Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vera Dua (Groen!) - 17 tot 23 mei (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=24)
-   -   groen en de jeugd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14219)

krostif 20 mei 2004 12:59

ik ga er vanuit dat ik groen 'ben', weliswaar niet in hart en nieren. Ik kan me grosso modo vinden in het programma waar jullie mee naar de verkiezingen trekken. Op vlaams vlak ben ik echter zeer nieuwsgierig hoe jullie tegenover het georganiseerde jeugdwerk en jeugdbewegingswerk staan. De koepels van het jeugdwerk gaan gebukt onder financiƫle beknottingen en overreglementering. Toch vertegenwoordigen wij (het jeugdbewegingswerk) met z'n allen samen meer dan 200.000 jongeren. Deze jongeren blijken dan ook nog na het doorlopen van een jeugdbewegingsparcours meer democratisch ingesteld en meer vrijdenkend te zijn (cfr. Elchardus VUB). Politici die het VB-arrest bejammeren en stellen dat er een politiek antwoord gevonden moet worden hebben in mijn ogen ongelijk, ze hebben al 13 jaar de tijd gehad om dat antwoord te zoeken, een mlaatschappelijk antwoord lijkt me relevanter en dan zijn de jeugdbewegingen en andere vormen van jeugdwerk een plaats bij uitstek om een relevant antwoord te vormen op individualisering, sociale decontrole en segmentering (zowel horizontaal als verticaal) in onze samenleving.

In't kort, hoe staat groen tegenover de georganiseerde jeugd, wat mogenwij van jullie verwachten?

Vera Dua 20 mei 2004 13:13

Geachte,

U zult beslist opgemerkt hebben dat Jong Groen in de persoon van Tinne Vanderstraeten een vooraanstaande rol speelt in deze campagne. Dat is natuurlijk niet toevallig. Groen! is altijd de partij van de jongeren geweest. Jongerenbewegingen zijn bij uitstek de voedingsbodem van openheid, diversiteit en verdraagzaamheid. Dat zijn uitgerekend de kernwoorden van ons programma. Daarom zullen we onze steun blijven betuigen, niet alleen in woorden maar ook met de nodige mogelijkheden tot omkadering en werking. Ook belangrijk voor jongeren is de aandacht die er moet gaan naar jeugdterwerkstelling. Daarom lopen we ook niet warm om 65-plussers aan het werk te houden, want ze nemen arbeidsplaatsen in beslag die naar de jeugd zouden kunnen gaan. Een ander probleem voor jongeren is wonen. Door de stijgende prijzen is het haast onmogelijk om een eigen stek te vinden. Niet alleen moet dat opgevangen worden door maatregelen die de marktprijs reguleren, maar moet er ook een juridische vorm gevonden worden waarin jongeren samen kunnen huizen en daar de verantwoordelijkheid ook van delen, het zogenaamde friends-wonen.

Vera Dua

zorroaster 22 mei 2004 00:49

Opmerkelijk dat u blijkbaar de tekst van Krostif niet eens gelezen hebt zo te zien. Hij heeft het over het jeugdwerk en jeugdbewegingen, en u begint over Jong-Groen! en betaalbaar wonen...

Vier jaar Groen! heeft de jeugdbewegingen nochtans geen goed gedaan. Door het VEN (een loffelijk initiatief, maar veel te veel met de ruwe borstel) zijn tal van kampplaatsen verdwenen in gans Vlaanderen. Jeugdbewegingen moeten uitwijken naar Duitsland, Walloniƫ of Frankrijk om nog een geschikt heem te vinden met bespeelbaar groen errond.

Was het nu echt niet mogelijk om voor kampplaatsen een uitzondering te maken? Zij vervuilen niet, zij worden maar zeer sporadisch (en quasi nooit in het broedseizoen) bewoond en zijn architecturaal onopvallende niemandalletjes.

krostif 22 mei 2004 01:42

gegroet KSA lier, blijkbaar zijn de KSA'ers het meest actief op politiek vlak

eddy devliegere 22 mei 2004 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Was het nu echt niet mogelijk om voor kampplaatsen een uitzondering te maken? Zij vervuilen niet, zij worden maar zeer sporadisch (en quasi nooit in het broedseizoen) bewoond en zijn architecturaal onopvallende niemandalletjes.

en ze zorgen ook voor meer milieubewustwording bij de jongeren

Bakkebaard 22 mei 2004 16:21

Wat primeert eigenlijk bij Groen!? Meer natuur ten nadele van de bedrijfswereld of omgekeerd? Of wilt u het hand in hand laten gaan met elkaar. Wat mij wel moeilijk lijkt want als u meer groen wilt in de stad, hoe kan een bedrijf zich dan uitbreiden?

zorroaster 22 mei 2004 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krostif
gegroet KSA lier, blijkbaar zijn de KSA'ers het meest actief op politiek vlak

Ah zo, van welke loot van de KSA-stam ben jij afkomstig?

RubieZone 23 mei 2004 12:53

Ik ben volledig voorstander van de partij Groen! Dit is nog het enige alternatief die we nog hebben in de Vlaamse & Nationale politiek...

Maar vaak moeten we Groen! verdedigen!

De vraag: wat doet Groen! voor de jeugd vind ik en anderen belangrijk!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be