Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   ING beperkt de opvraaglimiet aan bankautomaten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142209)

Gun 3 augustus 2010 11:31

ING beperkt de opvraaglimiet aan bankautomaten

Here we go ... de eerste ingreep die de toegang tot uw electronisch geld limiteert ...

Citaat:

ING beperkt de opvraaglimiet aan bankautomaten voor 60-plussers tot 1.000 euro per week.

De opvraaglimiet aan bankautomaten wordt vanaf 11 augustus voor 60-plussers beperkt tot 1.000 euro per week. Voorheen was dat 2.500 euro.
Eens dit aanvaard zullen we stap voor stap gelimiteerd worden tot we geen toegang meer hebben tot onze eigen centen ... hou de cash in uw bezit, betaal met baar geld ...

Savatage 3 augustus 2010 11:42

So? Ze kunnen toch gewoon naar binnen gaan en maandelijks 25.000 euro opvragen.

MIS 3 augustus 2010 11:53

Citaat:

Eens dit aanvaard zullen we stap voor stap gelimiteerd worden tot we geen toegang meer hebben tot onze eigen centen ... hou de cash in uw bezit, betaal met baar geld ...
De trend is gezet, de angst zal steeds groter worden. Het einde van een tijdperk.

Thomas- 3 augustus 2010 12:00

Dit geeft me toch ook maar een dubbel gevoel, lijkt mij dat het hier vooral ING is die zichzelf probeert te beschermen.

MIS 3 augustus 2010 12:11

Citaat:

Dit geeft me toch ook maar een dubbel gevoel, lijkt mij dat het hier vooral ING is die zichzelf probeert te beschermen.
Tegen wie of wat, tegen zichzelf ? Hebben ze voorkennis van iets dat wij nog niet weten ?

gertc 3 augustus 2010 12:51

Vanwaar komt dat citaat? Waarom alleen voor 60-plussers?

Scherven A. Mok 3 augustus 2010 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 4905071)
Vanwaar komt dat citaat? Waarom alleen voor 60-plussers?

Mijn oom D. Het die bij ING werkt heeft me verteld dat het is omdat nogal wat zestigers die pas de laatste jaren de automaat beginnen gebruiken geregeld denken Belgisch geld af te halen en dan onmiddellijk terug aan het loket willen storten als hun frank valt dat er euro's uit de automaat komen. Ze hebben dan plots 100 000 frank in hun pollen ipv 2500 of 2000 frank.

MIS 3 augustus 2010 13:07

Citaat:

Mijn oom D. Het die bij ING werkt heeft me verteld dat het is omdat nogal wat zestigers die pas de laatste jaren de automaat beginnen gebruiken geregeld denken Belgisch geld af te halen en dan onmiddellijk terug aan het loket willen storten als hun frank valt dat er euro's uit de automaat komen. Ze hebben dan plots 100 000 frank in hun pollen ipv 2500 of 2000 frank.
Probleem alweer opgelost, redenering is begrijpelijk.

fox 3 augustus 2010 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4905080)

Dan lijkt het me logischer dat ze de daglimiet zouden aanpassen in plaats van de weeklimiet.

Mij lijkt het eerder een ingreep om het betalen met bankcontact te stimuleren in plaats van afhalen en dan cash betalen in de winkel.

MIS 3 augustus 2010 13:13

Citaat:

Dan lijkt het me logischer dat ze de daglimiet zouden aanpassen in plaats van de weeklimiet.
Toch weer niet zo een redelijke redenering dan.

Scherven A. Mok 3 augustus 2010 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4905090)

Mij lijkt het eerder een ingreep om het betalen met bankcontact te stimuleren in plaats van afhalen en dan cash betalen in de winkel.

Dat zou ook kunnen. Oom D. Het is namelijk imaginair. :-D

MIS 3 augustus 2010 13:19

Citaat:

Dat zou ook kunnen. Oom D. Het is namelijk imaginair
Bedoel je dat geld een gedachte is of Oom D ? Of beiden ?

Gun 3 augustus 2010 14:04

Eens alle baar geld geëlimineerd ... wat reeds lang de bedoeling was ... kunnen om 'whatever reason' limieten worden ingevoerd die de burger weerhouden om vrij met zijn geld om te springen ...

fox 3 augustus 2010 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4905170)
Eens alle baar geld geëlimineerd ... wat reeds lang de bedoeling was ... kunnen om 'whatever reason' limieten worden ingevoerd die de burger weerhouden om vrij met zijn geld om te springen ...

Maar enfin, dat zijn toch gewoon standaardlimieten die opgesteld worden. Je kan deze simpelweg laten verhogen na een bezoekje aan de bank. Maar nee, daar denken we best niet aan, we diepen nog maar eens een complottheorietje op.

omaplop 3 augustus 2010 15:06

60-plussers mogen nog maximum 1000 euro per week afhalen!!

ING heeft deze maatregel ingevoerd. Is dat geen discriminatie???

Waarom mogen de mensen hun eigen centen niet naar willekeur gebruiken???

Bovendien beschikken oudere mensen meestal over grotere reserves die ze voor hun oude dag hebben opgespaard.

Ik vind dit droevig, zelfs al geven ze er een draai aan.

Meer en meer worden 60-plussers gediscrimineerd en uitgesloten.

Mijn man werd voor zijn ongevallenverzekering geschorst omdat hij 70 werd en mijn vader werd jaren geleden geschorst voor zijn autoverzekering omdat hij 75 werd. Nochtans stond hij op BM OO .

Is dit allemaal wettelijk??

liberalist_NL 3 augustus 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4904947)
Here we go ... de eerste ingreep die de toegang tot uw electronisch geld limiteert ...

Citaat:

Die wil met de maatregel oudere klanten beschermen tegen fraude en oplichting.
Uit hetzelfde artikel. Maar dat zei u er natuurlijk even niet bij. Ouderen zijn een frequent doelwit van tasjesroof en dergelijke.

fox 3 augustus 2010 15:10

Ja dit mag als daar een gegronde reden wordt voor gegeven door ING. Je kan trouwens als 60-plusser net zoals alle andere mensen, deze limiet laten verhogen bij uw financiële instelling. Dit heeft niets met discriminatie of uitsluiting te maken. Deze mensen kunnen hun geld naar believen door ramen en deuren blijven gooien als ze dat wensen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=142209

Dit topic bestaat trouwens al

nihao 3 augustus 2010 15:14

Klein beetje aan het overroepen ja ?

Het gaat enkel om afhalingen aan automaten; aan het loket verandert er niets.

En het biedt wel een beveiliging tegen overvallen.

Dus.

giserke 3 augustus 2010 15:33

Dat ze die oude rukkers maar wat meer aan banden legggen met hun losbandigheid enzo.

filosoof 3 augustus 2010 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4904947)
Citaat:

ING beperkt de opvraaglimiet aan bankautomaten voor 60-plussers tot 1.000 euro per week.

Eigen geld beheren boven 60 kan niet maar aan 't werk blijven tot 65 kan wél? Je wedde bij ING laten storten ook, uiteraard? 8O
Hoe consequent?
Welke werkgever geeft een verantwoordelijkheid aan iemand die zogezegd zijn eigen geld niet zou kunnen beheren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be