Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   alternatieve zoekrobotten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142477)

Johan Bollen 14 augustus 2010 18:01

alternatieve zoekrobotten

Google lijkt een begrip en velen gebruiken het maar ondertussen is het duidelijk dat Google niet helemaal te vertrouwen is. Hoe zit het met andere zoekrobotten?

Waarom google niet te machtig mag worden? Omdat Google werkt aan het einde van de neutraliteit van het internet. Omdat google de individuele vrijheden bedreigt en werkt aan een corporatieve controlemaatschappij. Een CEO van Google gaf toe overlaatst hoe zelfs emails worden meegelezen.(El CEO de Google se confiesa)

Welke alternatieven zijn er voor Google?

Johan Bollen 14 augustus 2010 18:03

Is dit iets interessants? 100 Search Engines for Firefox

Bij de comentaren lees ik:

Citaat:

Free of Google at last. Finally - free of Google! Free of Google's junk ad-laden search results. 100 SE's for Firefox is so refreshing, with so much more relevant content. I'm not sure why I waited so long to upgrade.

WOW!! This is WAY more than just search engines, this is like a directory for EVERYTHING! Reminds me of dmoz.org. You could easily spend hours exploring with this add-on!
Iemand ervaring hiermee?

Andro 14 augustus 2010 19:01

Ik gebruik het meest Copernic Agent Professional.

Coekie 14 augustus 2010 19:42

yahoo blijft een klassieker, en misschien ask.com als opvolger van askjeeves.

Rob Muizenstront 14 augustus 2010 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4924234)
Google lijkt een begrip en velen gebruiken het maar ondertussen is het duidelijk dat Google niet helemaal te vertrouwen is. Hoe zit het met andere zoekrobotten?

Waarom google niet te machtig mag worden? Omdat Google werkt aan het einde van de neutraliteit van het internet. Omdat google de individuele vrijheden bedreigt en werkt aan een corporatieve controlemaatschappij. Een CEO van Google gaf toe overlaatst hoe zelfs emails worden meegelezen.(El CEO de Google se confiesa)

Dat meelezen van e-mails is wel in opdracht van ...... en dan moet je nog bepaalde sleutelwoorden vermelden in je e-mail
Denk nu niet dat ze die dagelijks 10 tallen miljoenen mails onder de loep nemen.
En daarbij, het is Google niet, maar politie wereldwijd zware criminaliteit die het onderschept (met medewerking van Google - omdat ze niet anders kunnen)
Is Hetzelfde als telefoon aftappen

Rob Muizenstront 14 augustus 2010 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4924326)

Een goede versie van Copernicus en je hebt alles tegelijkertijd.

Behalve als je een script in je html plaatst die een zoekrobot geen toegang tot je site geeft

den dinges 15 augustus 2010 00:26

Citaat:

Ja, maar dat kost 79 dollar. Google, Yahoo enz zijn gratis. Vandaar hun succes zeker ?

Andro 15 augustus 2010 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4924780)
Ja, maar dat kost 79 dollar. Google, Yahoo enz zijn gratis. Vandaar hun succes zeker ?

Niet persé.

plakker 15 augustus 2010 08:19

Citaat:

Testing now...

plakker 15 augustus 2010 08:43

Hmmmmm... ja, werkt goed, maar vind 't toch nogal omslachtig.
En heb helemaal geen idee waarvoor ik een extern programma zou moeten gebruiken (of extra toolbars) om een standaard zoekactie.
Leuk programma.

Rudy 16 augustus 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4924234)

Beste Bollen. Alternatieven bestaan er niet. Er is één reden om de beste zoekobot als een probleem te zien ?

Johan Bollen 16 augustus 2010 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4927675)
Beste Bollen. Alternatieven bestaan er niet. Er is één reden om de beste zoekobot als een probleem te zien ?

Hun houding (cfr de zaak met Verizon bv., hun gebrek aan respect voor gebruikers). Daarbij zorgt het kuddegedrag ervoor dat er te veel macht geacumuleerd wordt in te weinig handen, en dat is nooit goed.

Ik gebruik terug Altavista voorlopig.

Google is de beste in een aantal zaken, niet noodzakelijk in zoeken. Hun naam klinkt wel goed.

Rudy 17 augustus 2010 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4927729)
Hun houding (cfr de zaak met Verizon bv., hun gebrek aan respect voor gebruikers). Daarbij zorgt het kuddegedrag ervoor dat er te veel macht geacumuleerd wordt in te weinig handen, en dat is nooit goed.

Ik gebruik terug Altavista voorlopig.

Google is de beste in een aantal zaken, niet noodzakelijk in zoeken. Hun naam klinkt wel goed.

Dus, als ik je goed begrijp gebruik je Altavista om principiële redenen, dus niet omdat deze zoekrobot beter zou zijn.

Eigenzinnig 17 augustus 2010 07:48

Bing.com lijkt iedereen over het hoofd te zien..of is die ook als multicorp zoekrobot ook niet meer 'koosjer' ?

Rudy 17 augustus 2010 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4928657)
Bing.com lijkt iedereen over het hoofd te zien..of is die ook als multicorp zoekrobot ook niet meer 'koosjer' ?

Ik zou niet weten wat daar mis mee is.

Raf 17 augustus 2010 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4928655)
Dus, als ik je goed begrijp gebruik je Altavista om principiële redenen, dus niet omdat deze zoekrobot beter zou zijn.

Geloof het of niet, Rudy, er zijn nog mensen die hun privacy op prijs stellen.

Eigenzinnig 17 augustus 2010 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4928866)
Geloof het of niet, Rudy, er zijn nog mensen die hun privacy op prijs stellen.

Geloof het of niet Raf, er zijn nog mensen die DENKEN dat ze hun privacy online kunnen behouden...

Raf 17 augustus 2010 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4928882)
Geloof het of niet Raf, er zijn nog mensen die DENKEN dat ze hun privacy online kunnen behouden...

Geloof het of niet, Eigenzinnig, dat KAN ook...

Eigenzinnig 17 augustus 2010 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4928943)
Geloof het of niet, Eigenzinnig, dat KAN ook...

I dare to challenge that...ik ben namelijk thuis in IT-technologie en internettoepassingen..
Het begint al met je provider die je verrichtingen/mailverkeer (moet) bijhoudt gedurende een periode..

Raf 17 augustus 2010 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4928957)
ik ben namelijk thuis in IT-technologie en internettoepassingen..

Ja, dat zal wel... :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be