![]() |
Wat na de (eventuele) mislukking?
De laatste tijd duiken steeds meer aanwijzingen op voor een mogelijke mislukking van de communautaire gesprekken. Blijkbaar is er nog hoop, want de gesprekken gaan voort, maar de kans dat alles uiteindelijk zal falen is toch zeer reëel.
Ik vraag mij af: moest dit gebeuren, wat zijn dan nog de mogelijkheden? Wie ziet een uitweg? Ik richt mij vooral tot de Belgischgezinden hier: hoe zien zij de toekomst voor hun geliefde landje in zo'n scenario? |
Ik ben geen Belgischgezinde, maar ik kan u wel verklappen dat ik het aanstaande mislukken van de onderhandelingen met een bakje popcorn onder handbereik volg.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat zien jullie echter als mogelijkheid na het mislukken van de onderhandelingen? Nieuwe verkiezingen of een noodregering zonder N-VA lijken mij zéér onwaarschijnlijk, dat de Vlamingen eindelijk eens iets eenzijdigs zouden doen ook, omdat de Vlaming het lef daarvoor niet heeft. Maar wat gaat er dan gebeuren? Het is toch vreemd om in een land te leven in het midden van West-Europa met een voor niemand duidelijke politieke toekomst? |
Citaat:
Stop de bloedtoevoer naar de federale regering, en het stuk lichaam sterft vanzelf af. |
Citaat:
|
Ik sprak toevallig deze week met een parlementair uit Brussel voor een Franstallige partij. Ik zei dat als de onderhandelingen mislukken NVA nog meer stemmen zou krijgen. Hij beaamde dat. Hij zei eveneens (als lid van een Belgicistische partij!) niet in het voortbestaan van België te geloven.
Ik hoop dat de Vlamingen zich, evengoed als de Franstalligen nu reeds doen, voorbereiden op een splitsing, in plaats van er alleen maar over te 'zagen' en er een door onachtzaamheid verlieslatende zaak van maken voor de bevolking van 'Vlaanderen'. |
Persoonlijk denk ik dat er nieuwe verkiezingen komen. Al snap ik het er het nut niet van. Want als de uitslag weer hetzelfde is dan staan we even ver.
Het enige positieve aan heel deze onderhandelingensoap ,is dat het nu wel duidelijk moet zijn voor de meeste mensen dat er gewoon niet samen te leven valt met de Walen. Zij zeggen wit als wij zwart willen en omgekeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In vlaanderen heerst geen Walenhaat en in Wallonië geen Vlamingenhaat. Lijkt me evident de politiekers te vervangen. |
Citaat:
|
/ [dubbele post]
|
Citaat:
U toont nog eens aan dat er gewoon geen realistisch Belgicistisch scenario bestaat. Het enige wat België in stand kan houden, is het land verder op te breken in het confederalisme. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op dit moment zitten de Franstaligen in een zwakke positie omdat ze meer belang bij het verderbestaan van Beligië hebben dan Vlaanderen maar op het moment Vlaanderen eenzijdig de onafhankelijkheid oproept dan hebben ze niets meer te verliezen en is het Vlaanderen die internationaal op dat moment zich op dus ijs begeeft. |
Citaat:
Jouw vlieger gaat slechts op indien "Bruxelles" een volledig gelijkwaardig gewest zou zijn zoals Wallonië en Vlaanderen. En dat is niet zo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be