijke oplossing. Hen moet de ogen geopend worden van dat zij leven tussen mensen die genocide normaal vinden, behoudens de twee en drie goeden, die verder geen poot zullen uitsteken.

Sus Iratus 31 juli 2010 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried (Bericht 4900348)
Maar als men bijv de Surinamers reeds nu attent maakt op het nieuwe holocaust kabinet, zo dat sommigen hun spaarcenten en lijf en leden en hun kinderen in veiligheid kunnen brengen, is dat een gedeeltelijke oplossing. Hen moet de ogen geopend worden van dat zij leven tussen mensen die genocide normaal vinden, behoudens de twee en drie goeden, die verder geen poot zullen uitsteken.

:rofl::lolabove: :rofl:

Het is maar goed dat dit in K&K staat, hoewel de schrijver dezes al eerder in alle ernst soortgelijke opmerkingen elders op het forum heeft gemaakt.

Hertog van Gelre 31 juli 2010 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4900294)
Niet tevreden dus ?

Neen, natuurlijk ben ik niet tevreden. Ik wil op vakantie kunnen en het land in vertrouwen achterlaten aan mijn medewerkers. Nu moet ik weer ingrijpen. Aan de finale valt niets meer te doen maar het kabinet en de friet kan ik nog terugdraaien.

Zwartengeel 31 juli 2010 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 4900334)

En ik die dacht dat 'gaan lopen' typisch Vlaams gedrag was. :|

Adam Smith 31 juli 2010 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4900469)
Neen, natuurlijk ben ik niet tevreden. Ik wil op vakantie kunnen en het land in vertrouwen achterlaten aan mijn medewerkers. Nu moet ik weer ingrijpen. Aan de finale valt niets meer te doen maar het kabinet en de friet kan ik nog terugdraaien.

Frites? Hoe wilt u de aardappeloogst gaan veranderen?:roll:

filosoof 31 juli 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4900498)
En ik die dacht dat 'gaan lopen' typisch Vlaams gedrag was. :|

Philippe L'hiver ging naar Namibië vertrekken en Alexandra Colen was aan 't aarzelen tussen Canada, de USA, Australië of Nieuw Zeeland, indien mijn geheugen juist is.
Kreeg iemand een ansichtkaartje van één van hen?

Jazeker 31 juli 2010 17:15

Citaat:

:cheer:

Die vent blijft me verbazen. Die kalmte terwijl het kookt in hem...

Zwartengeel 31 juli 2010 17:22

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4900536)
Philippe L'hiver ging naar Namibië vertrekken en Alexandra Colen was aan 't aarzelen tussen Canada, de USA, Australië of Nieuw Zeeland, indien mijn geheugen juist is.
Kreeg iemand een ansichtkaartje van één van hen?

AWACKAWACKAWACKAWACKAWACKA!!!!

PJIEUWIEUWIEUWIEUWIEUWIEUW!!!!

Bijlage 70889

Ratatosk 31 juli 2010 17:31

Citaat:

Dat Nederland de finale verliest is een traditie, de PVV komt niet in de regering. We kunnen zeggen dat alles bij het oude is gebleven. Dat de friet ( patat in het nederlands) duurder wordt is een zegen. misschien dat de Nederlanders op deze manier de lekkere vlaamse frietjes ontdekt.

Adam Smith 31 juli 2010 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 4900610)
Dat Nederland de finale verliest is een traditie, de PVV komt niet in de regering. We kunnen zeggen dat alles bij het oude is gebleven. Dat de friet ( patat in het nederlands) duurder wordt is een zegen. misschien dat de Nederlanders op deze manier de lekkere vlaamse frietjes ontdekt.

Aangezien die afhankelijk zijn van dezelfde aardappeloogst, zal ik, als ik u was me maar voorbereiden op het feit dat frites in Vlaanderen en de rest van België ook wel eens duurder kan worden. 8-)

Jazeker 31 juli 2010 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4900600)

Bijlage 70889

*proest*

:rofl:

Jazeker 31 juli 2010 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 4900610)

Na een rit van 2 tot 3 uur zullen die niet meer zo knapperig en lekker zijn. :?

Adam Smith 31 juli 2010 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4900695)
Na een rit van 2 tot 3 uur zullen die niet meer zo knapperig en lekker zijn. :?

2 tot 3 uur? Ik woon op 5 minuten rijden met de auto van de grens:-P.

Hertog van Gelre 31 juli 2010 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4900526)
Frites? Hoe wilt u de aardappeloogst gaan veranderen?:roll:

Wacht maar af.

Henri1 31 juli 2010 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4900600)

Bijlage 70889

kijk maar uit, dat spelletje is verslavend.

Henri1 31 juli 2010 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4900620)
Aangezien die afhankelijk zijn van dezelfde aardappeloogst, zal ik, als ik u was me maar voorbereiden op het feit dat frites in Vlaanderen en de rest van België ook wel eens duurder kan worden. 8-)

Aan de patatten ligt het dus niet dat de Nederlandse frieten ondermaats zijn.

De vraag is: Gaat deze hint helpen ? ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be