Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israël: geen soldaten ondervragen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142353)

Cdude 10 augustus 2010 10:14

Israël: geen soldaten ondervragen

Een onderzoek waar de daders niet mogen ondervraagd worden.
Only in Israel :
Citaat:

Israël wil niet dat een onderzoekscommissie van de Verenigde Naties Israëlische militairen gaat ondervragen over de actie tegen een pro-Palestijnse vloot op 31 mei. De regering zal dergelijke verhoren blokkeren, melden Israëlische media vanochtend.

Deze voorwaarde voor Israëlische medewerking met de commissie zou ook duidelijk zijn gemaakt aan Ban Ki-moon, secretaris-generaal van de VN. De vierkoppige commissie in New York begint vandaag haar onderzoek naar de operatie, waarbij negen Turkse activisten om het leven kwamen.

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu benadrukte gisteren dat hij vol vertrouwen is over de uitkomst van het VN-onderzoek. Volgens hem zal duidelijk worden dat Israël in overeenstemming met het internationaal recht heeft gehandeld.

D'ARTOIS 11 augustus 2010 00:39

Dat is nogal logisch lijkt me.

Cdude 11 augustus 2010 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4917472)
Dat is nogal logisch lijkt me.

Dus vanaf nu ondervraagt men de daders en/of verdachten van misdrijven niet meer in een onderzoek?

Piero 11 augustus 2010 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4917595)
Dus vanaf nu ondervraagt men de daders en/of verdachten van misdrijven niet meer in een onderzoek?

Denk je dat een tribunaal Amerikaanse soldaten zou mogen ondervragen, of die van China of van Rusland of van Noord Vietnam? Zo zit de wereld niet in elkaar. Bovendien is dan het eind zoek. Je kan dan van elke soldaat eisen dat hij aantoont dat hij juist handelde toen hij zijn wapen gebruikte. Wel, de NAVO heeft hier en daar clusterbommen geworpen. Dat is in mijn opvatting ook een oorlogsmisdaad.

westerhagen 11 augustus 2010 10:57

O wat ben ik niet geschokt.:lol:

D'ARTOIS 11 augustus 2010 15:26

@ CDude

Nederland legde de soldaten een spreekverbod op en ondernam elke maatregel het Sbrenica-debâcle te doofpotten.
Toen België (hoe vaak is dit al niet ter sprake gebracht) een tribunaal wilde instellen om Amerikaanse oorlogsmisdadigers te berechten .......... mag u zelf de rest invullen.

kelt 11 augustus 2010 16:37

De reaktie van Israel is kompleet logisch.Een natie die zijn eigen militairen laat ondervragen door vreemdelingen omtrent recente akties die zij,op bevel,uitgevoertd hebben is....*onbeleefde bewoordingen ongeschikt voor dit forum*

Ik herinner me bijvoorbeeld niet dat de VN zelfs al aan Noord-Korea gevraagd heeft of ze eens met wat onderzeeboot marine-mensen mogen spreken omtrent een recent akkefietje met een Zuid-Koreaans korvet.Dat akkefietje is potentieel veel en veel gevaarlijker,internationaal gezien,dan dat primitief gebeuk van die Midden-Oostertjes(waar ik de Israeli's ondertussen ook toe reken) onder mekaar.Er waren zelfs merkelijk meer doden bij betrokken.

Iedereen beseft wel dat die Israelische aktie tegen dat schip,eigenlijk die ganse blokkade van Gaza niet proper is.Maar men moet niet doen alsof nuttig werk verricht wordt door wat uitvoerend personeel te ondervragen....komaan zeg :roll:

C uit W 11 augustus 2010 16:40

Stel je voor dat het naar boven zou komen dat deze moordpartij een gevolg was van de Israëlische overheid. Liever de soldaten half beschuldigen en volledig afschermen.

kelt 11 augustus 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 4918856)
Stel je voor dat het naar boven zou komen dat deze moordpartij een gevolg was van de Israëlische overheid. Liever de soldaten half beschuldigen en volledig afschermen.

Dat is een open deur intrappen (waar de VN zich blijkbaar mee wil bezighouden) ;-)

Wie gewapende militairen op een missie zendt weet heel goed dat er het risico is dat er mensen omgelegd worden.

Zo heeft de Belgische overheid ongetwijfeld al de dood veroorzaakt van onschuldige Afghaanse burgers gezien wij een paar F-16's ter plaatse hebben die de democratie helpen verspreiden.Verder is het gewoon een kwestie van tijd voor aan het licht komt dat onze grondtroepen wat Afghani's omgelegd hebben........

JA,de betreffende overheid is kompleet verantwoordelijk,vraag is,wat DOE je daar mee...

den dinges 11 augustus 2010 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4917595)

Dat men de passagiers en manschappen van de schepen rustig ondervraagd over hun aanval op de joodse soldaten.

Cdude 12 augustus 2010 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4919559)
Dat men de passagiers en manschappen van de schepen rustig ondervraagd over hun aanval op de joodse soldaten.

Als je zelf aangevallen wordt, verdedig je jezelf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be