Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   kinder misbruik... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142297)

driewerf 7 augustus 2010 12:48

kinder misbruik...

...maar dan eens niet binnen de RKK. ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=At9Ujm7RqU8
http://www.youtube.com/watch?v=QgHVE...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TVmc7iylnIc
http://www.youtube.com/watch?v=qAwP5...eature=related

Piero 7 augustus 2010 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4911606)

Het verschil dat de RKK kinderen geestelijk en soms lichamelijk misbruikt terwijl deze filmpjes zich beperken tot geestelijk misbruik. Het zijn wel de ergste vormen van indoctrinatie die christenen en moslims bewust op kinderen toepassen.

Het Arabische moslimkind is met 10 jaar al klaargestoomd voor de Jihad, de strijd voor Allah. Koranscholen zijn een gevaar voor de vrede in de wereld.

Inno 7 augustus 2010 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 4912275)
Het verschil dat de RKK kinderen geestelijk en soms lichamelijk misbruikt terwijl deze filmpjes zich beperken tot geestelijk misbruik. Het zijn wel de ergste vormen van indoctrinatie die christenen en moslims bewust op kinderen toepassen.

Het Arabische moslimkind is met 10 jaar al klaargestoomd voor de Jihad, de strijd voor Allah. Koranscholen zijn een gevaar voor de vrede in de wereld.

Met christelijke indoctrinatie, hebt u het dan over de Kerk of eerder over Protestanse groeperingen zoals men vooral tegenkomt in de VS en Afrika.

Piero 7 augustus 2010 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4912404)
Met christelijke indoctrinatie, hebt u het dan over de Kerk of eerder over Protestanse groeperingen zoals men vooral tegenkomt in de VS en Afrika.

De filmpjes gaan over de vele evangelische gemeenschappen in Amerika die uitingen zijn van verdwazing. Eén filmpje toont een jongetje van vier jaar met een bord waarop wordt verkondigt dat mensen moeten ophouden te zondigen.

Maar het gaat er nog erger aan toe bij evangelische kerken in een aantal Afrikaanse landen, o.a. Congo. Daar worden jaarlijks tienduizenden kinderen beschuldigt van hekserij en dan vreselijk lichamelijk en geestelijk mishandeld.

filosoof 7 augustus 2010 23:23

Droevig... :-(

Inno 7 augustus 2010 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 4912434)
De filmpjes gaan over de vele evangelische gemeenschappen in Amerika die uitingen zijn van verdwazing. Eén filmpje toont een jongetje van vier jaar met een bord waarop wordt verkondigt dat mensen moeten ophouden te zondigen.

Maar het gaat er nog erger aan toe bij evangelische kerken in een aantal Afrikaanse landen, o.a. Congo. Daar worden jaarlijks tienduizenden kinderen beschuldigt van hekserij en dan vreselijk lichamelijk en geestelijk mishandeld.

Heb je al jesuscamp gezien? Een documentaire hoe ze kinderen brainwashen in die kerken. Triestig.

Ik kon vanuit hier de filmpjes niet openen, sorry. Het is inderdaad crapuleus dat die evangelische kerken die kinderen zo mishandelen. Dat is een problematiek die onderbelicht is.

Piero 8 augustus 2010 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4912482)
Heb je al jesuscamp gezien? Een documentaire hoe ze kinderen brainwashen in die kerken. Triestig.

Ik kon vanuit hier de filmpjes niet openen, sorry. Het is inderdaad crapuleus dat die evangelische kerken die kinderen zo mishandelen. Dat is een problematiek die onderbelicht is.

Ik heb al een aantal documentaires op TV gezien over Jesuscamps en kinderen van 10 jaar die voorganger zijn in evangelische kerkdiensten. Zielig, maar ook bedreigend voor de maatschappij.

Johan Bollen 9 augustus 2010 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 4913464)
Zielig, maar ook bedreigend voor de maatschappij.

Ja. Ik denk zelfs dat men hier bewust poogt een leger van Christelijke fundamentalisten klaar te stomen. Een zeer cynisch en onetisch project. Kijk maar waar het geld van veel van die groepen vandaan komt of welke instructies ze opvolgen. Dat is state department (en private groepen die gelijkaardige politieke doelen hebben).

Ik hoop dat de Katholieke kerk zich niet te veel laat vangen door gelijkaardige praktijken. Het is een van de redenen waarom ik (voorzichtig) geen voorstander ben van de ondergang van de Katholieke kerk...omdat die leegte in de praktijk zal opgevuld worden door dit soort van groepen eerder dan door 'athëisten' of mensen die een meer vreedzame religie volgen, gegeven het geld dat er achter die fundamentalisten zit. Ik heb het nu niet in de eerste plaats over Vlaanderen.

Inno 9 augustus 2010 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4914628)
Ja. Ik denk zelfs dat men hier bewust poogt een leger van Christelijke fundamentalisten klaar te stomen. Een zeer cynisch en onetisch project. Kijk maar waar het geld van veel van die groepen vandaan komt of welke instructies ze opvolgen. Dat is state department (en private groepen die gelijkaardige politieke doelen hebben).

Ik hoop dat de Katholieke kerk zich niet te veel laat vangen door gelijkaardige praktijken. Het is een van de redenen waarom ik (voorzichtig) geen voorstander ben van de ondergang van de Katholieke kerk...omdat die leegte in de praktijk zal opgevuld worden door dit soort van groepen eerder dan door 'athëisten' of mensen die een meer vreedzame religie volgen, gegeven het geld dat er achter die fundamentalisten zit. Ik heb het nu niet in de eerste plaats over Vlaanderen.

