Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Moordaanslag op Ahmadinejad in Iran (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142226)

Eigenzinnig 4 augustus 2010 12:00

Moordaanslag op Ahmadinejad in Iran

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...r-speech.dhtml

Vandaag werd een mislukte aanslag gepleegd op de Iraanse president.

Zou het een inside job zijn ? of zouden enkele andere landen wat 'gesponsord' hebben ?

Derk de Tweede 4 augustus 2010 12:24

Het zou om een rotje gaan en geen granaat.

fox 4 augustus 2010 12:27

Nu is het enkel nog wachten tot de alu-hoedjes dit topic ontdekt hebben.

Derk de Tweede 4 augustus 2010 14:36

Is wel degelijk een aanslag:
http://www.nu.nl/buitenland/2305754/...t-aanslag.html

Ik wens de dader veel sterkte toe.

nihao 4 augustus 2010 14:38

Citaat:

Hij kan Ahmadinejads woordvoerder oproepen als getuige.

longhorn 4 augustus 2010 14:42

Jammer dat het niet gelukt is.

ministe van agitatie 4 augustus 2010 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derek de Tweede

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4906832)

Pleitbezorgers van terrorisme?

Eigenzinnig 4 augustus 2010 14:51

Citaat:

Dan zal het toch geen mossad actie zijn geweest..teveel geklungel..:-D

Eigenzinnig 4 augustus 2010 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4906838)

Een van de belangrijkste kenmerken van terreur is geweld plegen tegen onschuldigen...een aanslag op GW Bush zou ik als een 'politieke' aanslag zien, geen terreurdaad..

ministe van agitatie 4 augustus 2010 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4906846)
Een van de belangrijkste kenmerken van terreur is geweld plegen tegen onschuldigen...een aanslag op GW Bush zou ik als een 'politieke' aanslag zien, geen terreurdaad..

Toen de Rote Armee Fraktion Buback, Ponto en Schleier ontvoerde, 'berechtte' en executeerde, was dat dan terrorisme?

Eigenzinnig 4 augustus 2010 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4906855)
Toen de Rote Armee Fraktion Buback, Ponto en Schleier ontvoerde, 'berechtte' en executeerde, was dat dan terrorisme?

Een politieke aanslag, valt onder 'gewone' zware criminaliteit..dit is wel mijn persoonlijke interpretatie..

Kodo Kodo 4 augustus 2010 15:11

Citaat:

Gelukkig is van Ahmadinedjad geen martelaar gemaakt, en zal de Iraanse jeugd steeds meer afstand blijven nemen van de levensbeschouwing die hij voorstaat.

den dinges 4 augustus 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4906815)
Is wel degelijk een aanslag:
http://www.nu.nl/buitenland/2305754/...t-aanslag.html

Ach, Ahmadinemad is toch niet gewond ...Die dader word wellicht met een enkelband naar huis gestuurd...Een paar uren werkstraf mischien ook nog...

Johan Bollen 4 augustus 2010 15:13

Er is een oficiële ontkenning vanwege Iran dat het om een aanslag zou gaan. Ahmadinejad verscheen blijkbaar gewoon in het voetbalstadium zoals voorzien en handelde zijn speech af zonder te verwijzen naar een aanslag. Het nieuws over de aanslag kwam oorspronkelijk van Al Arabiya TV uit de verenigde Arabische Emiraten.

Stemmingsmakerij van de media vermoed ik. Typisch artikel ook van HLN waar de titel de lading niet dekt. Ik raadt de draadopener aan verder te lezen dat de titels van artikels voordat hij een draad opent.

den dinges 4 augustus 2010 15:13

Citaat:

2

den dinges 4 augustus 2010 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4906838)

In het geval van deze poging een wreedaardig dictator op te ruimen, mag men gerust van een gerechtvaardigde vrijheidsstrijders-actie spreken.

Savatage 4 augustus 2010 15:16

Citaat:

Zo lang zal het wel niet meer duren denk ik.

den dinges 4 augustus 2010 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4906855)

Kijk, het zit zo. Strijders, militanten, staan op en nemen de wapens, voor hun vrijheid of voor een andere zaak die belangrijk is voor hen. Lukken ze er in de gevestigde orde om ver te schoppen en de macht te nemen, dan worden zij de nieuwe heersers, met een glorierijk verleden als vrijheidsstrijder, held van de guerilla enz. Lukken zij niet in hun opzet, dan gaan ze de geschiedenis in als terroristen. En dit los van alle politieke overtuigingen.

Derk de Tweede 4 augustus 2010 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4906894)
Ach, Ahmadinemad is toch niet gewond ...Die dader word wellicht met een enkelband naar huis gestuurd...Een paar uren werkstraf mischien ook nog...

Ik vrees dat hij dit moet bekopen met zijn leven.
Aan de andere kant zijn er in Iran mensen opgehangen die geen geweld gebruikte.
Ik leef daarom meer mee met die Iraanse vrouw die steniging wacht, dan met deze aanslag.

Geert C 4 augustus 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4906896)
Er is een oficiële ontkenning vanwege Iran dat het om een aanslag zou gaan. Ahmadinejad verscheen blijkbaar gewoon in het voetbalstadium zoals voorzien en handelde zijn speech af zonder te verwijzen naar een aanslag. Het nieuws over de aanslag kwam oorspronkelijk van Al Arabiya TV uit de verenigde Arabische Emiraten.

Stemmingsmakerij van de media vermoed ik. Typisch artikel ook van HLN waar de titel de lading niet dekt. Ik raadt de draadopener aan verder te lezen dat de titels van artikels voordat hij een draad opent.

"First rule of politics: never believe anything until it's been officially denied." Jim Hacker :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be