![]() |
Wat wordt het resultaat van Di Rupo
Splitsing van het land,omdat een federale regering niet meer mogelijk is.
|
Ik denk dat het zal mislukken, maar dit wil niet per se zeggen dat het land daarop zal splitsen.
|
Citaat:
|
Citaat:
gezien dat groen! en sp.a dolgraag aan de franstaligen willen toegeven, gaan die een pak rammel krijgen. nv-a en cd&v zullen steun krijgen van de vld. maw een verdere marginalisering van de echte belgicistische partijen die vlaanderen nog rijk is. |
0
|
Citaat:
|
nieuwe verkiezingen.
|
Volgens mij komt er wel degelijk een grote staatshervorming. Die zal volgens mij wel niet in één dag doorgevoerd worden, maar wel verspreid over de gehele vier jaar. Of alle flaminganten het als een grote of voldoende grote staatshervorming zullen aanzien, dat is een andere zaak.
|
Het is gemakkelijk gezegd dat er een staatshervorming zal komen.
Maar iets minder gemakkelijk gedaan. Zelfs als het Weverke met iets akkoord gaat, dan moet het de partijraad nog passeren. En daar zitten, terecht naar mijn mening natuurlijk, erg kritische mensen. Stel dat een eventueel akkoord daar dus afgeschoten wordt, dan is er de keuze: opnieuw beginnen onderhandelen, en hoe lang ? of nieuwe verkiezingen. Als het opnieuw onderhandelen is, dan is de vraag of de franstaligen het begrepen zullen hebben. Nieuwe verkiezingen is een groot avontuur, dat niet velen zullen riskeren. Maar als het moet, dan moet het maar. Dan zijn er weer twee grote opties: een radicalisering, of niet ... Veel onbekenden dus, niets zinnigs te voorspellen. |
Citaat:
Nu hebben ze door dat N-VA wat te sterk is. Ik gok op wat achteruitgang voor het N-VA en ook het VB. O.VLD en CD&V zullen terrein terugwinnen, S.PA status quo. |
Citaat:
Wanneer BDW er genoeg van heeft en het daar afbolt om op nieuwe verkiezingen aan te sturen zal er een federale Vlaamse minderheidsregering gevormd worden door CD&V, SPa en Groen!. Daarom wacht VLD geduldig af in de oppositie. Die weten dat: 1. het niet anders kan lopen. 2. Dat zij daar garen van gaan spinnen volgende verkiezing omdat zij niet meegewerkt hebben aan het "Vlaamse verraad". |
Kan iemand hier mij eens zeggen wanneer men in het laatste decennium zo dicht heeft gestaan bij zo'n groot communautair akkoord?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En Buitenlandse zaken? |
Citaat:
|
Citaat:
2) Buitenlandse zaken splitsen is niet aan de orde. Je kan ook niet alles tegelijkertijd binnenhalen. We hebben hier geen meerderheidssysteem. |
Citaat:
|
Citaat:
GW 35 in werking stellen: dat is het strikte minimum. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be