Misbruik galore de laatste tijd.
Als er iemand opgepakt wordt wegens criminele feiten, en hij heeft iets te maken met 't Vlaams Blok, dan wordt dit gemeld als deel uitmakende van de Vlaams Blok mentaliteit.
Zonet nog gezien op TV: nieuwslezer begint feit over een persoon die in een na een caféruzie op mensen begint te schieten als 'Vlaams Blok gemeenteraadslid...' Alsof de slachtoffers en de rest bijzaak geworden zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De kiescampagne schiet lekker op gang daar voor het VB :roll:
|
Er is een dode en er zijn gewonden gevallen en ThePiano's enige bekommernis is dit: post het op een politiek forum en voorzie het van de nodige 'pittige' (lees: misplaatste) commentaar om het zo op politiek vlak te misbruiken.
Dat bewijst ook iets over ThePiano: dat de slachtoffers hem in werkelijkheid niks schelen, hij post dit als mom om op 't Vlaams Blok te kunnen hekelen, blijkbaar is enige inleving in de slachtoffers hem volkomen vreemd.
Ik, en hopelijk nog anderen op dit forum, redeneer als volgt:
Als er systematisch en langdurig misdaadconnecties aan 't licht komen met een bepaalde politieke partij dan is dit een teken dat die partij haar leden niet zorgvuldig genoeg selecteert. Als het
moedwillig gebeurt, dus degenen die selecteren
weten dat het lid in kwestie een laakbare reputatie heeft, dan moet degenen die de selectie uitvoeren aangepakt worden, en daarna eventueel de partij.
Hoeveel misdaden met Vlaams Blok connecties zijn er geweest dit jaar?
Vorig jaar? En dan moet je vergelijken wat de percentuele verhoudingen bij andere partijen zijn.
Als er dan blijkt dat de Vlaams Blok 'score' hoog is, dan kun je
gefundeerd stellen dat ze dringend iets moet doen aan haar selectieprocedure. En dat is nog steeds een heel eind weg van de hele partij over dezelfde kam scheren.
Kortom: hoe meer ik deze smeerlapperij zie op fora of op TV hoe meer ik overtuigd ben om daarom alleen al te stemmen op de partij die er het slachtoffer van is.
En dan nog iets: de daders worden niet meer vermeld als Piet V.L. uit V. zoals meestal in de krant maar met volledige naam en plaats.
Ik dacht dat de wet voor iedereen gelijk was? Waarom hier uitzondering?
Terug dezelfde reden?