| Robinus V |
5 augustus 2010 23:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk
(Bericht 4909398)
Voor mij leef je met wie je wilt
|
Oké. Mag een verbod op polygamie dan ook opgeheven worden?
Citaat:
(Bericht 4909398)
maar om zulke levenswijzen te gaan onderrichten aan kinderen vind ik zwaar overdreven en niet van toepassing.
|
Voor mij is het niet nodig om in het geheugen van kinderen op te slaan welke levenswijze de beste is. Zij kunnen daar zelf over nadenken en filosoferen.
De kinderen vertellen dat vreemde levenswijzen abnormaal en te vermeiden zijn, zorgt er alleen maar voor dat die kinderen mensen die anders dan de norm zijn gaan uitlachen en discrimineren.
Het verlaagd ook de kans dat die kinderen later een vreemde levensstijl zullen hebben, maar dat is enkel vanwege het feit dat sommigen tegen hun zin de superieure levensstijl gaan beleven, wat zeer ongezond is.
Het is echt niet nodig om een 'norm' te hebben. Vanuit de natuur zullen de meesten sowieso voor de voordeligste stijl voor het voortbestaan van de soort kiezen.
Citaat:
(Bericht 4909398)
Zelfs homoseksuele koppels waarvan men kan stellen dat ze in deze tijd niet meer als een rariteit worden beschouwd zijn een miniscuul percentage dat deel uitmaakt van wat wij het gezin noemen. Voor kinderen is het gezin nog altijd bestaande uit mama en papa en moeten wij dat in naam van de progresiviteit dat beeld veranderen? Ik denk het niet.
|
Moeten wij in de naam van de 'conservativiteit' bepalen wat 'juist' is?
Er hoeft geen wet te zijn voor mij die bepaalt dat in elk boekje of in elke cursus minimaal een bepaald percentage 'rare mensen' vermeld/afgebeeld wordt, maar er hoeft ook geen wet te zijn die dat verbiedt. Apolitiek keur ik het goed dat mensen een breder denken introduceren.
|