Dat klopt Johan. De religieuze leegte die de kerk zal achterlaten indien ze verdwijnt zal ongevuld worden met fundamentalistische splintergroepjes allerhande. Nu zie ik het al in verschillende steden hier in west Vlaanderen dat men aangesproken wordt door verschillende sektes. Momenteel zijn het vooral sukkelaars en eenzamen die zich aangesproken voelen.

Piero 9 augustus 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4914628)

Ik moet toegeven dat ik lang uw mening heb gedeeld. De katholieke kerk zou weerstand kunnen bieden aan de nieuwe militante gelovigen uit Oost en West.
Maar later zag ik meer in de tactiek van ik meen een Gadaffi. In een documentaire werd terloops getoond dat kerkgebouwen van allerlei soort naast elkaar waren geplaatst op een plein. De kerkgangers worden gedwongen om hun opvattingen te relativeren en elkaar te verdragen. Ze toch kunnen moeilijk blijven volhouden dat zij alleen 'de waarheid' bezitten? Zo zouden wij in de stadsplanning de moskee en de RK-kerk en de evangelische kerken allemaal bij elkaar moeten zetten. Wie het niet zint krijgt nergens anders een kerk. Dat zal ze leren.

xrc 9 augustus 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 4914754)
Ik moet toegeven dat ik lang uw mening heb gedeeld. De katholieke kerk zou weerstand kunnen bieden aan de nieuwe militante gelovigen uit Oost en West.
Maar later zag ik meer in de tactiek van ik meen een Gadaffi. In een documentaire werd terloops getoond dat kerkgebouwen van allerlei soort naast elkaar waren geplaatst op een plein. De kerkgangers worden gedwongen om hun opvattingen te relativeren en elkaar te verdragen. Ze toch kunnen moeilijk blijven volhouden dat zij alleen 'de waarheid' bezitten? Zo zouden wij in de stadsplanning de moskee en de RK-kerk en de evangelische kerken allemaal bij elkaar moeten zetten. Wie het niet zint krijgt nergens anders een kerk. Dat zal ze leren.

Dit heeft uw mening veranderd, hoe?

Piero 9 augustus 2010 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 4914806)
Dit heeft uw mening veranderd, hoe?

Ach, ik zag die documentaire en ik dacht dat zal beter werken dan uren redeneren. Meer zit er niet achter. Geen statusverhogende ereplaats voor een kerk of moskee op een heuvel of op een plaats in de stad met lange zichtlijnen. Gewoon heel nederig ergens aan de rand van de stad naast een koopcentrum, of een universiteit, of beter nog naast een hospitaal of begraafplaats.

Amon_Re 10 augustus 2010 11:33

8O

Andro 12 augustus 2010 07:01

Niet enkel alcohol vernietigt puber breinen ook religieuze waanzin.

Mahalingam 12 augustus 2010 10:36

In Denemarken is de schadelijkheid van het rammadannen door kinderen aan de orde gesteld. De vraag aan de Ethische Commissie is of er sprake is van verwaarlozing en/of verhongering. Een vorm van kindermishandeling.

De commissie heeft zich niet bevoegd verklaart. Je kan onze ehtische normen en waarden nu eenmaal niet van toepassing verklaren op Mohammedaanse toestanden.
Her er Khaders angreb på ramadanen
Citaat:

The council's chairman, Peder Agger, told Morgenavisen Jyllands-Posten that he refused to handle the case.
"If we go into this field, regardless of what we think, they we could be accused or politicizing or of going outside our domain," he said.
Blijft de vraag of het ethisch verantwoord is om weg te kijken.

redwasp 21 augustus 2010 18:51

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 4912275)

een draad over hoe sommige protestantse kerken met jonge kinderen omgaan en jij slaagt er in één berichtje in om het toch over de islam te hebben.

is dit een variatie op godwins wet?

vrede,

redwasp

filosoof 21 augustus 2010 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 4936186)
vrede,

een draad over hoe sommige protestantse kerken met jonge kinderen omgaan en jij slaagt er in één berichtje in om het toch over de islam te hebben.

is dit een variatie op godwins wet?

vrede,

redwasp

de forum.politics.be-wet

the_dude 23 augustus 2010 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 4919961)
In Denemarken is de schadelijkheid van het rammadannen door kinderen aan de orde gesteld. De vraag aan de Ethische Commissie is of er sprake is van verwaarlozing en/of verhongering. Een vorm van kindermishandeling.

De commissie heeft zich niet bevoegd verklaart. Je kan onze ehtische normen en waarden nu eenmaal niet van toepassing verklaren op Mohammedaanse toestanden.
Her er Khaders angreb på ramadanen

Blijft de vraag of het ethisch verantwoord is om weg te kijken.

het simpele feit dat kinderen gedwongen worden tot het beleven van een religie is mishandeling.

Xenophon 23 augustus 2010 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4912482)

Als we in de wet hebben staan dat iedereen godsdienstwaanzinnige mag zijn, dan wil dat toch zeggen dat wij, als maatschappij, daar tevreden mee zijn?

Another Jack 23 augustus 2010 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4938449)
Als we in de wet hebben staan dat iedereen godsdienstwaanzinnige mag zijn, dan wil dat toch zeggen dat wij, als maatschappij, daar tevreden mee zijn?

Neen, het wijst er alleen op dat godsdienstwaanzinnigen nog steeds in de meerderheid zijn en dus de lakens uitdelen.

De minderheid niet-gelovigen moet dat tolereren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be