![]() |
"Wie niet werkt, verliest uitkering"
Hiermee wil Rotterdam tegen 2014 iedereen aan het werk zien. Iedereen moet werken en zijn steentje bijdragen aan de solidariteit. Weigeraars verliezen hun uitkering.
Wat vindt u van deze harde aanpak? |
Citaat:
Op die manier werkt men volledig de misdaad in de hand. Als ik geen werk heb en geen uitkering krijg zal ik beginnen stelen uit noodzaak. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou de misdadigers, die nu een uitkering krijgen, niet de kost willen geven. |
Citaat:
|
Citaat:
Als men echter een paar duizend "goedkope" arbeiders wenst in te schakelen met een uitkering als loon...dan zitten we terug in de slaventijd. t' is dan ook broodroof tegenover de reguliere bedrijven en werknemers. |
Citaat:
Trouwens ... iedere job aannemen die men je aanbiedt ... 'k weet nog niet goed hoor en 'k weet ook niet of bazen die mensen zo graag aannemen vermits die totaal niet gemotiveerd zijn. En daarbij ... vele jobs hebben eigenlijk een lange opleiding nodig. Verpleging of kraanbestuurder bijvoorbeeld (om er maar twee te noemen) ... deze knelpuntberoepen zal men niet zomaar oplossen door gelijk wie er op af te sturen. |
Citaat:
|
Citaat:
Niets doen zal zeker niets oplossen. |
Citaat:
Ik vond belastingen toch altijd een ergere vorm van broodroof. |
Citaat:
Iemand die niet ziek is, maar lui, die moet een sjot tegen zijn teelballen (m/v) krijgen. Luiaards alleen maar aaien en strelen, daar gaat ge niet veel goeds mee bereiken. Een noeste arbeider kan heel kregelig worden van nietsnutten. |
Citaat:
|
Het strafste aan heel deze zaak vind ik de reactie van VDAB die stelt dat het niet aan te raden valt om mensen te verplichten om te gaan werken want dat je dan ongemotiveerde werknemers krijgt.
Alsof al de mensen die wel een job hebben elke morgen vrolijk lachend en vol motivatie uit hun bed en in de file springen om te gaan werken. Onze maatschappij zit nu eenmaal zo in elkaar dat iedereen in feite verplicht is te gaan werken, zo niet dan bleef 90% van de actieve bevolking wellicht gewoon thuis. |
Citaat:
Bvb: Niet willen werken? Geen uitkering! Dus ze moeten ergens gaan werken. Werken ze daar niet goed? Ontslag! Kan het aangetoond worden dat ze hun ontslag te danken hebben aan hun eigen gebrek aan motivatie? Opnieuw geen uitkering. Het feit da ge werkloos kunt raken zonder uitkering, moet toch een voldoende motivering zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens ... ge MOET niet gemotiveerd zijn om je werk te doen ... je moet gewoon je werk doen. |
Citaat:
In Belgie zou ik het niet doen. Tenslotte, de bruggepensioneerden zitten dik betaald op hun luie reet voor de rest van hun leven, en iemand die de pech heeft van werkloos te zijn die moet gestraft worden? Wat voor gekkenwerk is me dat? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be